incasso buro zonder eerst een aanmaning te sturen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    :( Kom ik vandaag thuis, ligt er een brief van de deurwaarder op de mat! Ik schrik me rot, want ik betaal altijd op tijd.

Blijkt dat ik een rekening die ik de dag van mijn bevalling binnen heb gekregen niet op tijd betaald heb (ja het ding was me even ontschoten)
    Ik heb ook helemaal geen aanmaning gehad! Mogen ze zomaar een incassoburo op je afsturen zonder eerst een aanmaning te sturen?

(ik heb het desbetreffende bedrijf al gebeld maar die zeggen doodleuk: wij hebben het uit handen gegeven)

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Nee, volgens mij is 't niet toegestaan om 't uit handen te geven aan een incasso bureau of zelfs maar herinneringskosten in rekening te brengen bij de eerste notificatie na het verlopen van de vervaldatum.

oftewel.
    rekening > 1e herinnering (zonder kosten) > 2e herinnering (meestal met iets kosten) > SOMS een 3e herinnering (met hogere kosten) en DAARNA pas incassade.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat mag inderdaad niet! ik zou het incassobureau bellen en uitleggen, en kijken wat zij voor advies geven.

4. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Er moeten 3 contactmomenten geweest zijn.
    Dan kunnen ze overgaan tot het uit handen geven aan een incassobureasu of deurwaarder of evt. voor de rechter laten komen.

Ik zou in ieder geval contact opnemen met de instantie waar je die brief van heb gehad.

Suc6!

Deel Deze Pagina