lijkt wel of iedereen erbij wilt zijn....

Discussie in 'De bevalling' gestart door Missy88, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou iedereen die me vroeg het te melden als de bevalling begonnen is omdat ze dan in de woonkamer willen komen wachten hartelijk uitlachen.
    Wat een mafketels, denken ze dat nou echt?? Hahahahahahahaha!

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou me er ook niet prettig bij voelen als heel de familie aanwezig is dat gebeurt dus ook niet:D
    Alleen ik en mijn vriend/man

3. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, of wel melden en dan zelf als een speer naar het ziekenhuis vertrekken. Staan ze mooi voor jan met de korte achternaam voor je deur. Zal ze leren :D.

4. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    Alleen me man bij de bevalling! absoluut niet iemand anders van de familie, geen haar op me hoofd die daar aan denkt!
    t'is even afwachten hoe alles gaat lopen tijdens de bevalling en hoelaat het begint ed, anders moeten we wel me schoonouders of buren bellen of ze op onze dochter willen passen natuurlijk!
    maar ongeacht als me schoonouders op onze dochter passen, zij mag na ons als eerste haar broertje of zusje zien. dan wacht de rest maar ergens anders, wil eerst een momentje met ons 4-tjes!en dit moeten ze maar begrijpen!

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij hebben pas gebeld toen sam geboren was, moet er niet aan denken dat ze al in het ziekenhuis staan te wachten....
    Omdat sam meteen de couveuse in ging zijn onze ouders pas de volgende dag gekomen.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

hier worden alleen me ouders gebeld om op te passen op dochtertje maar ze gaan nog niet naar het ziekenhuis als het begint (Imoet in t ziekenhuis bevallen) ze worden pas gebeld als de baby geboren is en dan komen me ouders met dochtertje en ze blijven dan op de gang zodat we eerst met ons 4-en kunnen genieten

schoonouders zijn het hier niet mee eens maar jammer dan voor ze

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    WHOEWAHA wat een lef zeg dat ze dat vragen. Jij bepaalt hoe je het wilt en niet zij!!

Gewoon zeggen hoor, dat jullie eerste even lekker een moment allen willen zijn. En je belt ze gewon pas als jij zin hebt dat ze langs mogen komen. Het is jullie kind en bevalling hoor en niet van hen.

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad het idee alleen al!! EN ook al zou ik het niet absurd vinden: zij verzinnen tooch niet hoe het moet gaan lopen, dat maken jullie twee uit en niemand anders.

9. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees hier wel eens meer verhalen van ouders, schoonouders e.d. die bij de bevalling WILLEN zijn. Maar sorry hoor, deze mensen hebben echt niks te willen. Je bepaalt toch lekker zelf wat en hoe en met wie je bevalt! Die mensen vinden zichzelf wel erg belangrijk en houden totaal geen rekening met de a.s. ouders. En wij als a.s. ouders ons maar zorgen maken en bedenken hoe we het ze moeten vertellen zonder iemand te kwetsen. Laat die mensen zelf eens nadenken. Is wel eens iemand die vraagt, goh en wat zou jij eigenlijk willen...? Ik vind het zo erg dat je over al die mensen ook nog eens na moet gaan denken. Grrr

10. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    same here :D

Omg moet er niet aan denken:$ (gelukkig wordt het hier ook geen woonkamer/thuis bevalling)

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Herkenbaar!
    Bij mijn zus waren beide moeders aanwezig en stond de rest van de familie op de gang en zodra ze thuis was kwam iedereen toegestroomd...
    Ik heb meteen gezegd dat ik dat absoluut niet wil.

Als mijn bevalling begint, lichten we alleen onze ouders in.
    We willen niemand bij de bevalling, maar mijn man wil mijn moeder wel 'in de buurt' hebben voor als hij het niet trekt, al denk ik dat hij het prima gaat doen!
    Als het allemaal goed gaat en mijn man vind dat ook, dan lichten we zelfs niemand in, des te leuker is de verrassing voor iedereen dat ons meisje geboren is!

En na de bevalling mogen onze ouders, broer en zussen ons meisje komen bekijken als ik gedoucht heb en weer een beetje gefatsoeneerd ben haha! Ik wil eerst even lekker in alle rust met zijn drietjes genieten!

12. Meara

Meara Niet meer actief

JIJ moet bevallen en aangeven wat je wilt. Ik wilde het absoluut niet dat er ook maar iemand van wist. Bij de eerste wisten schoonouders het wel omdat ze net op vakantie waren gegaan en nog kans hadden terug te rijden. Bij de tweede alleen de oppas zodat wij naar het ziekenhuis konden. Heb toen pas gebeld toen ik weer thuis met mijn knul op de bank zat. Heerlijk. Enne ik zeg maar zo, ze zijn er ook niet bij als het gemaakt word,

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

#53 glimworm, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2011
    hahaha Meara, gelukkig niet zeg! lekker gezellig klussen bij je schoonouders :$)
    Wij hebben ook niemand gebeld. Mijn vliezen braken midden in de nacht en zijn gelijk naar het zkh gegaan. dan ga ik echt geen mensen bellen. Het kan nog wel 10 uur duren voor hij geboren was (en het heeft idd nog 9 uur geduurd) 10 uur sochtends was vroeg genoeg om te bellen!
    Er hebben zeker 7 man ziekenhuispersoneel aan mijn bed gestaan (niet allemaal tegelijk hoor) en dat vond ik meer dan zat.

Bij een volgende doen we het weer zo, alleen voor Collin zal er wel wat opvang geregeld worden

14. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    We hebben net besloten dat we helemaal niemand gaan bellen als de bevalling begint. Mijn ouders vroegen er speciaal om zodat ze zich niet zorgen zouden gaan maken en ik heb toen gevraagd aan mijn vriend om hetzelfde dan met zijn ouders te doen, want dat is dan eerlijker. En vooral omdat ik er schrik voor heb dat mijn schoonvader dan ineens meteen naar het ziekenhuis komt (heb medische indicatie) en ik wil zo relaxed mogelijk kunnen bevallen en niet met het idee dat iemand op me zit te wachten! Mijn vriend is een beetje schoorvoetend akkoord gegaan, maar ging overstag toen ik hem vroeg of hij een speciale reden had om zijn ouders wel te bellen en hij me geen kon geven.

15. liza76

liza76 Lid

26 jul 2011
    41
    0
    0
    wij bellen alleen schoonouders om de andere 2 op te vangen, maar heb ook al gezegt dat ik na de bevalling alleen mensen wil zien als het goed gaat met mij en de kleine EN als het overdag of vroeg in de avond is..
    Ik wil bv absoluut niet dat onze dochter van 4 wakker gemaakt zou worden laat in de avond of in de nacht.
    en is iemand het er niet mee eens zoeken we wel ee nandere oppas haha.
    Want dit betekent dus ook dat ik geen ouders en schoonouders aan mijn bed wil als ik laat of 's-nachts beval.
    mijn ouders snappen dat.. of schoonouders het ook snappen???
    maar dat maakt me niks uit hahha

Deel Deze Pagina