Als het superzaad was dan was ik nu toch wel zwanger. Over 2 weken nog een semenonderzoek en weer 2 weken later krijgen we de uitslag. De arts wil weten of dit een uitschieter was. Hij was open over de eventuele mogelijkheden en daarover heb ik hem dan ook uitgehoord. Er kan een kans van IUI inzitten, maar dat wordt pas over een maand duidelijk.
klopt, en het zaad kan ook zo verschillen elke keer in hoeveelheid. ik ben benieuwd meid, ik hoop dat de tijd een beetje vliegt zodat je gauw zekerheid mag gaan krijgen in alles. nogmaals succes!
ik weet niet precies hoe ze het doen , maar zaadjes mogen niet: langzaam zijn, of zelfs helemaal niet bewegen, achteruit zwemmen (jaaa die heb je ook haha), misvormd (denk aan grote kopjes of juist te kleine), kleine of rare staartjes, en natuurlijk dood. dus ze moeten alle goede zaadjes die er perfect uitzien en hun werk goed doen eruit zien te halen. ik zou zeggen schrijf even alles op, en vraag of je de uitslag op papier mag krijgen, en/of laat ze het ook even uitleggen, alles staat daar in procenten en rare cijfertjes op.
Over superzaak dan zeggen dan was ik wel zwanger is helaas niet geheel waar Mijn mannetje had echt super zaad dan praten we over na bewerking min 40m helaas lukte het bij ons spontaan ook niet terwijl met iui het zo raak was
Oh Danjo, ik hoop dat dat bij ons ook het geval gaat zijn. Bij ons is ook alles goed. Ga vandaag de uitslag van het tweede semenonderzoek vragen. Als dat goed is gaan we volgende maand beginnen met de iui. En dan ben ik hopelijk ook zo zwanger!
Ik hoop het ook voor je zeehondje IUI ging bij ons echt heel snel Ik had in aug 08 mn eerste iui die was mislukt met 48,4 m zaadcellen ong. 2e iui in sept die was raak met 28,2 of zo helaas een mk en in jan weer iui en daar groeit ons wonder meisje nu uit voort
Als je in de mmm van IUI gaat komen, hoeveel keer word dat dan gedaan? Ik zie dat Danjo 3 IUI heeft gehad, vanndaar mijn vraag. Zijn bij jullie de eileiders doorgespoeld? Dat is namelijk de andere methode.
IUI kan vaak worden gedaan (maximaal 10 keer geloof ik). hangt ook een beetje van de situatie af, danjo zal het denk ik precies wel weten. zeehondje, meid ik hoop ook dat je met de IUI zo zwanger bent, of nog zelfs daarvoor! ik had vandaag een folikelmeeting, en het zag er goed uit. 11 eitjes van 14 mm ,en nog wat kleinere eromheen. maandag 2de folikelmeeting, en ze verwachten dat ik volgende week vrijdag de punctie zal hebben!
Mounia; wat goed dat er al zoveel grote eitjes zijn! Spannend misschien wel vrijdag de punctie! Eindelijk gaat het allemaal gebeuren. Hier nog zo'n verhaal van alles goed bij beide, mannetje heeft ook topspul volgens de gyn (precieze cijfers weet ik niet meer maar ook na bewerking tussen de 20-30 miljoen dacht ik). Mijn eitjes groeiden vanzelf prima maar toch spontaan al twee jaar geen succes. Bij mij sloeg de tweede IUI aan. Bij ons had de gyn afgesproken 6 IUI's te doen in eigen cyclus en dan nog 3 met hormonen. Daarna zouden we verder kijken. Je kunt een IUI zovaak kijgen als je gyn reeel acht. Gelukkig wordt het vergoed vanuit de basisverzekering, dus heb je daar geen omkijken naar. Bij mij zijn mijn eileiders doorgespoten tijdens de kijkoperatie. Omdat de kans aanwezig was dat ik een vlies had wilde ze me niet eerst een HSG aandoen maar het meteen onder narcose en dan alles goed bekijken. Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn (of eerder natuurlijk)
Omdat er bij ons niks te vinden was wat een zwangerschap in de weg kon staan heb ik een HSG en kijkoperatie gehad. Ook daarbij was niks te vinden. Wij hebben 4x O.I. (ovulatie inductie). Dit is gebruik maken van hormonen, maar geen inseminatie. Daarna gaan we over op iui (met hormonen). Nu zegt de gyn. dat we dat ongeveer 6x proberen. En dan overstappen op IVF. Maar ik zie het zover niet komen hoor. Dat kan gewoon niet met al die positieve verhalen hier over iui. De cyste is trouwens weg en het zaad van mijn mannetje was ook weer goed. Dus nu nog 1x oi en dan iui. We gaan er weer voor! Mounia; mooi zeg zoveel eitjes. ben benieuwd hoeveel eitjes ze tijdens de punctie leeg kunnen zuigen (dat doen ze toch?) Germini; hoe voel jij je?
@ Mounia: Wat goed dat er zoveel eitjes zijn. @ Zeehondje: Fijn dat de cyste weg is. Geen zorgen daar meer over. Dames, ik ben erg blij met jullie uitleg. Ik ben nog zo'n groentje, maar leer zo wel snel bij.
@Timon, lekker gevoel he, dat er nu eindelijk van alles gebeurt? @Mounia, hoe lang nog voor je punctie? Dat gaat zeker ook wel opschieten he? @Danjo, al over de helft! Lekker he? @Zeehondje, dat gaat ook snel zeg! Ik heb blijkbaar wel een traag ziekenhuis uitgezocht. Mijn schoonzusje (zus van mijn man) belde van de week op. Ze is in verwachting van de tweede. Hun dochtertje wordt morgen 3. Toen ze in verwachting was van haar, wist ik dat ik ook kinderen wil. hihi Bij hun eerste hebben ze er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te raken en toen kreeg ze een miskraam. Vier maanden daarna was ze weer zwanger van hun dochter. Ze had dus verwacht dat het nu wel weer lang zou gaan duren, maar ze was dit keer gelijk zwanger! Ze had haar eerste menstruatie afgewacht en daarna is de tweede niet meer gekomen!
FT haha maakt niet uit hoor! gefeliciteerd met je schoonzusje al zie ik liever jou eerst zwanger worden timon, we waren allemaal eerst van die groentjes haha, voor je het weet ben je van alles op de hoogte!
Hier in het zh doen ze 6 IUI dat is vaak ook standaard tenzei er een IUI geslaagd is en geindigd in een mk kan je er wat meer krijgen. Ft ja het gaat echt heel erg hard zeg jeetje zee hondje mooi dat de cyste weg was meid Mounia spannend dus mijn duimpjes draaien hoor