24 uur urine opvangen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door foekje, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Godemiddag,

Ik heb een vraag en ik hoop dat u hier wat over kunt zeggen.

Sinds een paar dagen heb ik veel last van misselijkheid, benauwdheid, duizeligheid en een algeheel gevoel van malaise...Niet lekker dus.

Nu hebben ze al 2 x bloedgeprikt, bloeddruk opgenomen en urine nagekeken.

De eerste keer was de bloeddruk gemiddeld 130/95. De tweede keer 120/83. Normaliter is mijn bloeddruk 100/70

Bloeduitslagen zijn iedere keer prima alleen in de urine is nu al 2x eiwit aangetroffen.

Nu moet ik 24 uur lang urine opvangen. Heeft u enige ervaring hiermee en hoe de behandeling er verder uit gaat zien als er weer teveel eiwitten inzitten?

Ik word nu iedere keer naar huis gestuurd en ik voel me zo slecht

Alvast bedankt voor u reactie.

Groetjes Foekje

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

wat vervelend dat je niet lekker bent. Wel goed dat je nu 24 uurs urine moet sparen. Dit gaat je hopelijk meer duidelijkheid geven. Komt het eiwit boven de 0,3 gram uit, dan spreekt men van een zwangerschapsvergiftiging. Onder de 0,3 is normaal. Indien er sprake is van een zwangerschapsvergiftiging en zeker in combinatie met de klachten die je hebt, wordt je in het ziekenhuis waar ik werk, opgenomen. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Succes en sterkte!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina