hoi meiden.. ik zal even kort de situatie uitleggen: ik ben met ons zoontje bij de ha geweest omdat ik reflux vermoedde.. keelschrapen, spugen, piepen, hoorbaar slikken.. ik moest cb bellen en de verpleegkundige zei me dat ik waarschijnlijk een sterk toeschiet reflex heb.. dat is ook zo het spuit er echt uit.. nu moet ik voor elke voeding de ergste druk van mn borst kolven.. en het scheelt idd kwa spugen erna alleen nu het volgende.. wanneer ik milan heb verschoont en hem even terug leg in de box om te gaan kolven dan zet hij het echt op een huilen en raakt zo overstuur.. ik heb al eens geprobeerd om te kolven voor hij zou komen voor een voeding.. bleef hij dus langer weg.. en tegen de tijd dat hij wel kwam zat er alweer te veel druk op mijn borst.. net heb ik hem op mijn schoot gelegd en pink gegeven.. maar hij blijft overstuur huilen.. dus hebben jullie tips voor me hoe ik het aan kan pakken.. er zullen vast ook moeders zijn die er ervaring mee hebben.. elke tip is welkom!! alvast enorm bedankt!
Kun je niet handmatig de grootste druk er even af masseren? En dan in een hydrofiel? Dat kun je doen met je baby op schoot en is wellicht sneller zodat de kleine man niet zo'n honger heeft gekregen. Of kolven met hem op schoot? Ik denk dat het een kwestie is van handiger worden, dan gaat het sowieso sneller. Je hebt gewoon een erg ongeduldige baby die goed aangeeft dat hij honger heeft
Voeden in liggende houding hielp hier ook goed. Jij op je rug en baby liggend op zn buik op jou buik.. wel hoofdje beetje onder steunen zodat neusje vrij is. Op deze manier drinkt hij tegen de zwaartekracht in en kan de melk beter verwerken. Of wat je ook kunt doen, Baby eerst aanleggen en als de tsr komt even los koppelen en de sterkste straaltjes even weg laten lopen in hydrofiele doek.
bedankt voor de tip.. die manier van voeden doe ik idd al.. dat met die hydrofiel is ook wel een goede tip!!
Op borstvoeding.com staan meerdere artikelen met info hoe je veel melk en een sterke tsr kunt aanpakken. Van te voren kolven is niet echt handig, want je maakt het probleem er alleen maar erger mee, omdat je borsten dan steeds meer willen gaan maken. Vaak merk je al veel verschil als je liggend aanlegt, en vooral als je aanlegt in houdingen waarin je kind tegen de zwaartekracht in moet drinken. De melk spuit dan niet zo in de keel.