@Vinkje, als ik eind juni nog niet zwanger ben moet ik me melden voor een kijkoperatie. Dat is de laatste stap voor we met behandelingen kunnen beginnen. Hoe stom het ook klinkt, ik kijk hier wel naar uit. @Freewilly, spannend, examen! En dan ook nog de zorgen van het regelen voor je huis! Je bent er maar druk mee! Maar het is wel allemaal voor een goed doel.
Als ik inderdaad hormonen moet, kijken wel hoe het valt. Ik ben er gelukkig niet bang voor. En het is per persoon erg verschillend hoor ik al. Ach we kijken wel, liever natuurlijk niet! @Fairy tale ik kan je begrijpen dat het je toch een prettig gevoel geeft. Dan weet je gewoon dat er wat mee gedaan wordt als het niet lukt. Toen ik een kijkoperatie kreeg is dat erg snel gegaan. Ze voelde bij mij een onregelmatigheid bij mijn anus. Ze waren namelijk op zoek waar de bloedingen vandaan kwamen. En niet uit mijn baarmoeder maar uit mijn buikholte. En toen voelde ze een haard (vorm van een cyste) zitten vlak bij mijn darmen. Er werd toen al gelijk verteld dat het een grote kans is dat ik niet spontaan zwanger zou worden. En dat ik ivf zou krijgen. Gelukkig werd ik in die maand toch spontaan zwanger. Het ging mis, toen moest ik toch geopereerd worden. Binnen een maand lag ik op de operatie tafel. Denken ze dat jij verklevingen hebt bij je eileiders/ eierstokken omdat je een kijkoperatie krijgt. wel spannend allemaal lijkt mij. Ik weet zeker dat alles goed komt. De operatie is niet eng, ik had wel even last van mijn buik, ik ben een weekje thuis gebleven
ik kan ook nog gewoon hoor 8 mei.. wij gaan in september verder in het ziekenhuis met de iui.. liefs yippie
@Vinkje, ze verwachten niet echt iets, maar het is standaard om alles uit te sluiten. Al verwacht ik er idd niks van. Ik heb een ontzettend regelmatige cyclus, nooit echt last van mijn menstruatie en ik voel mijn vruchtbare dagen heel goed. Ik zal blij zijn als we idd met IUI kunnen beginnen. Mannetjes zaad is wel verminderd, maar goed genoeg voor IUI gelukkig. Maar al met al zijn we tegen die tijd al een jaar bezig sinds het eerste onderzoek. Ik vind het wel heel vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. @Yippie, is er een wachtlijst dat jullie pas in september beginnen?
Zo, eindelijk mijn onderschrift en avatar weer voor elkaar. Ik dacht al dat ik alles kwijt was, viel mee gelukkig... Maar euh, van die meeting houden we dan maar op een andere keer. Ik streep het maar door dan... Idd wel leuk als wat meer meiden erbij kunnen zijn. We beginnen hier alleen wel eind mij met verbouwen enzo. Wat dat betreft kwam 8 mei wel goed uit, ik kan v.a. de 23e echt een hele poos niet ivm met verbouwen, verhuizen, vakantie e.d. Groetjes, FreeWilly
hey meiden! sorry dat ik lang niks van mezelf heb laten horen, de laatste dagen waren een beetje erg drukjes want ik krijg een pleegdochter! gisteren nog snel alles ingekocht , ze komt ongeveer eind deze ochtend, spannend! en dan nog wat, zoals jullie weten ben ik aan de pil sinds kort ivm de icsi, en ik bloed nog steeds, wel weinig en donkerrood/bruin. is dat wel normaal zolang??? en van luchtverfrissers word ik opeens zo misselijk, moest ook 1 keer overgeven. ik zit nu op cd 13. hoe is het met jullie? vinkje welkom hier meid, en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn! de rest allemaal een dikke knuff!! ik heb alles gelezen, maar niet zoveel tijd op dit moment om op alles te reageren, sorry! liefs mounia
@Mounia, wat spannend! Dan is het toch eindelijk zover! Ik had toen ik ooit (lang geleden!) aan de pil ging de hele eerste strip last van bruinverlies, dus het klinkt mij bekend in de oren. Het is wel vervelend alleen. @Freewilly, wat een mooie foto. Spannend dat jullie ook in je huis gaan beginnen. Ben je nog voor keukens weggeweest? Ik had eergisteren wat oud bloed en gisteren een veeg helder rose, maar vannacht helemaal niks. Ik wacht het dus maar rustig af vandaag. Ben er eigenlijk al vanuit gegaan dat het gewoon doorzet.
@FT ja heel spannend! oke dan hoef ik me dus geen zorgen te maken over dat bruinverlies. en ik lees dat jij een veeg rose gehad heb, wie weet innesteling? ik ga iig heel erg hopen voor je meid! @freewilly idd leuke foto heb je in je avatar!
Hey @fairy tale, wat spannend dat wachten. Ik hoop voor je dat het niet heeft doorgezet. Wat duurt dat bij jou lang zeg, al die onderzoeken. Ik vindt het wel raar dat het zo verschillend is per ziekenhuis. Ik heb echt in een maand tijd haast alle onderzoeken gehad om te kijken of er iets aan de hand is. Alleen niet een samenlevingstest. Wel bloedonderzoeken, zuur te graag meten, progesteron, kijkoperatie en hsg in een. En mijn man zijn zaad was ook gecontroleerd. En nu na een half als het niet lukt, naar de volgende stap. Ik hoop dat alles nu wat sneller voor je gaat. @Mounia, het is vervelend hey dat bruinverlies. Ik heb dat toen ook wel eens gehad toen ik aan de pil was. geen zorgen maken meid. Ik heb er nu nog steeds veel last van. Ik heb nadat ik gestopt was met de pil, een lange menstruatie periode, 10 / 12 dagen. Waarvan veel dagen alleen maar lichte bloedingen en bruinverlies. En eigenlijk maar een paar dagen echt ongi. Maar bij mij komt het door mijn endometriose. Ik las dat je met icsi gaat beginnen, spannend wanneer gaat alles beginnen, als ik mag vragen. @freewilly leuk die foto's, en is lees dat je gaat verbouwen heel veel succes. Dat hebben wij ook een aantal jaren terug gedaan. Dan wordt het zker lekker druk, maar als het resultaat er is dan ben je dat allemaal vergeten. gr vinkje
@vinkje ja het is idd vervelend, maar ik ben blij te lezen dat dat er allemaal bij kan horen,dus dat ik me geen zorgen hoef te maken. ja klopt ik ga voor ICSI, ik begin met de eerste spuit op 3 juni, dus dan begint het! ik heb net alles even snel gelezen maar las ik goed dat jij nu ook voor een behandeling gaat?
fair taile.. nee hoor er is geen wacht lijst we waren al bezig maar zaad van man lief was niet goed en testen ze eind mei nog een keer. dan zouden we juni kunnen beginnen met iui en dan ivm zomer draaien ze aangepast programma niet en wij zijn zelf in augustus op vakantie.. Dus hebben wij gezegd als we terug zijn begin september pakken we de draad weer op.. ik heb geen zin in nu 2 maanden gewacht 1 maand wel 2 maand niet en dan wel weer.. gewoon lekker even niets genieten van de vakantie tijd en dan weer verder.. liefs Yippie.. die het erg jammer vind dat de reunie niet door gaat achteraf blijken er toch meer damens te kunnen.. was ik eindelijk zover dat ik het aandurfde.. wanneer doen we het nu dan!!! September zullen we dan maar gelijk een data prikken!!
Hey mounia, Bij mij is begin januari endometriose geconstateerd, wel een lichte vorm. Dus niks schadelijks. En mijn eitje erg traag groeit en dat ik erg onregelmatige cycles hebt. Willen ze ons nu de kans geven om het zonder hormonen te doen. Maar als het na de zomervakantie nog niet gelukt is dan krijg ik eerste instantie alleen hormonen. Nog geen iui of ivf. Maar ik wordt in de gaten gehouden door de endo, dat kan namelijk erger worden. Ik heb nu nog 5 keer tot het pas gaat gebeuren. Maar mijn gevoel zegt dat ik de hormonen denk ik toch nodig hebt. Dit omdat ik ten eerste een hele lange menstruatie hebt. En 11 dagen naar mijn eisprong ben ik alweer ongi. Maar we zien wel, soms denk ik kreeg ik het al maar. Misschien wordt mijn cycles er normaler door. Nou ik hoop dat het bruinverlies snel stopt. Ik spreek je vast nog wel voor 3 juni. En trouwens leuk dat je pleegmoeder wordt. Ik ben misschien nieuwsgierig, maar hoe is dat gekomen dat je pleegmoeder wordt?
hey meiden September lijkt me goed heb ik verlof haha eerste week kan ik niet ben ik weekje weg dus schreeuw maar.
Mounia; eindelijk een pleegkindje, wat leuk! Mag je vertellen hoe oud ze is? Wat beteft bloedverlies tijdens de pil, ik had regelmatig wat bloedingen tijdens de pil gebruik. Ik moest toen overstappen op een andere omdat ik op een gegeven moment door bleef bloeden. Als je het niet vertrouwd zou ik het ziekenhuis bellen, dan weet je het ook zeker. Sorry dames, ik heb de rest wel even snel gelezen maar heb nu zo'n hoofdpijn dat ik ga slapen. Trusten!
Hoi dames, Zo wat gaan jullie snel zeg of ben ik lang niet geweest haha. Mounia, ik wil alle details horen he! Vinky, welkom meissie! All, een dikke knuff. Ik hoor het wel wanneer het is die meeting, september zal ik goed zijn hersteld van mijn bevalling dus komt goed uit! Liefs Roosje,
hey meiden, hier gaat alles heel goed! de kleine lacht en praat/brabbelt veel. ze heeft helemaal niet gehuild,en ze is een echte slaapkoppie haha. @vinkje nou meid, ik hoop dat het lekker uitzichzelf mag komen, en anders hoop ik dat je snel een duwtje in de rug mag krijgen doormiddelvan hormomen. ja ik ben pleegmoeder vanaf gisteren, 1 jaar geleden dacht ik er veel overna ,en besloot toen samen met mijn man ervoor te gaan. ik had altijd al pleegzorg in gedachten. vooral nu na 1 dag al ik zie zo'n kleintje zoveel opknappen dat doet mij zo goed, en daar doe ik het voor! @lizam ze is 1,5 jaar oud (zie mijn onderschrift) verder kan/mag ik niet zoveel vertellen, je snapt het wel als ik maandag nog bloed ga ik idd even contact opnemen met het ZH. september is voor mij ook goed, ik hoor wel welke datum.
Ben zelf vanaf gister weer klaar met de progestan. Had gister nog een temp van 37,1. Vandaag en morgen tempen lukt niet. Dus ben benieuwd wat het maandag wordt. Vorige keer werd ik drie dagen na het stoppen met de progestan ongesteld. Dat zou dus maandag zijn. Ik vind het wel weer spannend, terwijl ik er eigenlijk al heel de cyclus niet echt een goed gevoel over heb. Sorry voor het snelle ego-berichtje, natuurlijk wel voor iedereen een hele dikke knuffel!
ik ga zo naar de reunie van de lagere school,, hiihihih 20 jaar geleden voor het laatste gezein lol., heb er zin in..
@zeehondje wat spannend zeg, ik duim voor je meid! @yippie heel veel plezier vandaag met de reunie! vandaag heb ik lekker van het weer genoten, lekker gewandeld en wat gewinkeld met de kleine.