lijstje gezocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door augurkjes, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik ben niet zwanger maar zoek dit lijstje voor iemand anders :)

Ik heb wel eens een lijstje gehad met iets in de trant van top 10 die je nooit tegen een zwagere vrouw moet zeggen.

Was bijvoorbeel deen punt.

1. Wat ben jij dik aan het worden
    en dan als antwoord:
    Ik ben zwanger wat is jou reden?

En zo dus een hele top 10 samen zal maar zeggen.
    Nu kan ik de lijst helaas niet meer vinden, dus hoop dat iemand hier hem heeft en snapt welke ik bedoel :D

2. augurkjes

sorry te snel geplaatst :D heb hem gevonden...

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Deel hem !

4. augurkjes

Top 10 dingen die je NOOIT tegen een zwangere vrouw zou mogen zeggen!

1."Wow, jij bent dik!"Hmmm. Zwangere vrouwen vinden dit echt heel leuk om te horen, echt. Net zo leuk als jij het vindt om te horen dat je kont echt heel dik is. Wanneer je dit ooit tegen een NIET-zwangere vrouw zou zeggen, had je een klap voor je kop gehad. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen denken dat het nu WEL oké is om te zeggen dat je dik bent omdat een vrouw zwanger is.
    Enige juiste reactie: Ja, jij bent ook echt dik! Ik ben zwanger, wat is jouw excuus?

2. "Zou je dat wel eten?"
    Nee, ze zou dat niet moeten eten. Dus? Is het vergif? Is het een kilo brownies? Niet? Waarom begin je er dan over? Zwanger zijn betekent dat er een nieuw mensje groeit binnenin je lijf. Het betekent soms dat je lijf schreeuwt om iets niet zo gezonds!
    Enige juiste reactie: Moet je zo nieuwsgierig zijn?

3. Is je baby op een natuurlijke manier verwekt?
    Wat betekent dat precies? Zijn niet alle baby's natuurlijk? Mits je niet aan het praten bent met je beste vriend, is deze vraag compleet onbehoorlijk. Ook insinueert het dat er verschil is tussen baby's die zonder hulp zijn 'gemaakt' en een die wat extra hulp nodig heeft gehad.
    Bovendien is dit een zeer persoonlijke vraag over haar en haar man zijn reproductieve organen!
    Enige juiste reactie: "Nee, het is eigenlijk een alien die in mijn baarmoeder is geplaatst. Erg onnatuurlijk, inderdaad."

4. Weet je zeker dat je geen tweeling krijgt?
    Zie irritant commentaar nummer 1. Wanneer er niet wordt gesproken over een meervoudige zwangerschap, vraag het dan ook niet. Want wat een zwangere vrouw hoort is: "Gee, wat ben je dik!"
    Enige juiste reactie: Oh, ik wist niet dat je een dokter was? Kun je me dan ook het geslacht van het kindje vertellen? En wanneer het wordt geboren?

5. Oh! Mag ik aan je buik zitten!
    Het antwoord is "Nee". Simpel. Wanneer je een vreemde bent is het zelfs: "Hallo! Tuurlijk niet!". Einde discussie. En ben je zo'n persoon die gewoon aan de buik zit zonder het te vragen, speelt echt met vuur!Eens even kijken, de vrouw is oncomfortabel, hormonaal en kampt met een lichaamsgrootte-uitdaging. Wil je echt aan haar zitten en zien wat er gebeurd?
    Enige juiste reactie: Zeg niks. Grijp gewoon zijn of haar buik en wrijf heen en weer.

6.Wanneer ben je uitgerekend?
    Lijkt een onschuldige vraag, valt onder 2 catagorieen, beide met hun eigen level van irritatie. Éen, de persoon die je het vraagt is misschien wel helemaal niet zwanger. Daarnaast lijken vrouwen die net bevallen zijn nog steeds zwanger, en ik kan je verzekeren, jij wilt niet degene zijn die deze vraag stelt aan deze humeurige, moeie, hormoon-razende post-partum vrouw.
    De tweede catagory is dat het eigenlijk zwangere persoon deze vraag al wel, oh, 5271 keer gevraagd is. Vandaag. Is het werkelijk zo belangrijk? Waarschijnlijk zal de zwangere vrouw deze informatie vanzelf een keer verschaffen.
    Enige juiste reactie: Wanneer bij JIJ uitgerekend? ( werkt het beste op vrouwen, die niet zwanger zijn)

7. Als je denkt dat nu al erg is, wacht maar tot de baby er is!
    Dit is meestal gerelateerd aan verschillende problemen, maar elke zwangere vrouw heeft vooral de klacht; gebrek aan slaap. Geloof me. Een zwangere vrouw die al een week geen goede nachtrust heeft gehad door snurken, maagzuur, minstens 20 keer plassen en elk ander assortiment van zwangerschapssymptomen wil NIET horen dat het nog erger wordt.
    Enige juiste reactie: Nou, Ik kan de baby dan toch wel een keer bij jou brengen voor een lekker nachtje slaap?

8. Laat mij je mijn horror-bevalling vertellen!
    Oke, dit wordt niet eens gezegd, ze beginnen gewoon. Deze genegeerde opmerking brengt vooral vrouwen die hun eerste kindje verwachten nogal in paniek. Zij hebben zowieso al stress van de komende bevalling. Voedt die stress niet.
    Enige juiste reactie: Goed verhaal! Laat mij je vertellen over mijn laatste ochtendmisselijkheid/ het rare gevoel in mijn borsten etc.

9. Ben je klaar voor een baby?
    Nee! Wie wel ooit? Meeste zwangere vrouwen zijn bang en onzeker over het antwoord op die vraag, in ieder geval een beetje. Geef een zwangere vrouw niet nog meer stress. Wanneer de baby er is, zal ze 1 blik op haar kindje werpen en dan zal ze meer dan klaar zijn.
    Enige juiste reactie: Ben jij klaar voor een trap richting je kin?

10. Wauw, jij ziet er moe uit!
    Duh! Ze heeft geen goede nachtrust gehad sinds, nou, de verwekking. Natuurlijk ziet ze er moe uit! Waarschijnlijk kostte het haar vanochtend elke ons energie die ze had om uit bed te komen. Daarna moest ze waarschijnlijk overgeven.
    Zwangere vrouwen voelen zich al dik, lelijk, er gebeuren allemaal vreemde dingen met haar lijf en ja, ze zijn uitgeput! Het is zo lastig om je mooi te voelen. In plaats van hoe slecht een zwangere vrouw er uit ziet, waarom niet vertellen hoe mooi ze is?
    Enige juiste reactie: Jij ziet er ook beroerd uit, wat is jouw excuus?

5. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook antwoord op de vraag?

Was het gepland?

Ooowwwwww, wat kan ik ZO SLECHT tegen die vraag :S :S :S

6. happymama

happymama Niet meer actief

hahaha heb m op mn fb geplaatst erg leuk

7. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Heel herkenbaar, ik heb er alleen geen problemen mee als mensen vragen wanneer ik uitgerekend ben.. maar verder kan ik me er goed in vinden :p

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Leuk dat lijstje en klopt helemaal!
    Een aantal van die vragen heb ik ook gehad vreselijk!
    Heb er vooral een hekel aan als vreemden aan mijn buik gaan zitten! Of ze zeggen zo jij bent nu wel dik aan het worden zeg!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik word wel vaak gevraagd wanneer ik uitgerekend ben, dat vind ik echt geen stomme vraag. Maar wel natuurlijk als je helemaal niet zwanger bent of al bevallen bent ;)
    Verder geen echte ervaring met de dingen op het lijstje, heb nog geen mensen gehad die ineens mijn buik wilden voelen oid :D Bij familie zou ik dat overigens ook niet erg vinden, bij vreemden is het een ander verhaal.

Verder nog idd wat Etspaghet zegt; ik heb wel een paar keer de vraag gehad of het gepland was (en zelfs een keer;'Is het gepland en gewenst?' ... ). Ik vind dat echt een rare vraag, ik antwoord altijd maar dat het zeer gepland en gewenst is, maar ik wil eigenlijk een betere reactie kunnen geven waaruit ook blijkt dat ik het een ongepaste vraag vind.

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het niet zo grappig,, heb vast een andere humor :D

Deel Deze Pagina