lijnen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door soovi, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hoi Ilse,
    Ik las jouw antwoord op de vraag over borstvoeding en op je gewicht letten. Je schrijft daar dat je niet teveel af mag vallen, maar dat het dan gaat over de kilo's die je al voor de zwangerschap had.
    Maar je mag dus wel lijnen om de kilo's die je tijdens de zwangerschap hebt opgebouwd eraf te krijgen.
    Voor mijn zwangerschap had ik een goed gewicht maar ik ben tijdens mijn zwangerschap heel veel aangekomen. Is het dan niet erg om te lijnen om die kilo's eraf te krijgen? Ik dacht namelijk dat je helemaal niet mag lijnen. Ik val sowieso wel wat af door het geven van borstvoeding maar niet zo heel veel.
    Alvast bedankt voor je antwoord!
    groetjes Lotte

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Lotte,

Ik zou zelf zeggen, hoe minder lijnen hoe beter.
    Van het geven van borstvoeding vallen veel vrouwen al af (in de meeste gevallen merkbaar bij langer dan 6 maanden voeden).

Wanneer je maximaal een pond per week afvalt, heeft dit geen gevolgen voor de hoeveelheid en kwaliteit van je melk. Ga je meer dan een pond per week afvallen dan worden de vetreserves in je lichaam flink aangesproken en komen de schadelijke stoffen die in het lichaamsvet zijn opgeslagen (dioxines etc.) in grotere hoeveelheden in je bloed terecht en dus via de melk ook bij de baby.

Persoonlijk zou ik het zeker voor het onzekere nemen en nog niet lijnen. Die paar maandjes....
    Zit je echt in de knoop door het overgewicht en wil je daar echt iets mee, let dan op dat je niet te veel afvalt om het vrijkomen van schadelijke stoffen tot het minimum te beperken.

Succes
    Ilse

Deel Deze Pagina