9 maand en fles vervangen

Discussie in 'Voeding' gestart door Jo85, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Onze kleine vent is al weer dik negen maand maar hij weigert structureel het flesje kv bij de lunch.
    Ook op het kdv is hij de fles gaan weigeren.
    's ochtends drinkt hij met smaakt 180+6 en 5scheppen bambix uit de papfles
    's avonds drinkt hij ook met veel smaak 180+6.
    Alleen dat flesje van 12 uur (90+3) weigert hij.
    Moet/kan ik dat nu ook vervangen door bijvoorbeeld een beetje yoghurt bij zijn boterham?!

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Niemand een idee?!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou.. Ik denk dat je niet zoveel keus heb...
    Je kan het er moeilijk in proppen.. Dus dan maar een alternatief...

En misschien kan je het eens uit een gewoon bekertje geven?
    Misschien is het dan wat interessanter en gaat het wat beter..

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou het ook niet uit de fles geven maar uit een tuit of rietjesbeker, gewone beker vind ik vrij optimistisch. En anders kan je karnemelk proberen dat mogen ze al of amandelmelk (jumbo).

maar als hij 2 keer 180/6 krijgt en bijvoorbeeld nog als tussendoortje of toetje wat yogurt dan krijgt hij genoeg hoor.Griekse yogurt is echt heel gezond voor ze en is wat dikker dus lepelt wat beter

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Misschien zit hij na de lunch te vol van zijn boterhammen en heeft hij daardoor niet direct zin in een fles melk? Je zou eens kunnen proberen om de fles bijv. een uur na de lunch te geven ipv direct erna. Want blijkbaar vindt hij de melk wel lekker (op andere tijdstippen drinkt hij prima), maar heeft hij er tijdens de lunch geen behoefte aan.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hij weigert overdag permanent de melk dus ook uit de tuitbeker... (waar hij sowieso nog niet veel mee kan)
    Een rietjes beker heb ik nog niet geprobeerd maar ik meende dat die vanaf 12 maand waren?!

Karnemelk heb ik altijd in huis dus probeer ik dat morgen eens.
    Hij krijgt meestal wel wat yoghurt als toetje... Wil gewoon dat hij wel voldoende binnen krijgt...

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier is mij verteld dat 500 ml genoeg is voor een kindje van 9 maand. Hij zit met de twee flessen op 400. Dus als hij nog een toetje krijgt heeft hij echt wel genoeg.
    Ik doe heel soms yoghurt (omdat hij yoghurt zo lekker vind) wel eens als tussendoortje met wat fruit er in. Dan krijgt hij genoeg.

Hoeveel brood krijgt hij? HIer namelijk 1 omdat bij twee de fles ook word geweigerd/niet opgedronken

Deel Deze Pagina