Groente invriezen, ontdooien en twee dagen geven?

Discussion in 'Voeding' started by Ukkepukke, Nov 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

Oct 8, 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je een ingevroren groentehap in de koelkast laten ontdooien en vervolgens de ene helft vandaag en de andere helft morgen geven?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Lijkt mij niet zo veel mis mee... Ik ben dit ook van plan. Als je het gewoon in de koelkast bewaard in de tussentijd dan.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dan niet vandaag en morgen opwarmen dus dan de helft voor morgen pas morgen warmen.

4. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Ik zou dit niet doen. Vries kleinere porties in. In bv de diepvrieszakjes v d ah.

Ik denk toch dat t de tweede dag niet meer helemaal goed of lekker is.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik heb geen idee hoe bijv brocolli smaakt als je het eerst kookt, pureert, invriest, ontdooit, in de koelkast laat, opwarmt enz enz.
    Ik heb het gevoel dat je dan een waterig prutje krijgt.

Lijkt me sowieso enorm veel gedoe voor groente. Dat is toch binnen 10min gekookt en eet-klaar?

6. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb ook nooit groenten ingevroren. In het begin deed ik dat een keer met bloemkool. Dat werd echt net snot. Toen dacht ik dit ga ik mijn kind niet geven. Gewoon altijd vers gekookt meestal voor 2 dagen. Hij eet dan 2 dagen hetzelfde achter elkaar. aflaten koelen en meteen afgedekt in de koelkast bewaren. Kan prima!

Het kost mij in iedergeval niet heel veel meer moeite gaat gewoon tijdens het koken van wat wij eten. Soms eten we precies het zelfde. Soms is ons eten wat aangepast. Ik doe overal pas later zout overheen. En eet zoiezo redelijk zout arm...

7. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik geeft nooit groente uit de diepvries. Wat wij eten eet mij zoon ook, dat kook ik wel even apart in een pannetje. Is toch met 10 minuten klaar! Leker vers en geen gedoe.

8. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    @ts- ik doe het wel zo en ons zoontje eet het met smaak op. Behalve de paprika dan...:)
    Leuk hè dat vaste voedsel geven? Hij trekt bij de eerste hap meestal een vies gezicht en de rest trekt hij bijna uit mijn hand zo lekker vind hij het!

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Wij eten ook vaak spruitjes en spinazie en dat mag hij volgens mij nog niet?

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dat geef ik mijn dochter wel vanaf dat ze 6 maanden is. Het schema van stefan kleintjes volgen we. Alleen niet te vaak vanwege het feit dat het nitraat rijke groente is (de spinazie dan).

@ts, ik zou gewoon lekker koken voor je kleine wanneer jij ook kookt. Is net zo makkelijk en kost net zoveel tijd als groente uit de diepvries opwarmen.

Share This Page