Mayday en Sinja; welkom hier, veel succes met zwanger worden. Sinja; de meeste meiden hier zitten idd in de mmm. Hopes; niet de moed opgeven hoor! je weet maar nooit, zeker als wij allemaal voor je gaan duimen Mounia; wat vreemd dat het 'stil' kan zijn bij de pleegzorg. Ze roepen dat er altijd kinderen zijn die een huis nodig hebben. Maar goed, wachten ben je helaas wel gewend. Hopelijk kun je na 24 feb. heel snel starten. Roosje; fijn dat alles goed is met de kleine. Tjee, 20 weken alweer, wat gaat de tijd toch snel. Enise; balen dat het toch doorgezet heeft. Mag ik vragen waarom je op je tweede dag al een uitgangsecho krijgt? Lijkt me niet echt fijn als je net ongi bent. Wat betreft de vitaminen denk ik dat het voor iedereen anders is. Ik heb echt extra vitaminen nodig terwijl wij, zelfs volgens de dietiste, gezond eten. Het lijkt wel of ik uit voeding niet voldoende haal, nooit gedaan ook. Zo vreemd.
@roosje fijn dat de echo goed was! @lizam ja dat zeggen er meer hoor, ik dacht eerst ook dat ik plat gegooid zou worden met pleegkids. ik hoop ook dat ik na de 24ste snel kan starten! de rest een knuff! slaap lekker allemaal, liefs mounia
@Mounia, tnx meid, gaat vast lukken @Roosje, hoop dat het kindje nog beter gaat groeien. Veel succes vrijdag! @LizaM, klopt het is niet prettig, maar het is een procedure. Op dag 2 of 3 moet er een echo gemaakt worden of alles rustig is. Bij mij was bijvoorbeeld weer die cyste aanwezig, dan tellen ze die niet mee wanneer ik een follikelmeting krijg..
LizaM, ja tijd vliegt joh. Ik weet nog heel goed dat ik nog in de mmm zat. Ik hoop dat het voor jullie allen ook niet meer lang duurt, ik zal blijven duimen! Mounia, ja zekers. Voor jou nog een maandje en dan begint het echte werk, hopelijk ook geslaagd. Enise, ik hoop het ook. Dank je lief!
Meiden wat een rust hier vandaag zeg haha Hoe is het met de nieuwe ladies? Hier alles goed ga zo lekker zwemmen tot strakkies
Ik heb het eindelijk weer eens druk op de zaak dus was vandaag afwezig. Maar het is wel lekker om het wat drukker te hebben. Verder heb ik nog steeds weinig te melden. Morgen gaan we voor eetkamer stoelen kijken. We hebben zaterdag nieuwe meubels gekocht voor het nieuwe huis!
Ik ben weer druk aan het klussen bij vrienden van ons. En voor ons beide boodschappen doen en koken. Was de derde keer deze week dat ze aansloten. Dat maakt het allemaal wel erg druk deze periode. Maar goed ook lekker veel afleiding. Vanavond lam op de bank, ben erg moe. Hopes; dat heb ik dus ook met vitaminen, en als je je er goed bij voelt......
He meiden, Mounia jij bent al een tijd bezig zeg! na hoeveel tijd was het bij jullie duidelijk dat je vriend niet zulke goede zwemmers heeft? En wat voor onderzoeken gebeurden er daarna? Wij staan nog helemaal aan het begin van alles, dus ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat... Roosje wat fijn dat de echo goed was! Wij hebben gisteravond tegen mijn moeder verteld over onze kinderwens. Waren best emotioneel maar ze was echt superlief. Dus als er iets is kunnen we bij haar (en haar man) terecht! Wel fijn dat toch iemand het weet..
@Sinja, ja dat kan ik me voorstellen. Wij zijn vanaf het begin open geweest over onze kinderwens en ik heb een groepje vriendinnen die precies op de hoogte zijn van alles. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik het allemaal "alleen" zou moeten doen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, sommigen zouden niet willen dat iedereen het weet als het niet lukt.
Hier weet ook iedereen het na ma mee dan 3,5 jaar smsjes en foontjes ben ik het wel zat haha als het zover horen ze het zelf wel
@sinja we wisten al sinds +/_ nov 2007 dat het zaad niet goed was. we zijn meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis in onze woonplaats, we dachten toen nog dat het IUI zou worden. Eenmaal in het ziekenhuis heeft die arts ons ook weer doorgestuurd naar een ander ziekenhuis (in de buurt) omdat IUI niet zou lukken. in dat volgende ziekenhuis hebben we heel wat testjes moeten doen, heel veel zaadtesten, echo van de ballen, echo van baarmoeder, bloedprikken. Tot onze grote schrik waren het steeds maar 0 tot 2 levende zaadjes , we dachten dat het er meer waren en dat was ook zo maar de rest was dood of misvormd. Toen zijn we wéér doorgestuurd, naar het AMC want de arts dacht dat het icsi + tese zou worden (tese= stukje weefsel uit de ballen halen in de hoop daar veel/genoeg zaadjes te vinden voor icsi). na weer heel veel onderzoeken toch gebleken na een SOTtest (is spermatest maar met een speciale spoeling ofzo weet niet zeker,en in het ziekenhuis potje zelf vullen )dat er genoeg zaadjes waren voor een "normale" icsi behandeling. en op dat punt staan we nu 24 februarie horen we de datum dat we gaan beginnen en krijg ik de hele zooi medicatie mee naar huis. is een lang verhaal geworden, maar als je nog vragen hebt hoor ik het wel! o ja , ik heb ook heel wat vragenlijsten moeten invullen, die krijg je meestal voordat je een gesprek krijgt, met allerlei vragen over erfelijkheid,cyclus,ect ect. @lizam zo jij hebt t druk! @FT veel plezier met het uitzoeken van de stoelen! de rest een knuff! liefs mounia
Heerlijk Danjo! Ik moet helaas nog 1 (héééle drukke) dag! Maar wel bijna weekend! Gaan jullie nog iets leuks doen? Mounia bedankt dat je een beetje hebt uitgelegt hoe dat precies gaat! Maar wat een lange weg hebben jullie al gehad! Nu is het dus bijna zover dat jullie kunnen beginnen aan ICSI! Wat spannend zeg! Hopelijk is het voor jullie nu dan eindelijk eens raak! Ik vind het allemaal wel spannend, wij weten nog niet of de overgebleven zwemmers wel de goede vorm hadden enzo, dat moest nog onderzocht worden en ik moet ook nog door de mmm. Was er bij jullie een reden voor gevonden dat de zwemmers zo slecht waren?
@zico tuurlijk!je bent welkom @danjo heerlijk weekend! @sinja idd een lange weg! nee er is geen oorzaak gevonden. succes met de mmm meid, waneer is je volgende afspraak? de rest een knuff!
Hallo meiden, weer veel gekletst hier. @Danjo: snel beter worden hè. @Mounia: ik vind het echt zo tof van jullie dat jullie pleegzorg gaan doen! En ik hoop van harte dat de 1e ICSI gelijk gaat lukken. @Enise: veel succes met spuiten enzo en ook voor jullie natuurlijk de wens dat deze IUI gaat lukken. Mag ik vragen wat een uitgangsecho is? Waarom maken ze die? @Hopes: als ik jouw posts lees begrijp ik wel dat jouw mannetje die vitaminen niet wil slikken. Jammer dat jullie in deze nog niet op één lijn komen, maar 'dwingen' gaat ook niet helpen. Dit vreet zo wel veel energie van je en ik vind het heel naar voor je. Hopelijk komen jullie er samen wel goed uit, dat jullie er samen voor kunnn gaan. Goed, ik weer afnokken, want ik moet aan de studie vandaag. Groetjes!
@FreeWilly, om te kijken of alles rustig is. Als ze een cyste vinden, dan moet je een maand wachten tot het weg is. Maar die van mij zit daar al maaaaanden, dus ik mag gewoon door. En dan tellen ze die cyste ook niet mee als een follikel.