ik vind dit wel erg weinig! Ik eet meestal sochtends 1 boterham of 2 plakken ontbijtkoek. Om 10 uur 2 boterhammen, tussen 12 en 1 ook 2 boterhammen, in de middag een banaan en een appel, 's avonds normaal avondeten en savonds vaak nog wat chips (een bakje vol) of te veel chocolade (gisteren een reep ). Verder drink ik 1 beker melk, 1 of 2 kopjes chocolademelk en heel veel thee. sAvonds vaak nog 1 of 2 glazen cola light.
Ready en de anderen ook: heb je er dan geen last van dat je overal misselijk van wordt?! Ik wil graag meer eten maar ik weet niet wat ik moet eten omdat alles me tegen staat.Hierdoor merk ik dat ik erg weinig energie heb. En da is het ook nog zo dat het gee wat ik tot aan de middag eet er ook weer uitgaat. Ik wilde voor mijn zwangerschap graag een paar klo er af en toen lukte het niet, nu moet ik meer eten en kan ik het niet! Erg frustrerend!
Volgens mij, maar misschien moet je daar even op zoeken, is het zo dat je juist minder misselijk wordt als je kleine maaltijden eet, verspreid over de dag. Je zou moeten zorgen dat je maag altijd gevuld is, dus om de 2 uur eten. Het lijkt me moeilijk als alles je tegenstaat, maar misschien kun je dingen zoeken waar je niet misselijk van wordt (beschuiten, soepstengels, brood met suiker zijn dingen die ik wel vaak lees) en die vaker eten, en dan als je niet meer zo misselijk bent ook de andere dingen? Ik heb zelf juist helemaal geen last van misselijkheid (weet niet of het door mijn regelmatige eten komt hoor) en maak me daar dan wel weer een beetje zorgen over .
Misschien een tip.. op www.voedingscentrum.nl is een aparte deel voor zwangere vrouwen hier staat wat een zwangere het beste binnen kan krijgen. En dit is op een verantwoorde en gezonde manier! Succes! Laat die kleine maar groeien hoor... die heeft het nodig!
bedankt voor de tips, ik ben pas sinds afgelopen zaterdag echt zo misselijk. dat alles me tegen staat. HEb er ook een antibiotica kuur bij tegen de blaasontsteking. Ik hoop eigenlijk dat het van de kuur komt, want het is begonnen sinds ik met de pillen begonnen ben. Met mijn dochter was ik niet zo misselijk, daarmook geen goede ervaringn mee. Ik zal gauw kijken op de site van het voedingscentrum voor tips. Kan ik hard gebruiken. Nogmaals erg bedankt meiden!
ik trek het me niet zo zeer aan dat ik kilootjes bijkom dat heb ik er allemaal voor over.. voor zo'n klein engeltje! hihi dikke knuffel sara
ik ben ook heel misselijk geweest (dagelijks overgegeven tot een week of 17) maar wat mij 's ochtends wel goed af ging was een appel eten. Vult gelijk al wel lekker, en gezond! rond een uur of tien (als de ergste misselijkheid was gezakt) nam ik meestal een pakje sultana.....
Ik eet het volgende ongeveer - 2 plakken volkoren ontbijtkoek - 4 volkoren beschuiten met boter en jam - 4 bruine boterhammen met pindakaas - banaan en/of appel - 2 glazen (karne)melk - 3 kopjes koffie met m/s - aardappels/rijst - groente - vlees en jus - vla en/of yoghurt - koekjes - klein zakje chips (niet iedere dag hoor) - glazen vruchtensap
zou inderdaad goed opletten of je wel voldoende melk (producten) binnen krijgt en de boterhammmen met kaas oid en 2 x fruit per dag en een fatsoenlijke avondmaaltijd