Hi Dames, Hebben jullie toevallig ook een reactie op onderstaand, Alvast bedankt Vandaag heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Maar mijn huisarts vertelde mij dat ik beter nog een maandje kon wachten met zwanger worden. tot na mij volgende menstruatie, vanwege de slijmwand ofzo.Maar het kan evt wel, vertelde ze daarna.. Hebben jullie daar ervaring mee?? Ben er eigenlijk thuis over na gaan denken, drong eerder niet tot me door namelijk. is er dan een kans op miskramen ,of trek ik het nu te ver door. als dat het geval zou zijn dan zal er wel een algemene waarschuwing zijn toch?? O voor de dames die zich afvragen of het verwijderen van de spiraal pijnlijk is valt reuze mee Bevallen is erger
Nee hoor je mag direct 'los' Ik ben bij de gyn geweest en die wenste mij veel plezier zeg maar. Verder kan het wel zo zijn dat er een te dunne slijmvlies is om in te nestelen, maar dan word je gewoon ongesteld verder geen enge dingen, alleen iets kleinere kans op goeie innesteling bij bevruchting, maar laten we wel wezen dat is ook een beetje het principe van het spiraaltje, evt. bevruchtte eitjes kunnen niet innestelen.
ik heb vorige maand mn spiraal laten verwijderen en mij HA zei dat ik niet hoefde te wachten. Wel zou het handig zijn om de duur van je zwangerschap te bepalen indien je in ronde 1 zwanger zou raken. Ik heb in de praktijk wel vaker van mensen gehoord die direct na het verwijderen zwanger raakte een miskraam hadden, maar heb geen idee of het echt door het dunne slijm kwam. Wij hebben er niet bewust rekening mee gehouden maar ronde 1 is voorbij helaas -- dus wij gaan er nu echt voor. Mijn ongi is nu ook echt goed doorgebroken tov de 1e keer na het verwijderen van het spiraal.
Omdat dit topic er dubbel staat en de andere op de juiste plek, doe ik deze op slot . Groetjes, Josien