het mysterie van de vijf vaag positieve testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by luca2504, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo dames, ik wil jullie even iets voorleggen.

Ik ben half september gestopt met de pil en zit nu net in de tweede ronde. Mijn eerste ronde heb ik vanaf 1,5 week voor mijn NOD 4 testen gedaan van 4 verschillende merken (cb, 2 franse merken en een predictor). Op al deze tests verscheen een vaag positief lijntje. Ik dacht dus (pril) zwanger te zijn, maar bleek later mijn NOD verkeerd te hebben uitgerekend. Uiteindelijk een week voor mijn echte NOD nog eens een cb gedaan die negatief bleek te zijn. Daarna heb ik niet meer getest en precies een week later kwam de ongi.

Uiteindelijk bestond deze ongi vooral uit veel bruinverlies en heb ik in totaal misschien 1 dag rood bloedverlies gehad. Wel had ik ontzettend veel last van ongipijn.

Inmiddels in de ongi weer voorbij, en wilde ik uitsluiten dat ik echt niet zwanger was, omdat ik nog alle klachten heb die ik voor mijn ongi ook had. Vanmorgen weer getest (frans merk), en weer een vaag lijntje.

Zelf heb ik nu het idee dat ik of misschien bevrucht was in de vorige ronde, en dat het vroeg fout is gegaan waardoor ik nu nog iets van hcg in mijn lichaam heb, ofwel dat ik misschien standaard een bepaalde hoeveelheid hcg in mijn lijf heb en dat de tests daarop reageren.

Vals positief is natuurlijk ook mogelijk, maar met 4 verschillende merken?

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Zwanger sluit ik wel uit, want ik heb gewoon rood bloed verloren en heftige ongesteldheidskrampen gehad..

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Heb je foto's meid?? Ik zelf denk ook dat het vroeg mis is gegaan:(
    Maar mischien zit het er ook nog wel.. hmm lastig.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Het kan inderdaad dat het vroeg is misgegaan (ik maak nu zelf iets vergelijkbaars mee). Het lijkt me inderdaad stug dat je met vier merken vals positief test.

Het zou zo kunnen dat er nog een hele lage hoeveelheid HCG in je lichaam zit en dat de CB dit niet heeft opgepikt omdat dit in vergelijking met andere testen in de omloop een redelijk ongevoelige test is.

4. zelf denk ik inderdaad ook zoiets.. Dat het er wel zat maar mis is gegaan, en dat ik daarom ook de symptomen had die bij zwangerschap horen, zelf nu nog een aantal.

Zou dat dan kunnen betekenen dat ik deze ronde meer kans maak om zwanger te worden omdat het hormoon nog in mijn lijf zit? Ik hoor namelijk vaak dat vrouwen na een (v)mk de ronde erna direct weer zwanger zijn.

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik hoop het echt voor je, maar mijn gyn heeft me toen na mijn mk verteld dat dat niet waar is. Maar ja, je weet maar nooit. :)

6. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    zelf denk ik dat je testen gereageed hebben op je ovulatie. Je schrijft dat je je ongi verkeerd uit had gerekend en na de vage testen ongeveer 1 1/2 week en er kwam een soort van bloeding.

Zou eens echte ovulatie testen gebruiken, en op het moment dat je ovu test posi is, ook zwangerscapstestje doen, dit deed ik ook omdat ik vaak van die vage lijntjes had door mijn onregelmatige cyclus wist ik nooit wanneer nu mn nod zou zijn. En ovu test vet positief zw test vaag lijntje.

Er zijn meerdere dames op dit forum die ook vage lijntjes hebben rond hun eisprong.

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    dat de laatste franse test weer vaag was, kan dus zijn dat je ei komt.
    Deze perioden zouden wel precies kloppen als ik je verhaal zo lees, ervan uitgaande dat je 14 dagen na je ei ongeveer ongi wordt.

Tevens ben je net gestopt met de pil, waardoor je cyclus nog niet bepalend is.

Tip, doe eens een ovu testje (niet die van kruitvat, die geven bijna altijd positief aan)

Share This Page