kwijlen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicole28, 24 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Lynn doet al een paar weken vreselijk kwijlen. Er zijn nog geen tandjes inzicht. Ook kauwt ze de hele tijd op haar knuistjes en haar tong. Op het CB zeiden ze dat haar speekselklieren zich aan het ontwikkelen zijn en dat ze nog niet weet dat ze het speeksel door moet slikken. Nou kon ik daar in komen maar het blijft maar aanhouden. En niet weten hoe ze moet slikken....ze weet wel goed hoe ze haar fruithap moet doorslikken dus daar ligt het niet aan volgens mij.
    Wie herkent dit op deze leeftijd en wie kan mij vertellen wanneer dit kwijlen ophoudt. Ze is constant zeiknat van de kwijl, slabbers die ze om krijgt stopt ze ook in haar mond en kauwt ze op.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hahaha! Het lijkt alsof je het over die van mij hebt! Finn stopt ook zijn slabbetje, vuistjes, e.d. in zijn mond. Alles wat maar in de buurt komt wordt ook even getest. Zijn slaapzakje, mouwtjes, de puntjes van de kraag van zijn jas...

Ja, en kwijlen, he? Voortdurend...het hoort er gewoon bij. En het zal nog wel even duren voordat dat minder zal gaan worden geloof ik.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is bijna 5 maanden en kwijlt nog altijd super... Je zal dus nog even geduld moeten hebben ;)

4. haha ook bridgett doet het hoor,ik dacht eerst dat ze bezig was met het vorbereiden van haar tandjes..ik heb ook geen idee waarom ze dus kwijlt,zo te zien hoort het erbij.

groetjes miranda

5. sweetangel100

Het kwijlen komt op vroege leeftijd door de ontwikkeling van de speekselklieren!

6. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    jayden kwijlt ook best veel.hij stopt heel de dag zijn vuistjes in zijn mond.ik dacht ook gelijk aan tandjes!hahaha maar dat kan nog niet...

7. sweetangel100

Rachel, het kan wel, maar de kans is niet heel groot. Alle kinderen gaan dit op een gegeven moment doen. Het kwijlen komt door de ontwikkeling van de speekselklieren en de handjes in de mond is ook een vorm van zichzelf ontdekken!

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hier ook een kwijltje :)

9. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hier nog eentje die aan het kwijlen is begonnen en ook nog eens alles in zijn mondje probeert te stoppen...
    Volgens het CB is het de oorzaak van beginnende groei van de tandjes. In het begin zie je het niet meteen. Kan nog wel een maand duren voor je het ziet en het eerste is doorgebroken... (zegt het CB) en natuurlijk zal de ontwikkeling van de speekselklieren hier zeker aan mee doen!

10. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Nicky is nu 7 maanden en kwijlt ook nog steeds heel erg het kunnen tandjes zijn maar ook het niet weten om te gaan met zijn speeksel het zal voor ieder kindje verschillend zijn

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het gaat over hoor dame's :) even geduld nog ;)

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn nichtje is nu 4. En als ze iets heel erg leuk vind, kwijlt ze nog steeds!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Bij ons op het cb zei de dokter dat het pas ophield als de kleine alle tandjes had :confused:

Groetjes Anita

14. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hmmmmm dat worden dan nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel kwijldoekjes gebruiken en truitjes wisselen als het te gek wordt :)

15. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    michale kwijlt ook en stopt ook hele handen in zn mond. Soms zover dat ie er misselijk van wordt en moet spugen hahah steeds weer. Dus wanneer ie dat nog niet door heeft geloof ik ook wel dat ze het slikken nog niet doorhebben hahahah.

16. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    pffff....damiën is anderhalf en die kwijlt helaas ook nog steeds veel.
    Dus veel natte truitjes.
    En slabbetjes werkt niet meer want hij doet ze zelf al af haha

Ik denk dat het hier ook pas stopt als hij echt AL z'n tandjes heeft.
    Nou ja...mag toch wel hopen dat het dan stopt hihihi :D

Deel Deze Pagina