1e x grote baby en 2e x een????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam85, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    mijn 1e kindje was 4590 gr bij geboorte en 54 cm lang..
    dit hadden ze niet verwacht want met 37 week werd ik nog gewoon geschat op 7 pond
    qua groei liep hij altijd net iets voor
    en uiteindelijk ben ik bevallen met 42 week

nu ben ik weer zwanger.. heb een veel kleinere buik.. na mijn idee. tijdens de echo's zagen ze dat dit kindje een week (of 1,5 ) achter liep qua groei..(20 week)
    helemaal niet erg volgens de vk dat kon zo weer bij trekken

toch zat het me niet lekker. en heb een groei echo gevraagd.. gelukkig krijg ik er ook een binnenkort. puur voor mezelf.
    hier in de fam zijn ze allemaal heel erg lang.. behalve mijn kant is gewoon normaal.
    zal dit kindje dan op mij lijken haha?

ben wel erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen..
    was jullie 2e kindje ook groot netzo als de 1e??

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ik kan je (nog) niet helpen, maar lees wel even met je mee.

Mijn zoontje woog met 42 weken 4960 gram en was 56 cm. Ben ook heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Ik krijg sowieso een groeiecho vanaf 32 week. Hier zeiden ze ook dat de groei bij 20 weken nog helemaal niks zegt. Al lag de kleine hier juist voor.

3. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    klinkt misschien stom maar ik vond het wel fijn dat ons zoontje wat extra had. (ookal was ie niet dik en had ie zijn lengte gewoon mee)
    ik denk dat ik het gewoon beetje gek zal vinden als dit een 6,5 ponder zal worden haha
    en ik weet wel het maakt niets uit. licht gewicht kindje worden ook groot. maar kweet niet mijn gevoel zegt liever weer een 9 ponder te krijgen.. (op voorwaarde dat het een ks word hoor hahaha)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Haha, ik snap wel wat je bedoelt ja. Ze hebben toch wat extra reserves. Mijn zoontje was heel vaak ziek het eerste jaar en wilde dan bijv. niet eten, maar dat was niet zo'n probleem omdat hij dus genoeg reserves.

Ik vind een 9 of 10 pondertje ook wel goed hoor, wel idd weer met een ks. Ga het niet weer eest natuurlijk proberen als het aan mij ligt. (wel als het aan mijn vk ligt, maar gelukkig zal de gyn daarover beslissen).

Een 7 of 8 pondertje lijkt me ook wel goed hoor, zou graag een keer een natuurlijke bevalling meemaken. Alleen 6 pond lijkt me zo klein!

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Mijn zoontje was ook iets groter dan verwacht. werd op een nette 6 pond geschat en was bijna 8pond.
    Deze buik is ook veel kleiner. en volgens de echo's (toen op de hand geschat) moet deze wel op een 6pond uitkomen. Alhoewel het ook meer kan zijn volgens de vk. omdat de kleintjes de vetreserves pas opbouwen na 30 weken.
    DUs al met al.. we zien wel.
    Het hoeft niet altijd zo te zijn dat de 2de groter is dan de eerste.

Liefs Jazzie

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ben ik ook benieuwd naar! mijn eerste was 4460 gram en 52 cm. Dit keer krijg ik met 32 en met 36 weken een groeiecho, maar voor mn gevoel is mn buik nu ook kleiner.

De VK schatte de laatste keer dat de beeb 7 pond zou zijn met 40 wk. Overigens kwam mijn eerste met 39+3 weken, wel natuurlijke bevalling.

Maar lijkt me idd ook raar als ie 2 pond lichter zou zijn als de eerste.

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik ben benieuwd. mijn ervaring is dat baby's vaak wel in de buurt van elkaars geboortegewicht liggen. Bij mij zat er 1 kilo verschil tussen 1 en 2.
    Mijn dochter was 9 pond, mijn zoon 11. Beide hebben bijna de 42 weken volgemaakt en ik ben natuurlijk bevallen.

Een kilo is op deze gewichten niet heel veel, 2,5 of 3,5 kilo geeft een heel ander kind, ik had gewoon 2x een grote baby.....

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Mijn eerste woog precies 4000 gram en was 57 cm (geboren na 41.6 weken).....mijn tweede woog 3740 gram en was 52 cm (geboren na 40.6 weken).

9. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    echt ff afwachten .. ben zo nieuwsgierig.. ;)

Deel Deze Pagina