suggesties gezocht voor vakantie met caravan.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zonnetje1980, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Van de zomer willen we graag een week of 3 op vakantie.
    We gaan op pad met een caravan.

Wie heeft leuke suggesties voor landen of campings?
    Zijn met zijn 2en.

Heb nog geen idee welke kant we op willen, alleen dat we naar het buitenland willen gaan. En in Europa blijven.

Ik lees graag jullie verhalen wat leuk en mooi is.

groetjes zonnetje

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

Italie, is heel mooi, veel campings, gastvrij en zonnig :)

3. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Italië! Daar zijn wij vaak heen gegaan met de carvan vroeger.
    Frankrijk staat op nummer 2.
    Maar vind italië toch wel het mooist, ook erg vriendelijke mensen.
    Vooral bij het gardameer is het leuk vertoeven.

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hongarije is ook heel leuk om te camperen ook erg voordelig !

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Deze is qua voorzieningen inderdaad erg leuk. Mooie zwembaden en een lekker meer.
    Maar in de omgeving is echt hélémaal niets te doen. Dus als je houdt van dingen ondernemen in de omgeving, dan zou ik persoonlijk deze niet nemen.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Leuk, met de caravan op vakantie!
    Wij zijn een aantal jaren op vakantie geweest met z'n tweetjes en de caravan. Naar Kroatie (Istrie), Italie (Toscane) en Spanje (Costa Brava). Italie vonden we erg tegenvallen, Kroatie vonden we wel heel leuk. Maar zelf zijn we helemaal fan van de Costa Brava (en dan niet Lloret de Mar e.d..;)). Mooi gebied, leuke campings direct aan het strand, (meestal) mooi weer en gezellige en mooie dorpjes/stadjes. En Barcelona in de buurt! Wij vinden dat echt een aanrader! Enige nadeel is dat je behoorlijk wat tol betaald in Frankrijk als je via de route soleil rijdt..

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    westende aan de belgische kust!!
    is prachtig daar.... weet alleen niet of jullie kids hebben maar voor de kids is het een paradijs!

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Nee, wij hebben helaas nog geen kids.
    Zijn al 2,5 jaar bezig om zwanger te worden en zijn bezig met iui.
    Dus zoeken echt iets voor 2 volwassenen.

Zal eens alles bekijken wat hier staat. Wat leuk al die reacties.
    En heel veel zonvakanties merk ik al.
    Wij willen ook wel wat in de omgeving gaan doen. En dan vooral lekker wandelen met de gps.
    Wij doen aan geocaching, dat is schatzoeken in een ander jasje.
    Maar doe zo wel leuke ideeën op.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben vroeger veel rondgetrokken met camper en caravan. En wat een mooi gebied is -en niet zo ver- vind ik Luxemburg.
    En ook het moezelgebied in Duitsland.
    Qua mooie staat - maar wat verder weg zou je eens in de richting van Wenen kunnen gaan, zodat je Wenen zelf kunt bezichtigen een paar dagen.
    Maar, het hangt er dus een beetje vanaf of je 3 weken op 1 plek wil blijven, of een beetje rond wil trekken.

Als ik 3 weken op 1 plek zou moeten blijven zou ik zelf wel eens richting kroatie willen, n.a.v de verhalen van vrienden etc.

11. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Tja dat is voor een deel waar..maar als je een half uurtje in de auto zit zitje zo in de "bewoonde wereld toch"?
    Dichtbij is niet veel ..dat klopt..alhoewel..als je wil wandelen is het wel weer ideaal denk ik.....bos en weide tot het oog reikt hihihi

Al lijkt me bergachtig gebied mooier om tewandelden...dan zal je toch iets verder moeten rijden..
    Italie...ook super !!!

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij kamperen al jaren. Met z'n tweeën gingen we vaak naar Scandinavië, Noorwegen is echt ontzettend mooi, Zweden ook, heel rustgevend en ruimtelijk. Je kunt er ook heel goed wandelen. Ook Denemarken is erg mooi en rustig. Nadeel van Scandinavië is wel dat het erg ver rijden is, zeker met een caravan. En de bootovertocht is afschuwelijk duur.

Qua geocaching heb ik in Zwitserland een paar hele leuke routes gelopen, en in Oostenrijk. In die landen zijn vaak ook erg mooie campings, bijvoorbeeld aan een meer of met geweldig uitzicht in de bergen. Als je op de sites van die landen van geocaching kijkt, kun je via google de caches opzoeken (en dan een camping zoeken die in de buurt van veel caches ligt). Wij rijden meestal in 2 dagen naar de Alpen, dat is goed te doen met caravan en je kan natuurlijk makkelijk overnachten onderweg. Vorig jaar zijn we in het Salzburgerland geweest, aan de Attersee op een supermooie camping. Uitzicht over het meer, heerlijk Italiaans restaurant op de camping, schitterende bergen in de buurt om te wandelen.

Dit jaar gaan we waarschijnlijk naar Frankrijk, maar als ik terugdenk, zou ik ook zo weer naar Oostenrijk of Zwitserland willen.....

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Voor caches in het buitenland gebruik ik gewoon de .comsite. Vind ik zelf meestal handiger dan via google om eerlijk te zijn.
    En ik krijg al heel erg zin in de vakantie als ik zo alle verhalen lees.

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    nog meer ideeën toevallig?
    willen in ieder geval gaan rondtrekken, maar weten dus nog niet waarheen.
    heb wel wat goede tips gelezen

Deel Deze Pagina