Opvouwen van onderlaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Anique, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Grrrr.. iedere keer is het hier weer strijd met die onderlakens (die dingen die om het matras gaan) als ik ze wil opvouwen. Hoe doe ik dit op een makkelijke manier? het wordt hier uiteindelijk altijd een kreukelig pakketje ( en dan heb ik het al minstends 10 keer overnieuw geprobeerd) . :rolleyes:

2. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Doe je het altijd alleen? Je moet het met z'n tweeen doen, dan gaat het veel makkelijker. Zou alleen niet weten hoe ik dat hier moet uitleggen hihi.. Gelukkig heb ik allemaal rechte onderlakens, die hebben niet zo'n elastisch hoekje.

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik kijk met je mee, ben ook benieuwd na de gouden tip. Wordt er ook helemaal gek van.

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik voew ze dubbel en steek de hoeken in elkaar dan leg ik het laken op tafel en vouw de kant met de vervelende hoeken eens over zodat die hoeken eigenlijk wegvallen.
    de reste gewoon zoals eeb gewoon laken, heb altijd een net pakketje.

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Yep hier ook zo!
    Dubbel vouwen en dan de hoeken in elkaar vouwen.
    Dan de niet rechte kanten (het is toch een elastiek he) naar binnen vouwen tot je een 'vierkant' hebt en dan net zo opvouwen als een laken.
    Krijg je echt zo'n pakketje van (het is best dik namelijk).
    Meestal zet ik het strijkijzer er nog even op, wordt het wat platter.

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja zo doe ik het ook! En inderdaad als laatste nog even de strijkbout erover :D

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik gebruik alleen de dekbedovertrek en het onderlaken uit turkiye. De onderlaken is gewoon een laken niet zo´n standaard matrashoes. Dus ik heb het probrleem niet.

alleen me zoontjes bed heeft het wel. Ik doe het zo. De korte kanten op elkaar, de hoeken naar binnen en dan vervouwen.

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik rol ze op. in mijn kledingkast heb ik zo'n hangding waar eigenlijk schoenen in moeten en daar stop ik ze in. ziet het er toch netjes uit

strijken doe ik ze niet want dat is zonder van mijn tijd en energie hahaha zodra ik in bed ga liggen zijn ze meteen weer gekreukt

9. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hey loopy dat is ook een handig systeem

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik doe het alleen, vouw hem in mijn armen dubbel, leg het dan op het bed, en vouw het daar nog een paar keer dubbel.
    Nee het is niet een mooi recht net pakketje,maar ja verdwijnt voor een week in de kast en dan gaat het toch weer om het matras heen.

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik rol ze ook op. liggen er nette rolletjes in onze linnenkast.
    strijken van beddegoed doe ik niet aan. heb niet zo'n last van dat alles per sé gestreken moet zijn gelukkig. ;)

12. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Je handen in de goede kant in de hoeken stoppen (in de punten bij het elastiek). Andere hoeken er overheen trekken / erin stoppen, met de goede kant naar boven.
    Neerleggen. Zijkanten en bovenkant naar binnen vouwen, zodat t een rechthoekig vlak is. Daarna onderkant naar binnenvouwen tot 1/3, bovenkant erover heen vouwen, en 2 of 3 keer weer dubbelvouwen over de andere kant..

Jeetje, best lastig uitleggen zeg.. haha.. maar hoop dat t een beetje duidelijk is hoe ik het doe! haha..
    Weet wel dat er erg veel verschil zit in hoeslakens. De ene kun je veel beter / makkelijker opvouwen dan de ander.. stomme kromme dingen zijn het soms! hihi..

Succes ermee!

13. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik gooi mijn dekbed en onderlaken 's ochtends in de was, daarna een halfuurtje en dan gaat het zo weer op het bed. Dus geen gedoe met vouwen. Ik heb wel een reserveset voor het geval dat, maar deze die er nu op ligt vind ik de mooiste.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier precies zo, op die strijkbout na.

15. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hier ook; opvouwen met de hoeken op elkaar en dan zo netjes mogelijk verder vouwen.

Dat oprollen is eigenlijk ook wel een goed idee! Strijken van een hoeslaken doe ik niet. Dekbedovertrek en kussensloop trouwens ook niet. Als het uit de droger komt, schud ik het even goed uit en dat vind ik voldoende.

Grtjs,
    Aleida

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik doe het precies zo, werkt het makkelijkst, en omdat ik kraamverzorgende ben en dus regelmatig beddengoed moet opvouwen, ben ik er een expert in :p veel kraamvrouwen willen altijd even meekijken omdat het dan zo net pakketje is geworden :p

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ah, weer wat geleerd. Ik maak er altijd gewoon een soort bal van, ik vind het met de kreukels wel meevallen, want dat trek zo weer recht op het bed (tenminste die jersey-dingen).

18. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    hahaha... LOL.. vond die 'bal' operking wel erg grappig! haha.. Zie het al zo voor me!

Zo vouwde een collega van me laatst nl. ook de hoeslakens op. En ik zat ernaast, dat ding heel netjes op te vouwen.. was erg hilarisch (had je bij moeten zijn ;))!

Deel Deze Pagina