Lijst zktas....

Discussion in 'De bevalling' started by Alita, Jul 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Wat neem je mee als je in het zk gaat bevallen?

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

je kunt heel veel lijstjes downloaden en zie je kraamwijzer. Daar staat ook alles in.

Mochten wij naar het ziekenhuis moeten, ik heb mijn tas ingepakt zoals in de kraamwijzer beschreven.

3. Alita

Alita Niet meer actief

weet ik maar dacht open een topic hahahaha

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik moest halsoverkop de tas inpakken. Ik geloof dat we er maar wat in gestopt hebben hahaha. Uiteindelijk hebben we niets voor de baby nodig gehad, omdat die de eerste week geen kleertjes aangehad heeft (neonatologie). Mijn vriend is zelf nog een paar keer naar huis gegaan, omdat ik nog wat dingen nodig had.

dus.....pak hem in iedergeval op tijd in haha

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik heb hier laatst op zp een zoekopdracht ingetikt 'vluchttas'. Dan vind je een hele hoop topics met tips enzo:)

6. Alita

Alita Niet meer actief

oh jeetje....
    Ja ik heb al een dochter maar zit toch weer te twijfelen wat ik echt niet moet vergeten;)

7. 4days

4days Niet meer actief

Belangrijkste zijn:

- Zwangerschapskaart
    - Ponskaartje
    - Fototoestel + batterijen / accu
    - Kleertjes baby
    - Kleding voor jezelf (zoals groot t-shirt en pyjama ofzo)
    - GSM
    - Maxicosi

En dan kun je nog wat extra ondergoed, en wat toiletspullen enzo meenmemen. Maar dit zijn de belangrijkste dingen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

dank je cossy.....
    zwschapskaart hoef ik dan weer niet...

9. Alita

Alita Niet meer actief

maar kreeg je nu van het zk ook die netbroekjes?:( volgens mij wel he?
    En ik heb me toen gelijk gedouched maar weet niet meer of ik mijn eigen shampoo had volgens mij niet...

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

#10 samantha1985, Jul 31, 2010
    Last edited by a moderator: Jul 31, 2010
    dit heb ik in me koffer zitten...
    lijk veel maar opzich valt wel mee...

- leesspullen en puzzelboekje
    - kleren baby + mutsje
    - kleren mezelf
    - schoon shirt voor je vriend
    - sokken
    - make-up
    - schampoo
    - borstel
    - tandeborstel
    - haar elestiekjes
    - slippers
    - papieren gemeentehuis
    - kauwgom
    - onderbroeken
    - foto camara
    - lijst met telefoon nummers
    - flesje water
    - snickers (eten voor vriend)
    - drinken voor je vriend
    - maxi cosi
    - klein geld voor rolstoel of parkeerplaats
    - ochtendjas
    - deo voor je vriend kan namelijk warm zijn
    - ponskaartje
    - verloskundige papieren
    - speen

waarom eten voor je vriend kan lang duren en hij kan ook honger krijgen dus das altijd handig om wat mee te nemen..
    maxi cosi staat bij mij wel klaar maar die laat ik thuis als ik na huis mag bel ik me ouders op en die komen me dan halen en neme de maxi cosi dan voor me mee..
    shirt voor je vriend of man stel het is warm kan die zich nog ff verfrissen of als die vies word door bloed of vruchtwater ken die gewoon normaal na huis...
    en douche spullen heb ik erin voor stel dat ik paar nachten moet blijven heb ik gelijk alles bij de hand en hoef me vriend niet na huis om alles te gaan halen voor me....

handig is ook om voor je eigen 2setjes kleding erin te doen stel dat je moet blijven ken je je eigen gewoon omkleden ook zonder dat je vriend na huis moet of zo....

en ik heb wat extra babykleding en kleding voor mij apart in tas gedaan voor als ik langer als 3 dagen moet blijven kan me vriend het zo pakken en hoef die niet te zoeken na kleding van mij of de kleine of setjes te maken van zal dit bij elkaar passen (mannen zijn niet zo handig) lol...

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Cin, kun je me eens uitleggen waar en wanneer die netbroekjes eigenlijk voor gebruikt worden? Heb werkelijk geen idee.. Heb toch gewoon mijn onderbroekjes mee??

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoop dat je niet letterlijk onderbroekJES bedoelt maar onderbroekEN...;)
    Ik bedoel hiermee dat ze minstens 2 maten groter zijn dan je normaal draagt. Netbroekjes vinden veel dames handig omdat er kraamverbranden in moeten passen en dit altijd goed aansluit.
    Ik had gewoon goeie bomma-onderbroeken van de Zeeman en die zaten héérlijk! Niet die snijdende netbroekjes! Brrrr...

13. Alita

Alita Niet meer actief

in het begin zijn die fijn voor je kraamverband...
    Daarna gewone slips ;)

14. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik laat me verrassen;)..

15. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Met een KS zijn die netbroekjes ook fijn!
    Die drukken niet precies op de wond zoals normale onderbroeken, maar gaan eroverheen en er komt goed lucht bij de wond.

16. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik vond die netbroekjes ook ideaal. Heb ook nog geen onderbroeken ingepakt trouwens. Doe er voor de zekerheid wel 1 in, maar hoopte eigenlijk in netbroekje naar huis te kunnen gaan. :)

17. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Je hebt bij de Hema hele goede elastische onderbroeken die erg ver meerekken. Ik gebruik ze nu ook omdat alle andere onderbroeken bij de pijpen vaak afknellen en je daardoor meer vocht in je benen vasthoudt.
    Ik heb een aantal van deze broeken gekocht voor na de bevalling.

Mijn lijst van de vk voor het ziekenhuis:
    - t-shirt
    - nachthemd
    - BH
    - toiletspullen
    - slippers
    - evt ochtendjas
    - babykleertjes (twee maten, met dit weer ook nog lang en korte mouw)
    - ponsplaatje
    - verzekeringspas
    - id kaart
    - foto/ videocamera
    - maxi cosi met dekentje

Ik zou nog willen toevoegen: je telefoon, extra batterijen, tijdschrift voor manlief, iets te snaaien.
    Als je midden in de bevalling ineens naar het ziekenhuis gaat dan is het handig een extra set kleding mee te nemen.
    Ik moest met net gebroken vruchtwater naar het ziekenhuis en kwam zeiknat daar aan.

Grootste misser: denken dat je gelijk na de bevalling wel weer een kleinere broek aan kan omdat je buik weg is, NOT!

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had die netbroekjes ook omdat ik 2 dagen een katheter had, die kon er dan gewoon doorheen. Zat veel fijner dan een gewone onderbroek.

19. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Jammer hè, het zou zó leuk geweest zijn!

20. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    :D Dat klopt. Echter de zwangerschapsspijkerbroek die ik vorige keer aan had toen ik het ziekenhuis in ging, zakte ook wel weer erg van mijn kont toen ik eruit ging. Dat was helemaal geen gezicht. hahaha. Ik zou dus iets elastisch meenemen. (ik neem een harembroek mee.)

Share This Page