Hallo allemaal, Heb een vraagje... Toen ik de pil nog slikte, had ik een cyclus van 31 dagen (21 dgn pil, 5 dgn tot ongi, 5 dgn ongi) Toch? Maar nu ben ik sinds een maand vd pil af... Laatste ongi (19juli), moet ik dan ervan uitgaan dat ik een cyclus heb van 31 dagen of van 28 dagen? Ik ben ervan uitgegaan 28 dagen en heb toen ook op internet mn vruchtbare dagen uitgerekend. Met een cyclus van 28 dgn had ik mn eisprong rond 1 a 2 aug. .... Maar ik dacht dat ik mijn ei hebt gevoelt op 6 aug... Als ik dan uitga van een cyclus van 31 dgn, heb ik net uitgerekend dat dan ook ongeveer mn ei zal zijn?!?!?! Ben nog niet ongi, wel al zw testen gedaan, negatief.. Maar als ik uitga van een cyclus van 31 dgn, moet ik dus eigenlijk pas vandaag ongi worden??? Hellluuupp!! Snap dr geen drol van! Word ook gek van die onzekerheid.. Want het lijkt wel of ik af en toe ongi pijn heb en ook steken rond me eierstokken, maar t zet niet door??! Om lang verhaal kort te maken.... Van hoeveel dagen gingen jullie uit nadat je net met de pil was gestopt? Alvast bedankt, xxxx
Cyclus met pil duurt 28 dagen, maar is eigenlij gewoon een nepcyclus omdat alles ( eisprong) stil wordt gelegd. Na de pil is het dus echt afwachten wat jouw cyclus is. Bij mij duurde het de eerste keer 77 dagen waarna mn cyclus nog ene jaar tussen de 35-55 schommelde. De tweede keer duurde het 43 dagen na de pilstop en schommelt het tussen de 42 en 55 dagen. Maar van anderen hoor ik soms dat het wel direct netjes rond de 28 dagen zit....
Hi druif78, Ja, dat word dan afwachten, maar ben al weleens eerder gestopt met de pil en toen had ik ook gewoon een regelmatige cyclus.. Slik wel dagravit mama & baby.. Kan dit ook invloed hebben op je cyclus kwa regelmaat?? En had jij ook het gevoel dat je elk moment ongi kan worden, maar dat het niet wilt doorzetten ofzo? XX
Ummm... als je de pil slikt heb je toch altijd een cyclus van 28 dagen? Ik dacht namelijk dat het altijd de bedoeling was om 3 weken te slikken en dan een stopweek.. en daarna weer beginnen, ongeacht of je ongesteldheid dan al weer weg is of niet.. Dus 21 dagen slikken, 7 dagen stoppen, is totaal 28 dagen.... Maar om op je vraag terug te komen: het kan sowieso even duren voor je cyclus weer normaal op gang is, als je stopt met de pil, dus het is moeilijk te zeggen (om niet te zeggen, geen pijl op te trekken...). Het is volgens mij altijd afwachten hoe je cyclus weer op gang komt. Maar als je denkt dat je je eisprong hebt gevoeld op 6 augustus, zou ik daar twee weken bij op tellen en uitgaan van 20 augustus, morgen dus. Veel succes ermee! En bij twijfel kun je natuurlijk altijd voor de zekerheid even een testje doen Groetjes, Bosuiltje
Ik ben ook net de eerst maand van de pil af en had al begrepen dat je er dan geen touw aan vast kunt knopen hoe je cyclus is. Ik ben op dag 6 na de eerste dag van mijn laatste onttrekkingsploeding begonnen met ovulatiestesten, om een beetje een beeld te krijgen wanneer ik mijn eisprong heb en hoe mijn cyclus gaat zijn. En meteen handig zodat je op de juiste dagen (ook) kunt klussen Dus ik ga niet van een bepaald aantal dagen uit, maar wacht nu gewoon op mijn ei 8) Op dit moment moet je dus gewoon wachten tot je ongi wordt en eens in de zoveel dagen testen of je zwanger bent. Je weet namelijk helemaal niet hoe je cyclus nu is. Succes!
Hoi Tahnee, Ik had voor ik de pil slikte een cyclus van 28 dagen. Met pil ook 28 dagen. 4 augustus was ik voor t laatst ongesteld. Ik heb dus gewoon 28 dagen aangehouden (dit is dus ronde 1). Voor mij is t ook afwachten wanneer ik ongi word. Ik heb wel mijn ei gevoeld en vruchtbaar slijm gehad op de "juiste" dagen. Ik verwacht dus wel dat ik nog steeds een cyclus van 28 dagen heb. Als jij je ei op 6 aug gevoeld hebt, zou t misschien nog te vroeg kunnen zijn voor een positieve test. De vraag is wat je precies gevoeld hebt. Ik heb bv de 2 dagen voor mijn ei steken in mijn buik gehad. Stel dat jij ook de dag/dagen voor je ei gevoeld hebt, dan heb je misschien ook 1 of 2 dagen later je ei gehad. Dan is t sowieso nog iets te vroeg om te testen. Er is dus nog hoop! Ik duim voor je
Dit forum is zo fijn en jullie zijn de beste!! Echt lief! Dankjullie wel voor reacties en tips!!! Xjess
Waardoor ik denk dat ik mijn ei op 6 aug had (of rond): - last van mijn buik en onderrug - last van rekbaar slijm - beetje last tijdens het vrijen?? Net of ik heeel nodig moet plassen en je drukt heel hard op me blaas, zodat het n beetje steekt... Niet goed uit te leggen hihi.. verder niks... Doe ook geen ovulatie testen, dus dit is puur mn gevoel. X
deze berekening klopt niet. 21 dagen pil 5 dagen tot nod is 26 dagen (als je je eerste pil op de dag heb dat je weer ongie word) je moet je ongi dagen niet meer rekenen. 1ste dag tellen is de dag dat je bloed verlies hebt. laatste dag meerekenen als je ongie na 18:00 uur komt. (voorbeeld bij mij: 8 juli eerste dag menstruatie. eerste dag volgende menstruatie was 11 augustus. dus je rekent 8 juli tot en met 10 augustus en dat is dan 34 dagen) maar je kunt je eerste cyclus nooit aan de hand van je pilmenstruatie berekenen. dat is gewoon een kwestie van afwachten en als je klust hopen dat je goed klus
hoi, hier dan even mijn ervaring en vraag. Ik zit altijd netjes op 28 dagen al 8 maanden. vorige maand duurde het een weekje langer voor de ongi. en deze maand ben ik vandaag 8 dagen overtijd. ik test zaterdage even,maar wat denken jullie?
@ Pukkiepower, Zou ook ff een testje doen!! Meiden ben net ongi geworden, dus denk dat ik dan mn ei goed heb gevoeld he, nu ik precies twee weken later ongi word??xx
@tricia82: Ja ik had via het internet mn vruchtbare dagen uitgerekent en dat kwam ongeveer op 1 a 2 aug, maar toen niets gevoelt... Alleen 6 aug wel! En nu precies 14 dgn later, ben ik dan ongi! Ben ook pas 1 mnd vd pil af he, dus wist niet precies hoe mn cyclus zou zijn. Maar langer dan 28 dgn dus! En ff vraagje? Moet ik dan nu ook maar gewoon uitgaan van een cyclus van 32 dgn? Net als afgelopen cyclus? Xjes
ja kan je het beste wel doen wat ook handig is is om je cyclus in je handtekening te zetten (zie banner van mij) dan kan je het altijd even snel terug zien. maar hou het gevoel wat je 2 weken terug had goed in de gaten want het is wel handig als je het voelt