Gestopt met de pil 5/8, wie praat mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door gezelligemeid, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 gezelligemeid, 26 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2010
    Goedemorgen,

ik ben sinds gisteren nieuw op deze site. Het lijkt me leuk om met wat meiden te praten over het zwanger worden.

Ik ben 27 jaar en mijn vriend en ik willen dolgraag een kleintje. Ik ben op 5 augustus gestopt met de pil. Ik heb deze een klein jaartje geslikt, niet zo lang dus. Weet iemand hoe lang ontpillen duurt of is dat voor iedereen anders?
    Ik merk dat me lichaam op eigen krachten nu ineens weer anders reageert. Ik voel me een stuk lekkerder, heb meer zin in sex etc. Wel vind ik het lastig in te schatten wanneer me eisprong is. Voorheen zonder pil voelde ik die vaak maar nu heb ik geen idee. Kan natuurlijk ook zijn omdat dit pas de eerste maand weer zonder pil is. Me borsten zijn wel iets voller maar totaal nog niet pijnlijk zoals ze normaal wel waren als ik op de helft zat van de cycles. Heel apart allemaal.

Mijn vriend en ik hebben elkaar niet heel veel kunnen zien deze maand maar hebben wel, rond de aangegeven eisprong op internet wat altijd gissen is, flinkt geklust :) Ik weet wel dat ik vervolgens toen we naar huis reden ineens wagenziek werd, dit heb ik normaal niet. Herkent iemand dit? Ook voel ik me soms licht in me hoofd en vage hoofdpijn maar ik slik ook foliumzuur, misschien geeft ie ook bijwerkingen?

Nou meiden jullie zien dat ik erg nieuwsgierig ben

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet 5/8 gestopt met de pil, maar wat ik wel weet is dat je lichaam eerst zijn eigen cyclus weer op orde moet krijgen. Bepaalde verschijnselen die je 'normaal ' gesproken zou hebben bij een zwangerschap, kun je ook krijgen van het ontpillen.

Ik spreek uit ervaring. De eerste maand na het stoppen met de pil was ik misselijk, duizelig, geen eetlust e.d. Achteraf bleek het ontpillen te zijn.

Maar er zijn ook mensen die niet hoeven te ontpillen en bij wie het gelijk raak is. :D Succes met al de ervaringen die je gaat opdoen de komende periode :)

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @gezellige meid, ik heb 6/08 mijn laatste pil geslikt. Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel last heb van ontwenningsverschijnselen, alleen soms wat buikpijn.

Ik test dagelijks met ovulatietesten omdat ik geen idee heb hoe mijn cyclus loopt.
    Volgens mijn test komt mijn ovulatie eraan, dus vanavond maar weer klussen en dan wachten op mijn ongesteldheid... of niet....

4. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt La Palma, ik hoop dat het ook snel raak mag zijn. Jij bent vanaf mei bezig zie ik?

Blike1987, dan zitten we zo goed als in hetzelfde schuitje! Ik heb ook geen idee hoe me cycles loopt maar heb wel het idee dat mijn ovulatie al geweest is, bij jou komt ie eraan? Laten we in ieder geval hopen dat de eerste menstruatie een beetje op tijd is, dat zal fijn zijn natuurlijk.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik ben 13augustus gestopt met de pil ik merk nu bijvoorbeeld dat ik sneller honger krijg dan voor de pil, en heb het warm en meer zin in sex kortom ik voel me beter:D

6. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi asiqiz
    wat een verschil he zonder de pil? ik herken ook de zin in sex :) en voel me gewoon beter, met die hormonen van de pil wordt een bepaald gevoel in je lichaam onderdrukt, dat merk ik nu heel erg. Nu voel ik me ook emotioneel etc. met de pil niet zo intens als zonder.

Gaan jullie er ook direct voor of eerst veilig de eerste maand?

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    hee gezelligemeid, wij hebben besloten er meteen voor te gaan.
    Kon echt geen maand meer wachten.

Zou mooi zijn als het in de eerste maand al raak zou zijn, maar ga er niet vanuit.

En jullie?

8. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan er ook meteen voor. Nu zie ik deze maand wel als ontpillen en heb ik me vriend minder kunnen zien dus wat minder kunnen klussen. Het is ook lastig in te schatten wat de beste momenten zijn gezien ik geen idee heb betreft me eisprong. Spannend dus!

9. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hoi ik ben 6 augustus gestopt met de pil maar ik wil eerst even 2x mn ongesteldheid afwachten omdat ik echt niet weet wanneer deze nu gaat komen enz. mijn zus werd na 3 maanden pas ongesteld en daarna na 3 maanden zwanger. ik heb ook per 1 sep een nieuwe baan dus met een 6 maanden contract. wil ook niet meteen zwanger worden omdat ik dan geen werk meer heb.
    hoe gaat het eigenlijk als je zwanger bent en heel misselijk? ik werk 40 uur vraag me af hoe andere denken dat te doen? als ik naar mensen om me heen kijk zijn ze zo ziek ervan dat ze niet kunnen werken?

ik slik zwangerschaps vitamine met foliumzuur maar sinds ik gestopt ben heb ik wel veel buik pijn en hoofdpijn. weet niet of dit er mee te maken kan hebben?

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@ gezelligemeid ja idd wat hormonen met je doen he onvoorstelbaar, echt troep is het volgens mij. Ik had met pil echt nooooooooit zin in sex van mij hoefde het niet maar nu wil ik wel dagelijks hahahhhhhhh maar manlief werkt 10 uur per dag dus ik moet hem vanavond verleiden anders komt het er niet van :D maar hem hoor je ook niet klagen volgens mij whahahha .
    We willen gelijk voor een baby beter eerder dan te laat :D want ik ben bang dat ik strax niet meer wil:D

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@ Hettie ik werk 32 uur in de week en ik weet zelf ook niet hoe ik dat ga doen als ik misselijk ben maar ik heb gehoord dat er pilletjes zijn die ochtendmisselijkheid wegneemt misschien die maar proberen? Ik ben nooit eerder zwanger geweest dus ik weet het niet , ach we zien wel:D

12. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet weten hoe het zit met misselijkheid en werken. Lijkt me ook moeilijk zoiets stil te houden, het gaat toch ook opvallen op het werk lijkt me? Het zal wat makkelijker zijn als je collega's ervan af zullen weten lijkt me.

13. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ja zal makkelijker zijn maar mij is verteld het eerste half jaar mag ik van hun niet zwanger worden anders krijg ik geen ander contract. nu weet ik dat ze dat niet mogen zeggen en vragen maar ja wil toch wel graag werk hebben deze moeilijke tijden dus wil ik het pas zeggen als het zover is en mn nieuwe contract heb snappie. dus dat maakt het niet makkelijk. als het anders was had ik het natuurlijk meteen gezegt dan begrijpen e het ook beter.

14. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vind het ook wel leuk om mee te praten, ik ben 12/8 gestopt met mijn pil (was mijn laatste maar om vrijdag de 13e te zeggen klinkt niet zo lekker ;) ). Ik las in de beschrijving van mijn pil dat je het best kon wachten tot je eerste ongesteldheid dus dat houd ik ook maar aan. Ik vind het ook behoorlijk spannend! Ik heb nog niet veel gemerkt, ik had altijd in de week van mijn ongesteldheid dat ik erg emotioneel was en dat merk ik nu niet aan mezelf. Ik heb wel iets meer zin in seks maar aan de andere kant nog even veilig omdat ik toch mijn ongesteldheid wil afwachten. Ik heb wel trouwens last van opvliegers...

Hebben jullie ook van die kriebels in je onderbuik af en toe van de spanning? :)

15. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hettie dat is wel jammer dat je baas zo reageert. Het is wel een soort dreiging zeg. Wisten ze al dat je graag zwanger wilde worden dan?

Lupita, het is zeker spannend! Wij gaan direct voor het eggie. Nu verwacht ik de eerste maand zoieso niks door het ontpillen. Ik voel ook soms dingen en me anders met dingen maar opzich herken ik zaken wel van toen ik al pilloos was. Hebben jullie lang de pil geslikt?

16. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    hoi hoi,

Ik ben 3 augustus gestopt met de pil. ook 27 jaar, haha. We zouden ook eerst ontpillen en fincieel een beetje bijkomen, maar afgelopen zondag kregen we onverwachts wat geld, en hebben besloten om er dan nu voor te gaan. Volgens de berekeningen zou ik dan ook gelijk vruchtbaar zijn, dus ook flink aan het klussen geweest. Spannend allemaal. Ik heb ook geen idee hoe mijn cyclus loopt en hoelang die is, dus we klussen maar lekker door tot ik ongesteld wordt, of niet haha. Maar het zou vast wel niet meteen raak zijn. Ben wel zo'n 10 jaar aan de pil, dus moet ook flink ontpillen. Ook begonnen met het slikken van foluimzuur. Wel heel gek allemaal, nu ben ik er ineens zo mee bezig, en voel ik ineens van alles onderin mijn buik. Steeds denk ik weer: het zou toch niet al raak zijn. Maak mijn kop er helemaal gek mee. Hopelijk wordt dat wel minder als we een tijdje verder zijn haha. 1 ding weet ik wel zeker, ik ga na een evt zwangerschap nooit meer aan de pil. Denk dat ik dan een spiraaltje neem. Heb wel erg veel hoofdpijn gehad de laatste weken. Zou dat ook door het ontpillen komen?
    Wel een leuk topic met mensen die ongeveer gelijk gestopt zijn met de pil. Hopelijk raken we allemaal snel zwanger van een wondertje!

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@ bloempie oo ik heb ook zo' n hoofdpijn ja komt door het ontpillen denkik nou hopelijk word je ook gauw zwanger

18. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ja heel vervelend maar ja niks aan te doen. wil zoiezo even ongie afwachten paar keer zodat ik beter weet hoe het verloopt enz.
    ik heb 11 jaar de pil geslikt en ben nu 25 jaar. ik heb wel een gevoel van ohhi k wil graag voor ene kleintje gaan en heb t er dan met mn man ovre hoe het zou zijn en dan kan ik al helemaal niet wachten haha. maar hoofdpijn heb ik ook sinds ik gestopt ben eht heel erg. zal wel overgaan denk ik.

19. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Bloempie1983, dat is toevallig ja! rond dezelfde tijd gestopt en 27 :) Het is zeker spannend. Fijn dat jullie gelijk ook voor het eggie konden gaan. Ik voel ook van alles, heb ook geen idee hoe en wat. Je weet dat het ook eens raak kan zijn maar toch geloof je dat niet helemaal, ik niet in ieder geval. Ik ben er ook mee bezig, maar laat het ook over me heen komen. Ben momenteel ook druk met andere dingen dus opzich is dat maar goed ook.
    Dit forum is wel ideaal om te praten met andere die in hetzelfde schuitje zitten.

Hettie je hebt gelijk om je menstruatie eerst een paar keer af te kijken hoe het gaat ja. Dan kan je helemaal goed inschatten wanneer de beste momenten zijn om te klussen.

20. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hoi gezellige meid! Ja ik heb het ook steeds dat ik denk, het kan in principe al raak zijn, maar zal toch nog wel niet haha. Lijkt me idd ook vreemd als ineens blijkt dat het echt zo is! HEt is ook zo bijzonder! Ik heb idd ook wel afleiding hoor. BEn ook erg druk op het werk, maar goed, daar wel weer een zwangere collega, en jonge moeders, dus je raad het al, dat is zo'n beetje gespreksonderwerp van de dag haha. Dus dan denk je er ook steeds weer aan, maar hopelijk wordt dat straks wel wat minder, want teveel ermee bezig zijn kan ook niet goed zijn! Vind het zeker leuk om hierover op dit Forum te praten. MEt je man praat je er wel over, maar toch niet zo uitgebreid, over cyclussen en vruchtbare dagen haha. En aangezien we het voor bekenden nog maar even niet vertellen, je weet maar nooit, als het niet lukken wil. Dus erg leuk forum om met mensen te praten die in hetzelfde schuitje zitten! Dit wordt trouwens voor mij ook de eerste keer, dus weet ook helemaal niet wat ik kan verwachten, aan wat je moet voelen zeg maar...

Deel Deze Pagina