flesje maken gekookt of gewoon kraan water ?

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy1981, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    maken jullie het flesje van de kleine klaar met afgekookt water of met kraanwater ?

ik heb dit altijf met afgekookt water gedaan ( nu nog ) ons zoontje word volgende week 6 maanden.
    Maar nu hoor ik dat ik dat gewoon me kraanwater kan klaarmaken ipv met afgekookt water,want een flesje diksap word ook aangemaakt met kraanwater
    wat doen jullie ?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Topic verplaatst naar Voeding.

Elvira
    moderator

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik doe 2/3 koud water uit de kraan en 1/3 net van de kook af water. Dan is het mooi op temperatuur :).

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier heb ik altijd kraanwater gebruikt, zonder het te koken.
    Er is niks mis met ons kraanwater, vandaar.

5. randi

randi Niet meer actief

ik moet zeggen dat ik mijn flessen hier maak met water van evian. van de kraan is bij ons totaal uitgesloten omdat er teveel kalk aanwezig is en ja afkoken kan natuurlijk wel maar zie het werk niet zitten met een tweeling, heb er al genoeg dus daarom deze iets duurdere maar easy oplossing

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Water uit de kraan, warm maken in de magnetron en hup poeder erbij en klaar is het flesje voor Jesper.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier water uit de kraan, maar dan of even koken of warmmaken in de magnetron. Ik zou geen warm water uit de kraan nemen om een flesje melk van te maken.

8. bouchere

bouchere Niet meer actief

kraanwater en dan opwarmen in de magnetron.

groetjes

diana

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    in het begin altijd alleen maar gekookt water gebruikt, en nu doe ik wel eens water koken, en dan aanlengen met koud water uit de kraan (wel even eerst laten lopen) zodat je de juiste temperatuur hebt...

maar soms ook gekookt afgekoeld water en opwarmen in de magnetron...

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik maak ook de fles met kraanwater en dan maak ik het flesje warm in de magnetron..

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kraanwater is prima, voor de meeste kinderen is calcium in het water totaal geen probleem.
    Op zich mag het zo uit de kraan opgewarmd worden, maar sommige kinderen reageren beter op water dat even gekookt heeft.

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik heb de eerste 6 maanden bronwater gebruikt en ben toen overgestapt naar kraanwater. En dat doe ik gewoon gelijk warm kraanwater in de fles dan hoef ik het ook niet nog eens op te warmen.

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb wel eens gehoord dat warm water uit de kraan slecht is...
    Geen idee of dit zo is, maar ik gebrui geen warm kraanwater om te drinken.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben vanaf het begin koud water uit de kraan gehaald. In de eerste maand maakten we het koude water aan met de poeder, en dat de flessenwarmer in.. Toen kwamen we erachter dat het veeeeel handiger was om het water even in de magnetron te zetten, en dan het poeder erbij te doen..
    Het eerste was de methode van de kraam, maar dit andere bevalt veel beter.

15. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik gebruik ook warm water uti de kraan om het flesje te maken...hier is niks mis met het water dus kan het geen kwaad.

16. MamaDjem

MamaDjem Niet meer actief

Koud water uit de kraan, in de magnetron, poeder erbij en klaar.
    Ik heb inderdaad ook gehoord dat warm water uit de kraan niet goed is. Omdat er dan teveel metaaldeeltjes of zo in zitten?

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit zeggen de waterbedrijven ZELF over warm water uit de kraan:
    http://www.verswater.nl/Water+is+gezond ... 1bronwater

Mag ik warm kraanwater drinken?
    Nee, dat kan je beter niet doen. Want verwarmd water kan extra (en soms zelfs teveel) metalen bevatten. Het waterbedrijf kan alleen de kwaliteit van koud leidingwater garanderen. Natuurlijk mag je wel warm water drinken, dat eerst is gekookt. Thee of afgekoeld water zijn dus geen enkel probleem.

Als ze het al afraden aan volwassenen, waarom zou je het dan wel aan een baby geven?

18. MamaDjem

MamaDjem Niet meer actief

Kijk, dat bedoelde ik.
    Thanks Dirksmama!

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    persoonlijk zou ik dat nooit doen, als ik het al zou hebben gedaan, en ik zou onderstaande lezen, zou ik er zelf direct mee stoppen...

Drink echter nooit lauw water uit de kraan. DAT IS GEEN DRINKWATER. Waarom niet: dat wordt keurig uitgelegd op de volgende site:

http://www.pidpa.be/nl/uw_vragen/faq010.htm

Dat water heeft niet meer de kwaliteit van drinkwater. Door de opwarming worden een aantal processen in beweging gezet. De samenstelling verandert, er zit minder zuurstof in, het smaakt niet lekker meer en er kan zich schadelijk nitriet hebben gevormd. Bacteriën die van warmte houden, hebben het naar hun zin, zeker in die gedeelten van het circuit waar het water lauw is in plaats van heet. Men moet extra opletten in woningen met een gecombineerd systeem voor de centrale verwarming en voor de opwarming van water voor het huishoudelijk gebruik. In geval van een defecte warmtewisselaar zouden beide waters met elkaar in contact kunnen komen. Warm water versnelt corrosie. Doordat het warm is, lost het ook bepaalde stoffen in de boilers en de waterleiding gemakkelijker op. Zo kan warm water uit de waterleiding veel meer koper, ijzer, nikkel en zink bevatten dan koud water. Neem daarom steeds water van de koudwaterkraan om te drinken, te koken of warme dranken te bereiden

en dan gaat het hier nog om "volwassenen" als ze het zoals DM schrijft afraden voor volwassenen personen ga je het toch zeker niet aan je baby geven?

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb altijd een kan met gekookt water in de koelkast staan.

Deel Deze Pagina