Afgelopen maandag hebben we een 3D-pretecho laten maken. Ik was toen 27 weken en 4 dagen zwanger. De echoscopist heeft toen de omtrek van het hoofdje gemeten om te kijken of het klopte met de zwangerschapsduur. Daar kwam toen uit: 29 weken en 2 dagen. Dus ruim 1 1/2 week verder eigenlijk. Ik heb er op dat moment niet meer zo bij stil gestaan maar zat er nu zo en dan toch aan te denken. Betekent het dat het dan een groot kindje is? Of ik ben langer zwanger dan ik eigenlijk dacht? Komende woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor een groeiecho en ben benieuwd wat ze daar zeggen. Heeft er iemand ook mee gemaakt dat je kindje dus flink voor ligt op de groei? Gr Otje
Ik lees en hooroveral dat alle kindjes tot 12 wekengelijk groeien en daarna heel verschillend kunnen zijn, dus dat ze later ind e zwanegrscap niet zo nauwkeurig meer kunnen meten. De schatting wordt steeds ruimer zeg maar.
Yep, ik lig ook 2 weken voor op schema!! Zegt helemaal niks.Kan zijn dat je eerder bevalt, kan ook zijn dat je kindje nu een groei-sprint heeft gehad en het straks weer inhaalt. of je krijgt idd een groot kindje. Ben nu 38 weken zwanger en nog niet bevallen, krijg dus (denk ik )een lekkere mollige baby!! groetjes melissa
Halllo, Ja bij mij was het zelfde aan de orde. Wil inderdaad niets zeggen of je eerder bevalt. Kijk maar naar mij ben nu 2 dagen overtijd. hihih Groetjes Karin
hadden ze bij mij ook gezegd met 28 weken wat ga jij een reus krijgen en toen ik 38 weken was was het van wat heeft hij korte benen als dat nog maar goed komt uiteindelijk is Elyesa geboren met 50 cm en volledig normaal. groetjes Talia
Ik zou het eens aan je VK vragen. Ik krijg in de loop van mijn zwangerschap extra controle op de groei omdat het voorlopen ook een teken van zwangerschapsdiabetes kan zijn en mijn moeder heeft dat ook 2x gehad.
Bedankt voor de reacties! Loeki: Ik word ook getest op zwangerschapsdiabetes omdat ik overgewicht heb en het risico dan groter is. Heb afgelopen week bloed laten prikken (nog geen uitslag binnen) en die groeiecho van volgende week heeft daar ook mee te maken. Gr Otje
Normaal gesproken zit er ongeveer een marge in van 10 dagen (- of+). Zelfde dat wanneer met bijv. dijbeentje (femur) opmeten die niet met de lengte voldoet van de duur van je zwangerschap, de lengte behoort dan bijv bij een kindje van jouw uitgerekende datum + 10 dagen of - 10 dagen.