@Yippie stom he, dat je toch ook blij kan zijn met je ongi! Ik was er ook blij mee omdat de laatste wachtronde in is gegaan. Wat goed van je dat zo vaak gaat sporten! Ik zou ook moeten, maar heb er echt geen puf voor.
Haha, nee dank je, ik ben er nog niet aan toe! hihi (Echt, ik word al moe bij de gedachte, erg he?) @Danjo, ik heb vanmiddag een telefoontje gewaagd aan het ziekenhuis. Ze plannen de operatie echt pas op de 1e dag van de cyclus in. Ergens is dit ook wel logisch, want hij moet gebeuren tussen de laatste bloeding en de dag van de eisprong. Dan heb ik dus maar een week waarin het zou kunnen. Mijn NOD is 7 juli en ik bloed 4 dagen. Dat betekent dat de dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag afvallen (lekker handig he?). Daarna gaan we het weekend in en de aansluitende week zou het mogelijk zijn. Wel heb ik nu al een afspraak met de anaestesist (als ik dat goed schrijf...) ingepland zodat we dat niet ook nog voor die tijd moeten doen. Dus 22 juni ga ik ff langs om te kijken of ik gezond genoeg ben voor de narcose. Dat is iig nog iets... Nu maar hopen dat ze niet net die week vol zitten... (of dicht zijn! Ze kon me nog niet zeggen wanneer de ok gesloten is, maar misschien mag ze dat alleen niet zeggen...) Het is wel verdomd lastig om ook maar iets te plannen daar...
Yippie; fijn dat je lichaam het gewoon blijft doen maar toch balen van je ongi. Kan zo dubbel zijn he! Sport alle stress er maar lekker uit. FT; bij mij was het plannen van de kijkoperatie ook lastig daarom hebben ze de tweede maand toch gegokt en gelukkig kwam het goed uit. Hopelijk gaan ze dat bij jou ook doen of lukt het toch, je weet maar nooit! Ik duim voor je. Ik ben alleen thuis maar in een knuffelbui dus voor iedereen een knuffel van mij!
Hi meiden, zo'n kijkoperatie plannen is inderdaad erg lastig. Maar bij mij ook gelukt hoor. Komt goed meid! Vandaag bruinige afscheiding. Zal morgen dus wel ongi worden. Dan weer een uitgangsecho en mag ik weer gaan spuiten.
Ik zie dat jullie alledrie een kijkoperatie hebben gehad. Nu ben ik toch echt nieuwsgierig, dus vertel!
Ft dat is wel jammer soms hebben ze nl plek maar goed tis niet anders Timon een kijkoperatie om te kijken of er geen verklevingen zitten in de eierstokken
@Liza, hoe ver ben je inmiddels? Lastig zo zonder banner hahaha. Gaat alles lekker? @Timon, idd een kijkoperatie is om te controleren of er geen verklevingen of endometriose is. Bij mijn ziekenhuis is dat het laatste standaard onderzoek voor ze met behandelingen gaan beginnen. Het einde van de onderzoeksfase is dus eindelijk in zicht! We zijn juni vorig jaar voor het eerst bij de ha geweest!
Hey damesss, Fairy Tale, wat apart. Ik kreeg mijn kijkoperatie gewoon zomaar gepland. Hij viel zelfs midden in mijn cyclus een paar dagen voor mijn eisprong.. apart, elk ziekenhuis werkt dan weer anders..
hey meiden, ik was gisteren bij tirtil op bezoek, en het was super gezellig. we zijn met de kids de stad in geweest,en ik heb ook bij haar thuis gespoten, en dat ging goed! verder merk ik dat mijn buik wat opzwelt, is dat normaal? zeehondje, o meid balen van je ongi (als tie doorzet,ik blijf nog even duimen ) FT ik hoop dat ze je snel kunnen helpen, iig héél veel succes! lizam, ik ben ook benieuwd hoe ver je precies bent hihi yippie, blij dat alles goed gaat,sportse! de rest een dikke knuff!
Die verklevingen kunnen ze niet op een echo of wat zien? Is dit om te kijken of je PCOS heb? Ik probeer op de hoogte te komen van alle termen, etc. Je ziet zoveel voorbij komen.
Nee, van wat ik begrepen heb heeft PCOS ermee te maken dat je geen natuurlijke eisprong hebt. Die verklevingen worden veroorzaakt door endometriose. Dat houdt in dat er zich baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder bevindt. Dit kan dan aan je eileiders en zelfs aan je darmen gaan kleven, wat veel schade kan veroorzaken. Maar als je dit hebt, heb je over het algemeen ook heel erg heftige en pijnlijke menstruaties, dus het zou me heel erg verbazen als ik dit zou hebben. Maar goed, toch controleren.
Als je het hebt over menstruatiepijn dan weet ik heel goed waar je over praat. Mensen, wat is dat K! In het eerste jaar dat ik met de pil was gestopt had ik er geen last meer van, maar sinds vorig jaar... steeds een beetje erger. Ik heb deze maand een halve asprine ingenomen, tegen mijn principes in. Ik stond op mijn kop. Dit is eigenlijk alleen de eerste dag. Misschien kan het geen kwaad om er bij de gyn. over te beginnen. Het balletje kan maar rollen...
Ik heb net wat info over endometriose gelezen en alleen de menstruatiepijn is herkenbaar. Tijdens het vorig bezoek bij de gyn. heb ik een inwendig onderzoek gehad en dat zag er goed uit. Hmmm...
Ik kwam dit net tegen en vond het zo mooi dat ik het met jullie wil delen. YouTube - Zouden wonderen bestaan?
timon, ik heb ook (met name de eerste dag!!!) ontzettend veel last van ongipijn. wat de arsten kunnen zien ziet alles er goed uit bij mij. het filmpjes van youtube vind ik erg mooi.
Timon; ik heb inderdaad ook een kijkoperatie gehad. Endometriose is een van de dingen die ze kunnen bekijken hiermee. Bij mij was ook een belangrijk punt dat ze bang waren voor een vlies wat de innesteling tegen zou kunnen houden. Hier heb je meer risico op bij een bepaalde vorm baarmoeder. Ook kunnen ze beter kijken naar de kwaliteit van de baarmoeder wand. Als je endo hebt dan heb je echt heeeeel veel pijn. Je kunt dan vaak niet functioneren, ik weet het (gelukkig) niet uit ervaring maar dat hoor ik van anderen. Heb je al wel een HSG gehad? Dames; ik ben 23 weken en 3 dagen (precies een week verder dan Danjo). Ik heb klachten maar het gaat steeds beter. Het is echt genieten, meiden ik gun dit jullie allemaal zo!
Bij ons was de kijkoperatie inderdaad ook de laatste medische ingreep, voordat de behandeling gestart werd. Nu dus toch echt ongi geworden en gaan we weer spuiten. Na die ronde stappen we over op iui. Heb er eigenlijk best wel zin in, is dat raar gezegd?
mounia gezellie dat je bij tirtil ben geweest en dat het spuiten goed ging. Timon ik had de eerste dag 2 dagen ook erge last van mn ongi en nam gewoon iets in hoor. dus het kan gewoon normaal zijn ze doen pas zon operatie als ze het vermoeden hebben. Ik heb bvb nooit zon operatie gehad en ook geen HCG. Zeehondje nee hoor ik keek er ook enorm na uit Hier zwanger na 2e iui dat ging mis en meteen de eerste iui na mk weer raak