Alles zag er goed uit. De reden dat we toch mochten is omdat mijn oestradiol ontzettend hoog was, maar er nog geen lh piek was geweest. Ze vroeg zelfs voor we begonnen, dat als we zeker weten geen tweeling wilden, of we het dan wel door moesten gaan omdat het oestrogeen zo hoog was dat er waarschijnlijk twee follikels goed waren. Nou wij willen wel een tweeling hoor! Het was namelijk moeilijk te zien op de echo dinsdag omdat er een blauwe plek zat in de eileider. Dus op hoop van zegen, zeg maar!! Maar ik was allang blij dat het allemaal goed was van mijn man en nu dus ook van mezelf. Het vertrouwen is soms nog wat weg door het geouwehoer van het eerste ziekenhuis, maar dat komt nu wel terug na zulk goed nieuws. Ook moeten we een afspraak maken om het over IVF te hebben. Er is namelijk een wachtlijst en daar kunnen we dan op. We kunnen kiezen tussen zwolle (wachttijd +/- 6mnd) en UMCG groningen(+/- 4mnd). Maar ze was alleen bang dat ze in groningen moeilijk gaan doen over mijn overgewicht (omdat het universitair is) en in zwolle waarschijnlijk niet. Alsof ik er wat aan kan doen:x. Nou ja we zullen wel weer zien. We gaan er gewoon vanuit dat het niet meer nodig is! Knuffel allemaal!
he happy: spannend... mocht je wel door moetne wat we gewoon niet willen.. zwolle bevalt ons heel erg goed.. sterkte liefs yippie
UMCU is ook universitair, maar ik heb niets gehoord over mijn overgewicht. Succes met het vasthouden van je ei! Nu 2 weken wachten..
Ik geef nog 2 á 3x bv op een vaste tijdstip en op verzoek (als ze erom vraagt). Het liefst wil ik tot haar 2e jaar bv blijven geven indien het mogelijk is. Ik ben benieuwd naar wat de gyn te zeggen heeft maandag (krijg een telefoontje van d'r of clomid en bv samen gaan.
Fijn dat het goed is gegaan meid, nu op de wachtbankje. Ik duim voor een positieve test over 2 weken, succes meis. Bij mij deden ze eerst ook moeilijk over mijn gewicht (mijn BMI was te zwaar), woog toen 87kg (ben zelf 1.70m lang). Wat is universitair? Knuff terug!
Yippie dat is fijn om te weten!! Timon misschien brutale vraag, maar heb je redelijk overgewicht? Ik hoef geen kilo's te weten hoor want dat is prive, maar door medicijn gebruik en nu niet goed kunnen bewegen zonder medicijnen, heb ik nu een best redelijk overgewicht. Maar ben wel blij voor je dat ze er bij jou geen probleem van maken, dat is wel zo fijn want het is al lastig genoeg!
Nou dan hoef ik het al niet eens te proberen haha! Universitair houdt in dat ze heel onderzoek gericht zijn en nauw samenwerken met rijksuniversiteiten. Ze hebben veel interne opleidingen en het niveau ligt heel hoog. Het zijn de grootste ziekenhuizen zeg maar.
Wat hoef je niet eens te proberen? Ik heb het niet over de zh die jij noemde he, heb het over de zh hier in R'dam. Sorry volg het niet helemaal, dus omdat de niveau hoog ligt behandelen ze mensen met overgewicht niet of wat (klink nu echt blond he)? Hoeveel weeg je dan (je hoeft niet te antwoorden als je niet wilt)?
Ik ben misschien wat vaag geweest haha. Als dat bij jou al als overgewicht bestempeld wordt dan is dat dat van mij al helemaal. Ik ben door medicijngebruik al meer dan 20kg aangekomen. Ik durf niet eens te zeggen hoe zwaar ik ben. Je bent niet blond (misschien wel maar niet op de verkeerde manier haha), want het is inderdaad ook krom. Omdat ze heel protocol gericht zijn en het volgens hun normen de slagingskans met overgewicht waarschijnlijk minder is. Ik weet het niet precies. We zullen het in het gesprek met de gyn er nog eens goed over hebben, aangezien ik er niet eens echt wat aan kan doen. We horen het wel.
Ik ben in bijna 4 jr tijd 15kg aangekomen meid, dus schaam je maar niet. Hahaha nee ben niet letterlijk blond. Ja het klonk niet logisch vandaar vraag haha. Ik hoop dat je dan een duidelijke antwoord krijgt van ze waar ik zeer benieuwd naar ben.
Hey meiden, Ik ben een tijdje niet geweest omdat ik het erg druk heb gehad, dus moest aardig wat bijlezen . Sorry voor mijn late reactie dus. Ik heb inmiddels weer een IUI gehad, nu dus weer afwachten. @Timon, wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten, het duurt allemaal zo lang he. Hier een big hug voor jou. @Yippie, heh bah, wat ontzettend vervelend. Gaat het een beetje? Voor jou ook een dikke knuffel. @Zeehondje, wat goed dat je zo positief bent. Ik hoop dat de cyste snel weg is. @Happy, 2 follikels dus meer kans toch? Dat zou mooi zijn! En over dat gewicht, ja daar wordt in sommige ziekenhuizen idd moeilijk over gedaan. Na deze poging hebben we nog 1 IUI tegoed en dan moeten we ons ook inschrijven voor IVF. Ik wil dan naar Maastricht, maar daar hebben ze ook strenge eisen voor gewicht. Ik heb ook overgewicht, maar ben wel op dieet, ben al 8 kilo kwijt, maar moet er nog 10 (naar de maatstaven van Maastricht dan), tja, het gaat gewoon allemaal niet zo snel, zeker in een periode waarin je niet lekker in je vel zit, ik ben toch wel een emotie-eter, maar probeer er echt wel wat aan te doen! Maar er zijn genoeg mensen die er echt niks aan kunnen doen zoals idd medicijngebruik, maar er wordt te snel gedacht dat alle mensen die overgewicht hebben gewoon teveel eten, terwijl dat niet altijd het geval is, realiseerden de artsen zich dat maar eens he.
Welkom terug Toetje! Hoe lang moet je nog op het wachtbankje? Overgewicht heb ik wel. Denk zo'n 30 kilo, maar sta al heeeeeeel lang niet meer op de weegschaal. Toen ik met de allereerste intake mijn geschatte gewicht noemde werd het alleen genoteerd en verder niets. Waarom zou een zeer fors iemand wel zwanger kunnen raken zonder afvallen en zouden wij in het zh lopend dat niet mogen? Soms best wazig... Maar goed, ik hoop morgen de oproep op de mat te vinden.
Ja ik vind het ook raar dat ze je afwijzen puur op je gewicht want er zijn ook zat vrouwen die bijvoorbeeld stevig roken, of wijzen ze die ook af? Dat weet ik namelijk niet zeker. Als ze mensen er alleen op wijzen dat overgewicht een kleinere kans van slagen geeft vind ik niet zo'n probleem zolang het daarbij blijft en ze je dus niet weigeren te behandelen, al vind ik dat dat ook alleen maar zin heeft om te melden bij mensen die er wel wat aan kunnen doen, niet bij mensen die bijvoorbeeld aankomen door medicijnen en daardoor ook niet kunnen afvallen. Ik vind dat mensen hoe dan ook recht hebben op een behandeling, maar ja, wie ben ik he Ik heb trouwens ook veel overgewicht hoor, ik was eerst 27 kilo te zwaar, nu nog 19 kilo. Voor Maastricht zou ik nog 10 kilo moeten afvallen als we aan IVF willen beginnen, maa zover zijn we nog niet, ik heb nog steeds hoop gevestigd op de IUI . Ik hoop dat jij morgen idd die oproep op de mat vindt en dat je dan gauw verder kunt, ik duim voor je!
Oh ja, ik moet nog iets van een week op het wachtbankje. Helemaal zeker weet ik het niet. Ik heb afgelopen maandag de IUI gehad, maar heb het idee dat ik zondag mijn eisprong heb gehad Ik wil sowieso nooit meer zo vroeg testen na dat gedoe van vorige maand. Ik was toen 5 dagen overtijd en had een duidelijk positieve test, maar uiteindelijk kwam die middag toch nog de menstruatie, dus voor niks blij geweest, dat wil ik nu voorkomen. Mocht de menstruatie niet komen wil ik pas testen als ik een week overtijd ben, ik hoop dat ik dat volhoud . Maar ja, we zien wel, ik verwacht er eerlijk gezegd niet zoveel van deze maand.
Hahahaha, kan gebeuren! Dat betekent dus dat je over ong. 2 weken wil gaan testen, mits je nog niet ongi bent. Ga maar leuke dingen ondernemen om je af te leiden!
Oh als je dat zo zegt, over 2 weken pas testen duurt dat voor mijn gevoel nog langer Maar als het niet is gelukt zal ik waarschijnlijk wel eerder iets weten, maar ik ga inderdaad maar wat afleiding zoeken, in ieder geval voor de komende week! Hm, jammer, heb mijn saxofoon weg moeten brengen voor reparatie, dat werkt meestal goed, dan maar andere dingen zoeken Zijn hier trouwens dames die carnaval vieren?
Geen carnaval hier. Manlief houdt er niet van en het is alweer zo lang geleden... mijn behoefte is ook weg. Niet dat ik een feestbeest was. Je kunt met je vriend/een vriendin leuke dingen gaan doen; terrasje pakken, winkelen, huishoudbeurs/9maandenbeurs, wandelen, fietsen, sneeuwballengevecht, etc. Ik ga volgende week naar de huishoudbeurs en mijn moeder wil eens neuzen op de 9maandenbeurs. Nog nooit eerder geweest.