Lijst met kraamcadeau's?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hebben bij de meesten een kaartje in de envelop gedaan met een link naar een kado lijst.
    Daarbij stond. Wil je iets geven maar heb je geen idee wat? kijk op ons inspiratielijstje www...
    We kregen heel veel positieve reacties. Zelfs familieleden maakte er gebruik van.

We hebben het kaartje niet in enveloppen gedaan waarvan we dachten dat die mensen niet kwamen (bepaalde tantes/ooms).

Ik vond het erg leuk. Wist niet wat ik kreeg maar we kregen wel veel dingen die we echt konden gebruiken. Er waren ook nog zat mensen die zelf met creatieve dingen aankwamen. Erg leuk!

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Helemaal niets! Dat heb ik nog niet meegemaakt! Hoewel, mijn eigen moeder (!!!) bracht alleen een bloemetje mee. Na een maand opende ze een bankrekening voor mijn dochter en stortte daar een aanzienlijk bedrag op. Maar bij haar eerste visite dus alleen bloemen... maar goed, dat is nog steeds niet met lege handen.

En ik zou ook zelf niet durven. Ik koop meestal speelgoed voor de baby voor als deze iets ouder is (rond de 1 jaar) of een leuk mepal bordje met een bestekje erbij. Maar met lege handen komen, nee, dan zou ik me doodschamen. :)

3. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Leuk idee! Hebben jullie die er gebruik van maken ook websites / links waar ik zo'n lijst kan maken?

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sja aquilegia opvallend he? Bij de eerste had ik nog zoiets van: ok, zij is geen Nederlandse. Mss daar andere ideeën ofzo. Maar de tweede was gewoon in Nederland opgegroeid.

5. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    In België is het idd bijna vanzelfsprekend om een geboortelijst te doen bij babywinkels, daar staan om kleertjes op die de ouders zelf kondne kiezen, speelgoed, flesjes, of grotere dingen zoals sterilisator, babyfoon, buggy, ... . Zelf heb ik het voor m'n beide kindjes ook gedaan, inclusief verwijzing naar e rekeningnummer.
    de verwijzing naar het lijstje hadden we wel op e apart kaartje en stond niet op het geboortekaartje vermeld. zo hebben we wel e onderscheid gemaakt, want sommige mensen wouden we gewoon op de hoogte brengen van onze gezinsuitbreiding, en daar verwachten we geen geschenkje van (vb huisarts of creche of school).
    ik vind het ergens ook normaal dat je sowieso e geschenkje koopt als je op kraambezoek gaat, en dan is het toch fijner dat je iets mee kan doen dat de ouders echt graag willen of al dan niet al zelf gekozen hebben.
    Zelf heb ik verschillende ervaringen, zowel bij jongste als oudste, en mensen die 'verrassende cadeau's meebrachten. Wij hebben twee meisjes en kregen verschillende keren duidelijk jongenskleertjes :). Vele mensen deden helemaal geen moeite en brachten een zoveelste knuffeldiertje mee (die stof liggen te vergaren op zolder). sommige dingen kan je altijd gebruiken zoals slabbetjes, kruippakjes, luiers, zwitsal,... maar ik heb jammer genoeg ook dingen dubbel gehad, of kleding in de verkeerde seizoenen die nooit gedragen zijn geweest. Dan heb ik liever dat mensen van een lijst kunnen kiezen... Je weet ook immers nooit wat iemand hun budget is, niet als je eens lijst hebt en ook niet als je gewoon mondeling aangeeft wat je wil hebben... zo vroegen wij als huwelijksgeschenk eens aan iemand badhanddoeken en die kwamen met zo een gigantische stapel toe dat we er zeker 10 jaar mee vooruit komen :)

Deel Deze Pagina