Hi dames, onze dochter heeft hypo allergene voeding gehad van het kruidvat. Voor onze tweede wil ik vast voeding in huis halen. Maar nu zie ik die niet meer op de site staan en mijn man kon hem niet vinden in de winkel.. Wel de extra care... Is de etos hypoallergeen een aanrader? Wil namelijk niet een paar euro extra betalen voor de reclame die Nutrilon maakt, ik lees overal dat de samenstelling van de kunstvoeding niet veel verschilt. Iemand ervaring?
Zover ik weet is de extra care de hypoallergene variant..... Wij zitten hier aan de Nestlé omdat dat van de kraamzorg afkwam maar toen we na een tijdje wilden overstappen op kruidvat ging dat niet zoals het moest dus krampjes en dagenlang een huilend kind. Totdat we teruggingen naar Nestlé, binnen no time was ze weer de vrolijke dame.. Dus zal het echt hetzelfde zijn? Maar dat ter zijde haha.....
hier raadt de verloskundige de eigen merkvoedingen af........ onze dochter had vuurrode billen op het eigen merk van KV en met Friso nergens last van. zij zei dat ze vaak problemen zien bij eigen merk voedingen doordat de samenstellingen vaak toch iets anders is
Alleen ervaring met kv standaart en forte.beide geen probleem.idd als jullie kindje er goed op doet scheelt heel wat euro's.
dank vr de reacties, of het precies hetzelfde is weet ik niet... maar als je googeld lees je wel overal dat de samenstelling weinig verschilt en dat de voeding aan strenge eisen moet voldoen. Als je ziet hoeveel reclame er wordt gemaakt vr Nutrilon, dat geld moet ergens vandaan komen. Bij ons op het CB zeiden ze dat de ha van kruidvat net zo goed was... maar nu die er uit is, twijfel ik dus wat te kopen.. zijn er meer ervaringen ? groetjes!
@ Tassie, ja, op internet lees ik veel verhalen over moeders die die infolijn hebben gebeld en niet echt een duidelijk antwoord krijgen. Wel dat de extra care de H.A. is. maar dat ze het geen H.A. mmeer mochten noemen. Maar ik ben benieuwd nr ervaringen... Ik denk dat we de H A van de etos gaan halen.. maar ga vd week nog ff bellen.
Ik ben overgestapt van nutrilon ha op kruidvat extra care ha... En voor zover ik weet hadden ze dit afgelopen vrijdag nog in de 'collectie'! Misschien even aan het personeel vragen? Nu zag ik vandaag wel dat Nine voor het eerst rode billetjes had, zou dat door deze voeding kunnen komen? Ze krijgt het nu een week.
Wij gebruiken ook kv extra care h.a. Ik vind m iets plakkeriger. Maar mijn dochter doet het er prima op.
Ik heb destijds de advieslijn gebeld en hypoallergeen is idd de extra care variant. maar vond t zo onduidelijk allemaal dat ik- net zoals bij mn zoon 3 jaar geleden- de etos toen heb gehaald. Paar cent duurder, maar nog altijd vele malen goedkoper dan de nutrilon of Friso. De no.2 is ook geregeld in de aanbieding. Plus AH voeding is exact hetzelfde en Etos en AH zitten hier lekker in de buurt, dus altijd bereikbaar. Ik heb er prima ervaringen mee. Lost goed op, stinkt niet, kindjes deden het er goed op! Wel ervaring met kruidvat forte. Was overigens ook prima qua werking alleen klonterde heel erg.
Wij zijn ook overgestapt van nutrilon ha naar kruidvat extra care ha. Het enige verschil is dat die van de kruidvat iets meer klontert. Hier geen rode billetjes.
Ik heb vroeger wel eens AH hypoallergeen 2 gebruikt, en dat ging prima. Met HA1 heb ik geen ervaring. Je kunt het toch gewoon proberen, en als het niet bevalt dan stap je gewoon over. Duurder kopen kan altijd nog...