Hoi meiden, We krijgen dinsdag onze 1e echo vanwege een lange cyclus weten we niet hoever we zijn. Volgens bloeduitslagen heb ik tussen cd 23 en 27 en eisprong gehad, maar precies wanneer weten we dus niet. Morgen zou ik dus op cyclusdag 47 zitten. Ik denk zelf dat ik nu rond 5wk en een paar dagen ben. Ik weet dat het eigenlijk best vroeg is voor een echo, maar nu lees ik weleens bij topics dat meiden vrij vroeg een hartactie zien. Hoeveel kans maken we erop? Zijn er nog meer meiden die vroeg een echo hebben gehad en met hartslag? Laat het me hier dan maar even weten, ben echt zo nerveus.. Heb al een heel verleden dus ben echt zo op zoek (net als iedereen) naar een bevestiging dat het goed zit.
Als ik idd 5.4wk ben dacht ik zelf ook wel dat het misschien niet kon... Hoop dat ik een paar dagen verder ben, aangezien we ergens in die dagen mijn eisprong heb gehad, kan er een paar dagen verschil in zitten.. Ben wel heel benieuwd.
het gaat natuurlijk ook om de innesteling. mijn innesteling bij de eerste heeft 10 dagen geduurd. ik denk zelf dat je een maar een hele kleine kans hebt op hebt op hart actie
Tja das ook weer zo ja. Mmm ik heb nooit eerder getest dan 9 mei.. Toen zat ik op cd 40 En aan mijn klachten heb ik ook niks, die kun je ook voor nod hebben. Lastig hoor, ik weet ook wel dat ik tot dinsdag moet wachten. Maar das zo moeilijk soms.. Gelukkig kunnen we al als 1e komen, en hoef ik er niet de hele dag tegenaan te hikken.
Ik heb met 6 weken een echo gehad en toen nog geen kloppend hartje gezien met 7 weken weer een echo en toen wel hartslag gezien
Kans is nihil. Het hartje begint (volgens de biologieboeken) met 6 weken en 3 dagen te kloppen... Innesteling heeft hier weinig mee te maken, want genesteld of niet, een embryo groeit in het begin volgens een vast patroon. Waarschijnlijk zie je enkel een heel klein frummeltje in een ronde zwarte ring en that's it...
Hier dan volgens mijn biologieboeken (ik studeer biologie) Wat ik hieronder ook ga typen, ga er maar vanuit dat je waarschijnlijk niets ziet. Het zou echt een kwestie van een paar dagen zijn en als je er vanuit gaat om het wel te zien, kan de teleurstelling alleen maar groter zijn! Een meting is al super, want daaruit gaat wel blijken of je ukkie goed groeit! Das is ook een geweldig teken! Het hartje komt dan nog wel! Mijn boeken: Het primitieve hart, dat een groot deel beslaat van het embryonale lichaam is tot nu toe stil geweest. Op de 22e dag na bevruchting trekken de hartspieren zich samen en slaan ze hun allereerste slag. Twee dagen later tikt het snel en regelmatig. In dit vroege ontwikkelingsstadium ziet het hart er zo groot en dominerend uit dat het bijna buiten de rest van het lichaam lijkt te liggen. Een samentrekkende spiercel veroorzaakt een domino-effect. Steeds mee cellen trekken zich samen. Voorlopig zijn er nog geen speciale hartzenuwen die voor de hartslag verantwoordelijk zijn. Dat staat er bij mij in De 22e dag na bevruchting mag je dus 2 weken gratis bij optellen. Dat maakt dan dag 36, dus 5 weken en 1 dag. Hierbij is het dus wel van belang dat je exact weet wanneer die bevruchting was! En dan kan het ook nog zijn dat het bevruchte eitje wat meer tijd neemt om een mooi plekje te zoeken in de baarmoeder. Als jij 5 weken en 4 dagen bent (las ik hierboven) is de kans dat je een hartslag ziet niet zo groot. Als je er al een paar dagen naast zit.... Of je een eitje had dat geen plekje kon kiezen... Ik hoop uiteraard dat je iets verder bent en dat het wel zo is, maar hou er rekening mee dat je exact op het randje zit van wel/niet zien! Liefs, Janneke
Hoi hoi, Wij hebben zelf ook een vroege echo gehad en dat was met 6 weken. en toen was er heel duidelijk een hartje te zien ze leggen ongeveer een grens dat ze denken vanaf 5 weken en 4 dagen dat er een hartje te zien zou moeten zijn maar dat is per vrouw echt verschillend sommige kunnen dat pas met 7 weken zien dus dat is echt per persoon verschillend maar ik hoop voor jullie dat het gewoon gelijk te zien is dat is veel fijner en rustiger voor jezelf. Heel erg veel sterkte en hoop dat alles goed gaat. Liefs mariska
Dank je meiden. Ik probeer met dan toch maar te behoeden voor een teleurstelling en ga er maar vanuit dat er geen hartslag is. Ik hoop nu alleen dan maar dat het op de goede plek zit en er echt een zwangerschap gaande is.. Ben zo bang voor weer een mk Maar dat zullen veel wel herkennen denk ik. Ik laat het jullie morgen weten als we terug zijn.
Ik heb bij deze zwangerschap een hartslag gezien op 6 wk 4dgn En die was heel duidelijk ... Maar vanaf wanneer het precies kan ??? Ik durf er niks over te zeggen maar hoop het natuurlijk voor je !!
Teleurstelling? Als het beebje op de goede plek zit, dan mag je juichen hoor! Ik was als de dood voor een BBZ. Enne, CRL is bijna nog niet te meten zo vroeg (2/3mm), dus stel je daar ook nog niet te hard op in. Je kunt zo vroeg amper zien wat onder of boven is... Zoals ik zie, hoogstens een zwarte ring met een frummeltje erin... Maar eh... hoop dat je frummel mooi op de goede plek zit!!! en dan wel juichen he!!!
Ik ben echoscopiste op zijn vroegst is bij 5 weken en 4 dagen met een vaginale echo hartactie waar te nemen. Dus als alle voorwaarden optimaal zijn. Bij iets langere zwangerschapsduur is het makkelijker; vanaf 6 weken moet je normaal gezien een hartje makkelijk kunnen zien kloppen (bij een vaginale echo en een goed apparaat).
Hoi meiden, We hebben de echo gehad. Ik ben rond 5 weken zwanger. Er zat nu een vruchtzak maar nog geen vruchtje of hartslag. Was ook slecht zicht, nadeel met zo'n oud echo apparaat... Nu volgende week terug komen en dan hopelijk een betere echo. Bbz waren ze ook bang voor vandaar dat ik nu al mocht komen. Maar er zit iets in mijn baarmoeder dus dat is het begin
Hey bertje ik had vorige week woensdag dezelfede uitslag, 5 weken. Morgen mag ik weer terug komen om te kijken hoe het er nu uitziet! Echt zo spannend.. Je kunt nu ook zeker niet wachten tot volgende week hihi
Wat een super-goed nieuws!!! Hopelijk de volgende keer mooie hartactie en dan heerlijk gaan genieten hoor!!!
Oh spannend meid, hopelijk zie je morgen een mooi knipperlichtje. Ik kan idd haast niet wachten, ben de dagen alweer aan het aftellen haha nog 10 te gaan Heel veel succes morgen.