Hoi dames, Long time alweer, ik was ziek vandaar mijn afwezigheid. Heb een weekje plat gelegen, alles wat ik at bleef niet zitten...etc en sinds een paar dagen kan ik maar niet slapen omdat ik me geen houding weet te houden en niet te vergeten de maagzuur die zich nu vaker meldt. Maar goed ik ben weer gezond en wel en zal dus ook vaker reageren nu. Morgen afspraak bij de vk, het blijft altijd een vraag of alles goed gaat als ik erheen ga. Voor diegene die ongie zijn geworden, balen meiden maar ik heb sterk het gevoel dat 2009 JULLIE jaar gaat worden dus hou de hoop/moed er in! Ik wens iedereen veel sterkte/succes met de mmm. Liefs dikke knuff Roosje.
@roosje gelukkig voel je je weer wat beter, en spannend morgen naar de vk @esser spannend zeg, ik hoop dat de cryo's lekker zullen innestelen, hou je ons op de hoogte? @danjo beterschap meid! @yippie balen zeg die ongi, knuff @hopes welkom terug wat rot zeg dat je ongi bent geworden, en moeilijke situatie omdat je mannetje niet naar het ziekenhuis wilt...succes verder! sorry als ik iemand ben vergeten! ik zal vanmiddag als het lukt een foto plaatsen van de kamer voor de pleegkids groetjes mounia
Hallo meiden. Ten eerste een heel goed en vruchtbaar 2009 toegewenst. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en hebben genoten van onze vrije tijd samen. Een beetje vuurwerk afgeknalt enzo op Oudjaarsnacht. Mijn zwager gooide per ongelijk een magnesiumtolletje in de heg bij de overburen. Vloog die heg toch in de fik! Wij met 't hele gezin heen en weer rennen met emmers water. De heg staat er nog, zit wel een beetje een gat in, maar gelukkig was de buurman niet boos. Was wel lachen hoor! @Hopes: ik heb zo'n gevoel dat jouw mannetje niet helemaal begrijpt wat het voor jou allemaal betekend. Lukt het je wel 'em dat goed uit te leggen? Alleen naar de gyn voor onderzoeken zou ik niet doen, je moet dat wel samen kunnen doen. Maar wat zonde, dat hij niet wil. Mijn man zei Nieuwjaarsdag dat hij met zijn broer gepraat had over zichzelf, en ons. Mijn man is emotioneel niet helemaal stabiel. Hij gaat binnenkort ook naar een psycholoog. Maar zijn broer had tegen hem gezegd, of het wel verstandig was voor een baby bezig te zijn, als hij emotioneel niet goed voor zichzelf kan zorgen. Toen kwam hij gisteren ermee dat hij daardoor een beetje in de war was en niet wist of hij het vaderschap emotioneel al aankan en dat hij twijfelt over uitstel van kinderen krijgen. Toen wij trouwden, wist ik uiteraard hoe hij in elkaar steekt en dat hij emotioneel nu eenmaal niet zo stabiel is, toch heb ik nooit getwijfeld aan of wij samen een kindje zouden kunnen grootbrengen. Ik zie dus zelf de noodzaak van uitstel niet in. En daarbij: ik wil al anderhalf jaar heel graag mama worden van een kindje van ons samen, dat ga ik dan toch niet 'zomaar' aan de kant zetten! Het lukt al anderhalf jaar niet om een kindje te krijgen, terwijl de wens zó groot is, het gaat mij tegen álles in om nu zelf weer voorbehoedsmiddelen te gebruiken om ervoor te zorgen dat er geen kindje kan komen. Ik weet dat dat misschien een beetje egoistisch klinkt. Ik wil echt niet ten koste van mijn man, onze relatie of het kind, een baby krijgen, maar de wens is zo groot en ik zie zelf geen noodzaak tot uitstel. Aan de ene kant ben ik zelfs een beetje boos op mijn zwager, dat hij mijn man aan het twijfelen heeft gebracht. Aan de andere kant is het goed als mijn man die twijfel altijd al had maar niet onder woorden kon brengen en nu wel, dan is het goed dat we erover praten. Ik hou van hem en wil zijn twijfel of angst of onvermogen niet negeren omdat ik zo graag een kindje wil, maar als we daarom zullen moeten uitstellen, zal dat wel een heel groot offer van me vragen. Ik weet niet of ik dat nu wel wil en kan opbrengen, omdat ik er zelf de noodzaak niet van inzie. Ik vrees dat ik er heel diep door zal moeten gaan als wij zelf de mogelijkheid tot het krijgen van een baby voorlopig zouden blokkeren... Dit alles klinkt of alleen ik de wens heb om kinderen te krijgen en mijn man niet. Bij mij is de wens altijd groter geweest dan bij hem. Bovendien wordt ik telkens geconfronteerd met de lichamelijk kenmerken dat ik alweer niet zwanger ben en mijn man niet. Hij had steeds zoiets van: we zien wel. Twijfel was er bij hem altijd wel over of hij een goede vader kon zijn, maar niet over of hij een kindje wilde. Anderhalf jaar geleden was het onze gezamenlijke beslissing dat ik met de pil zou stoppen en we de natuur zijn gang zouden laten gaan. Voor mij is de wens steeds groter geworden, terwijl mijn man wel vader wil worden, maar niet een heel groot verlangen heeft nú vader te worden. Hij wil daar niet zo mee bezig zijn, zolang ik niet zwanger ben. Dat maakt uitstel voor hem een heel stuk minder moeilijk dan voor mij. Overigens heb ik altijd gezegd dat meer mannen die twijfel hebben en dat ik vertrouwen heb dat hij een goede vader zal zijn. Ik geloof echt, dat wij samen het kindje voldoende zullen kunnen geven om goed en veilig op te kunnen groeien...
freewilly,haha zie het al voor me iedereen met een emmer water heen en weer rennen haha. en ow wat een moeilijk situatie zeg, het lijkt me moeilijk om anderhalf jaar "even weg te zetten" . praat veel met je mannetje, het belangrijkste is wat jullie 2 willen en niet zijn broer of anderen succes meid! ps. meiden, de foto van t kamertje staat in m'n fotoalbum klein maar fijn
moeilijk freew maar zoals je zegt tegen hopes dat ze niet alleen na het zh moet gaan vind ik ook niet dat je alleen voor kinderen kan kiezen. ook dit moet je samen doen ( al is de wens er bij hem wel maar als er nu ff twijvel is dan zul je je daar bij neer moeten leggen) en als je man op dit moment niet goed in zn vel zit zou je er mischien toch ff aan toe moeten geven. wat kan het kwaad om even rust te nemen? Moeilijk maar denk dat je samen tot een oplossing zouden moeten komen hoe moeilijk het ook is. Ik hoop dat jullie er samen uit komen meid
Passagierslijst langer dan een jaar bezig Vanaf dec 07 tot dec 08 21 zwangere - zwangeren in Januari zwangeren in Januari NOD Januari 05-01-09: LizaM (26 mnd) 16-01-09: Enise (22 mnd) 17-01-09: Mounia (ronde 27) 30-01-09: freewilly , Fairytale Danjo houd het niet bij NOD Februari 02-02-09: Yippie 03-02-09: Hopes IUI of IVF Esser: 2e ICSI Afspraak MMM Geen afspraken. Meeting Wie gaan ermee? Lizam, Esser , Danjo , Mounia , Freewilly . Enise , Roosje Caruli , Yippie , Tirtilisko De datum staat vast op de 17e van Januari op het station van utrecht bij meeting point en eten bij la place om 12 uur afspreken.
FreeWilly; Ik ben het met Danjo eens dat je echt samen voor 100% achter een kindje moet staan. De vriend van mijn beste vriendin is emotioneel ook niet stabiel, ze hebben wel een kindje van ruim 1,5 jaar. Mijn vriendin heeft het soms echt heel erg zwaar! Onderschat het niet, wat daar nu in huis soms gebeurt (en ze pakken het echt zo goed mogelijk aan) heeft toch weerslag op kun kleine. En dan is hij al redelijk ver met therapie. Natuurlijk is je kinderwens zo groot dat je 1,5 jaar niet zomaar weg wil gooien, ik begrijp dat je dat een heel groot offer zou vinden. Maar denk er aub goed over na. Ik gun niemand de situatie waar ze nu in zitten. Hopes; wat is het toch een rot situatie voor je. Hopelijk ziet hij het snel in.... zou jou zoveel rust geven. Mounia; mooi kamertje! Daar zal een pleegkindje zich best thuis voelen. Hopelijk komt er snel iemand. Hier weet ik het nog steeds niet. Gisterenavond een rosige druppel, vandaag twee rode druppels maar meer niet. Voel me nog steeds niet ongi. Zelf ga ik er maar vanuit dat het nog gaat komen....
@Freewilly ik kan me idd heel goed voorstellen dat je geen zin in voorbehoedsmiddelen hebt, omdat het toch al niet echt wil lukken. En het zou heel goed nog kunnen dat het nog langer duurt. Maar ik zou er wel nog eens heel goed over praten met je man. Wat een lastige situatie meid! @LizaM, balen is dat he? De ene keer dat ik iets overtijd was, verloor ik ook wel wat oud bloed, en ondanks dat hoop je toch een beetje dat het wel raak is. Ik blijf voor je duimen. @Mounia, wat een schattig kamertje! Laat de kindjes nu maar komen!
@FT: Ik denk inderdaad dat mijn man niet helemaal beseft wat het met mij doet, iedere maand die teleurstelling, k moet ook zeggen dat ik het ook erg voor mezelf hou, ga alleen in bed huilen zonder dat hij het merkt... zo zit ik in elkaar... @Enise: ik hoop ook dat we eruit komen... @Danjo: ik krijg het er steeds moeilijker mee, ik word zo bang..... zo bang dat het nooit op de natuurlijke manier gaat lukken.... en dat ik nooit een kindje van mezelf in mijn armen kanhouden, die angst beheerst nu mijn hele leven...Misschien ga ik je advies wel opvolgen... ik vind het gewoon moeilijk om tegen mijn man te zeggen. En ik zou het echt wel allemaal alleen willen doen hoor, hij hoeft echt niet meer naar het ziekenhuis, ik doe het zelf wel... heb alleen zijn visjes nodig voel je je trouwens al wat beter? @mounia: thanks @Freewilly:ik denk idd dat mijn man niet doorheeft hoe moeilijk het voor mij is, maar dat ligt aan mezelf, ik doe me stoerder voor dan ik ben, hij weet niet eens wanneer ik ongesteld moet worden of wanneer mijn eisprong is, daar heb ik het nooit over, regel het allemaal zelf wel... ik maak het mezelf daar wel moeilijk mee, dat weet ik. Jij veel succes met je beslissing, ik weet niet zo goed wat ik voor advies zou moeten geven... sorry, ik hoop dat je eruit komt. @LizeM: zou inderdaad veel meer rust geven ja... Voor jou spannende dagen zeg!!! Ben gisteren naar huis gegaan van werk, was zo ontzettend beroerd van menstruatie, buikpijn, overgeven, diaree....heerlijk weer! echt weer als vanouds! nu gaat het wel weer. Ben alleen een beetje labiel, hahahaha, ach ja, daar ben je ongesteld voor he! werkse allemaal vandaag of succes met wat je ook gaat doen
@Freewilly, de meeste wijze woorden zijn al gezegd. Hoop dat jullie hier een goede en gezonde beslissing over kunnen maken.. @LizaM, heb toch een positief gevoel over jou.. Je bent al zo ver na je inseminatie! Hoop dat je positief mag testen meid! @Hopes, dikke knuffel meid! @Mounia, het kinderkamertje ziet er echt heeel schattig uit! Hoop dat je een dag je eigen kindje daarin mag grootbrengen
Hopes mischien als jij word onderzsocht en alles is goed dat je mannetje wel zn zwemmers wil inleveren ( hij kan het thuis doen en jij brengt het weg zo heeft ie er verder niks mee van doen) veel Gyns maken dit mee hoor vooor mannen is het veelal een schaamte overleg het eens en meid doe je niet stoerder voor dan je bent laat zien dat je het moeilijk hebt Vroeg of laat krijg je het op je boterham meid. dikke knuf hier bij vlagen iets beter
Ik zal erover nadenken Danjo, thanks.. Er werden net fortune cookies uitgedeeld en in de mijne stond: "your wish is about to come true" dat zou mooi zijn!
Hoi dames, hier ben ik weer. Vanochtend naar de vk gegaan en alles was goed gelukkig. Hopes, met praten kom je ver. Als jij een gesloten persoon bent kan je man ook geen polshoogte nemen van je, dus ook niet weten wat het met je doet. Praat er met hem over! LizaM, zijn die druppels gestopt of doorgezet? Danjo, beterschap meissie. Mounia, leuke vrolijke kamer meid. Hoop dat je gauw een eigen kleintje krijgt die hem mag vervullen en dat je gauw wat hoort van je pleegkindje. Freewilly, wat je ook beslist veel suc6 ermee. Enise, hoe gata het nu met je meid? All, dikke knuff. Esser heb ik lang niet gelezen hier?
@Hopes, ik ben zelf ook echt geen prater over moeilijke dingen. Het heeft mij wel eens heel goed geholpen de dingen die ik hem niet kon zeggen, op te schrijven en die aan hem te geven. Zo heb je de tijd om te bedenken wat je wilt dat hij weet en wordt je niet gehinderd door angst of schaamte. Ik hoop echt voor je dat hij zal begrijpen hoe belangrijk het voor jou is en hij moet wel van steen zijn als ie dan nog niet mee wil werken.
@Roosje, met mij gaat het alweer stukken beter! Heb alles een beetje kunnen verwerken gelukkig. Daarnaast hebben we de rest van onze familie verteld over onze kinderwens. Was een opluchting! Ook zij zullen voor ons bidden.. Fijn dat alles goed is gegaan bij de VK! Dat geeft vast een rustig gevoel en kan je er nog meer van genieten.. En Esser heeft op pagina 437 nog een berichtje achtergelaten
Gelukkig dat het weer goed met je gaat, en het is idd een opluchting als je naasten ervan weten zo kun je ook ongemakken voorkomen en heb je meer steun. Ow dan heb ik eroverheen gelezen.