Lijst langer dan een jaar bezig deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door yippieajee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Jeetje Toetje wat vreselijk balen! Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je nu niet met hen op vakantie wilt, wat een confrontatie. Ik kan me ook goed voorstellen dat je geen pauze wilt inlassen, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt! Echt waar, jij bent zelf nu het belangrijkste.
    Ik duim echt vreselijk hard voor je dat je een positief bericht krijgt vandaag!

Ik ben gister voor de hsg geweest. Was niet echt een pretje, maar gelukkig wel te doen. Ik moet vandaag nog voor een rest foto. De uitslag was tot zover goed, alles was doorgankelijk. Eerst heb ik nog een echo gehad. De cyste was weg, maar er was nog niet echt iets op gang gekomen, dus moet tot dinsdag verder puregon spuiten. Ik hoop dat we deze maand nog mee kunnen pakken. We wachten af.

2. toetje;; weet niet of je dat al doet hoor maar heb je al eens aan maatschappelijk werk van uit de feriliteitsafdeling gedacht..
    hebben wij ook gedaan en het heeft ons enorm gesterkt..
    tuurlijk zwangeren, kinderwagens , kinderen gaan de wereld niet uit. je verdriet blijft.. het is balen als er weer 1 zwanger is..
    Wij hebben er echt veel aan gehad.. en we mogen er volgende week ook heen.. dat is in onze 2e wacht week..

liefs yippie

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    toetje voor jou een hele dikke knuffel meid weet hoe je je voelt.

all meiden ik duim nog steeds voor jullie

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    toetje; ik (en ik denk bijna iedereen hier) begrijp hoe je je voelt. Het is al balen dat zij zwanger is en dan 'moet' je er straks ook nog dag en nacht mee omgaan zeg maar. Ik hoop dat je vakantie toch een beetje gezellig wordt en dat je je iets beter voelt als jullie gaan.
    Ik heb gemerkt dat de (niet geplande) zwangerschap van mijn schoonzusje me ook heel veel doet. Alleen het is nu wel zo dat ik er beter mee om kan gaan en ook blij voor ze kan zijn. Dat had ik aan het begin ook niet gedacht.

Freewilly; fijn dat je je een stuk beter voelt en minder verdrietig.

Yippie; volgens mij had ik nog niet gereageerd op je tp. Maar wat super zeg dat ze er 2 (!) hebben teruggeplaatst. En die cryo's.....ach, die hebben jullie helemaal niet nodig!

happybest; fijn dat de hsg redelijk ging en een goede uitslag had. En de cyste is ook nog eens weg. Dat komt dus helemaal goed met jou!

all; het is toch wel een beetje raar, een cyclus zonder hormonen. We zitten nu toch een beetje te rekenen wanneer dán mijn eisprong zou zijn. Áls ik nu hormonen had gebruikt zou gisteravond de pregnyl waarschijnlijk zijn geweest en morgen de iui. Maar ja, dat kan natuurlijk in een natuurlijke cyclus heel anders zijn. Maar het zit toch in je hoofd. En ik geloof er eigenlijk ook niet echt in dat het nu opeens wel zo zou zijn, een wondertje mogen verwachten in een rustronde. Nou, we gaan gewoon lekker om de dag klussen, je weet maar nooit.

5. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Dank jullie wel meiden voor de lieve berichtjes. Ik wil niet zo vaak klagen hier, maar weet dat jullie als geen ander begrijpen hoe het voelt.

Yippie, ik heb er wel eens over gedacht om toch hulp te zoeken, gewoon omdat ik totaal niet meer met die gevoelens om kan gaan en ik het gevoel heb niet meer uit die put te komen. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld als nu en weet dat ik er iets aan moet doen, juist omdat er altijd zwangeren en kinderen zullen zijn. Dus ja, ik zou graag met iemand erover willen praten in de hoop dat zo iemand me kan leren hoe ik hiermee om kan gaan. Maar moet dat via het ziekenhuis dan? Daar verwacht ik niet veel van namelijk.

Zeehondje, wat maakt dat je nu beter om kunt gaan met de zwangerschap van je schoonzusje? Is het de tijd die de pijn wat verzacht?
    Ik kan me voorstellen dat het raar voelt, zo opeens een cyclus zonder behandeling. Maar de hoop blijft toch he, ik hoop voor je mee hoor.

Happy, fijn om te horen dat alles doorgankelijk was en de cyste ook weg was. Komt de follikelgroei wat later op gang door de cyste, hopelijk zien ze snel wat groeien.

Wij zijn vandaag in het ziekenhuis geweest om het verdere beleid te bespreken. Omdat we al 6 IUI's hebben gehad mochten we wat haar betreft met IVF beginnen, maar omdat het vorige maand toch gelukt leek hadden we zoiets van "het kan dus toch met IUI", dus mogen we nog 2x met IUI proberen. Als het dan nog niet gelukt is gaan we starten met IVF.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    toetje; fijn dat je nog 2x iui mag krijgen. Het is toch wel een stap, IVF. En hopelijk is dát niet meer nodig.

Ik weet niet hoe het komt dat ik de zw.schap van schoonzusje beter kan verdragen. Maar ze is wel veranderd. Niet meer klagen en meer rekening houden met ons. Ik weet ook van mezelf dat ik zwangere buiken moeilijker vind dan baby's. In mijn hoofd ben ik dus elke keer als ik haar zie bezig met een neefje in mijn armen en dat lijkt me toch wel heel fijn.

7. toetje.. wij hebben maatschappelijk werk wat alleen maar feriliteits problemen heeft zij snap het dus gewoon goed.
    ik weet niet hoe het bij jullie zit.. weet wel dat dit voor ons ook gewoon vergoed word enzo.. anders even naar de huisarts die kan je ook verder helpen. suc6..
    ik ben echt blij dat we het gedaan hebben.. maar het is idd wel even een stap..
    en zie het niet als falen in jezelf maar als goed voor je zelf zorgen je mag er trots op zijn als je zo voor je zelf op komt!

knuffie mij!

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    yippie nog 10 dagen :D

9. hah die danjo..

iedereen is er meer mee bezig als ik zelf !! lol..

ja nog 10 nachtjes danjo.. heb er al 4 gehad hahah.

Hier alles goed nergens last van vooral nuchter en relaxt!!

liefs yippie

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi meiden,

Daar ben ik weer. Uit de echo bleek dat ik geen cysten heb gelukkig, en mijn pco is ook verminderd. Ik had wel vocht in mijn buik maar dat kon komen doordat ik ongie ben (ow ja ben afgelopen zaterdag uit mezelf ongie geworden na 6 maanden). Ik moest de komende cyclus aankijken of ik zelf ongie word en zoniet dan gaan we het e.e.a bespreken o.a of ik weer aan de clomid moet.

Yippie, super dat je 2 emy's hebt. Nog 10 daagjes alweer, ik duim voor je...

Toetje, misschien is Yippie's tip wel een optie voor jullie? En als je je er echt niet goed bij voelt zou ik zeggen cancel die vakantie, of is dat niet mogelijk? Fijn dat jullie nog 2x IUI mogen doen, want IVF is toch een stap verder en zwaarder. Ik wens jullie iig veel sterkte en succes.

Happy, fijn dat het allemaal goed is daarbinnen. Ook jullie veel succes gewenst.

Freewilly, leuk je weer te lezen en is begrijpelijk dat je afstand wil/doet. Je moet doen wat voor jou het beste is.

Zeehondje, goed dat je er nu beter omweg mee kan gaan. petje af.

All, dikke knuff.

11. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hier even een dip dagje. Heb veel pijn heb mijn vader gebeld om te vragen of hij mijn boodschappen uit de auto kon halen, ik kon gewoon niet meer:(. Erg hè, heb ik nog nooit gedaan. Zo even een echo tripje:).
    Volgens mij gevoel zit de gyn misschien naast (hoef pas dinsdag weer te komen) en moeten we toch maar aan de klus, vanaf morgen maar weer eens met de ovu testen aan de slag.

Toetje fijn dat je nog twee IUI's mag doen. Hebben ze ook gezegd of er een wachtlijst was voor IVF?

Dikke knuffel aan iedereen!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe is het nu met je, Happybest? Wel heffie als je je vader nodig heb om de boodschappen binnen te krijgen. Fijn als ze vlakbij wonen.;)

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Yippie; knap hoor dat je zo relaxt blijft!

Toetje; oef je berichten zijn herkenbaar zeg! Logisch dat je moeite hebt met zo'n vakantie. Is het een optie om te vertellen aan die vrienden wat het probleem is voor je? En maatschappelijk werk, tja als ik nu terug kijk zou ik willen dat ik het gedaan had! Wat let je om niet te proberen? Als het niet bevalt kun je zo weer stoppen.
    Fijn dat je nog eerst 2 IUI's krijgt.

Zeehondje; zal idd wel even gek zijn zo zonder de hormonen. Tja, misschien is de kans niet heel groot maar je hoort wel eens vaker over dit soort mooie wonders. Dus ik duim toch echt wel voor je!

Freewilly; goed dat het afstand nemen werkt!

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    yippie times fly haha

15. hey liza en danjo stiekem gezellig even hier kijken dat is leuk..

voel me goed en morgen zijn we op de helft..

liefs yippei

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    haha denk elke dag aan je hoor haha tel de dagen voor je af dus als je het soms vergeet hihihihi

17. hhha die danjo...

dank je als ik hetniet meer weet zal ik je vragen!

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Goh Yippie, heb je nu al last van dementie? :p

19. hah timon ja denk dat danjo dat leuk vind..

maar goed fijn dat mensen zo mee leven niet dan..

liefs yippie

20. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi meiden, hoe gaat het hier?

@Yippie, wat mooi, twee emmy's. Alleen jammer dat je geen cryo's hebt, je had toch 10 eitjes...

@Toetje, het valt ook zeker niet mee. Zouden jullie met zijn vieren gaan? Toen we vorig jaar op wintersport gingen was mijn vriendin 26 weken zwanger (ook na twee keer naar elkaar gekeken te hebben zo ongeveer, ik heb helaas uiterst vruchtbare vrienden) en dat was van tijd tot tijd ook erg zwaar. Gelukkig had ik daar nog meer vriendinnen bij me, waarvan ééntje in een iets andere, maar ook niet makkelijke situatie zit. Zij wil namelijk heel graag een kind, maar haar vriend is er nog (lang) niet aan toe. Met haar kon ik gelukkig goed praten als het zwaar was.

@happybest, wat vervelend dat je zo'n pijn had!

Deel Deze Pagina