Hoi, Ik ben nu zwanger van de tweede en wil dit keer graag een cosleeper naast mijn bed. Na mijn eerste bevalling heb ik de klossen nog wel een aantal weken onder het bed gelaten, vond het fijn zo'n hoog bed. Nu vraag ik me af hoe je dat doet met een cosleeper? Verstel je die daarna van hoogte en kan een bedje überhaupt zo hoog? Iemand ervaring?
Hier kwam de co sleeper echt niet zo hoog. De hoogste stand van de co sleeper was gelijk aan mijn bed zonder klossen.
Verschilt per cosleeper. Onze oude co kon 90cm hoog (bedbodem), maar dat is vrij uitzonderlijk. Onze nieuwe co redde het niet en ik heb er daarom voor gekozen helemaal geen klossen te gebruiken in overleg met de kraamzorg. Ik vond het gemak van een cosleeper niet opwegen voor het gemak van de klossen.
Dit was mijn plan A en heb ik uitgeprobeerd. Het probleem was dat een co-sleeper veel lichter is dan een gewoon bed. Als je dan per ongeluk tegenaan stootte of liep begon de co direct te schuiven en dat vond ik eng. Misschien het bedje dan verzwaren?