Dilara !

Discussie in 'Babynamen' gestart door FairyLaughs, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik was Dames in de dop aant kijken.. en daar heet zo'n meid Dilara...

ik vond het zelf echt een leuke naam, en mijn vriend ook... (onze dochter heet Demi, dus het past ook nog bij elkaar)

maaaaaaar..... zullen mensen dan niet gelijk aan die 'del' denken?

2. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik had ook een turks meisje in mijn klas waar ik les aan gaf die Dilara heette..

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dilara stond ook op mijn lijstje voor een meid:D
    Vind het ook een hele mooie naam met een mooie betekenis ;)
    Hartedief betekend het :D

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dat programma niet kijken...

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik vind het ordinair klinken, plus dat ik meteen dacht aan dilemma :(.

6. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Bij ons zou het niet passen (korte hollandse namen), maar ik vind het wel een mooie naam. En zeker als jullie deze alletwee erg mooi vinden doen!! EN er zijn zoveel series/films/soaps etc. er zal altijd wel ergens een naam in voorkomen. De vraag is idd hoeveel mensen kijken het en denken daar dan nog aan.

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik ken aardig wat Turkse meisjes met die naam. En dat programma.... ik denk idd dat de meeste mensen dat niet kijken.

8. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    als jullie het beide een mooie naam vinden doen!!!
    het is ook een mooie naam,en nu ik de betekenis zag vind het nog mooier!!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind Dilara een ordinaire naam ( en nee, ik kende het niet eens van Dames in de dop!!). Demi daarentegen vind ik een heel andere naam, stoer, leuk, krachtig. Vind ze dus niet bij elkaar passen. Maar als jullie het mooi vinden, waarom niet? Tegen de tijd dat "Dilara" geboren is of ouder is dan herinnert niemand zich meer dat programma plus niet iedereen kijkt ;)

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

de pizzaria heet bij ons zo.
    moest er gelijk aan denken.
    vind ook beetje ordi en niet echt leuk bij een ned naam.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het prima bij Demi passen (sinds wanneer is Demi een Hollandse naam???).. hoewel ik het niet mooi vind... ik heb er op dit moment ook een heel negatieve associatie bij maar goed... dat is niet voor hier...

12. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind zelf Dilara niet zo goed bij Demi passen. Daarnaast zou het misschien problemen kunnen opleveren als beide namen met een D beginnen. (dat is altijd iets wat ik in gedachte houd)
    Mijn naamskeuze zal het niet zijn, maar als jij het echt mooie vind (en niet erg vind om beide namen met een D te hebben) dan moet je het doen.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee tikkie ordi (sorry). Met het programma zouik in ieder geval geen rekening houden, dan zijn echt 5 seconds of fame ;) Dus als het jullie naam is: doen!

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ons meisje heet D.imara.. dat vind ik véél mooier :D:p

15. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

onze keus was ook de naam dilara bij uiteindelijk is het tuana geworden. ik vond het een mooie naam maar mijn man minder. ik weet dat dil in het turks tong betekent.

maar wat ik bij sommigen hier niet snap,wat is er ordinair aan de naam dilara??

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Een ordinaire naam is voor mij een naam die (vooral) gegeven wordt door "ordinaire" mensen. Een naam waarbij ik me een soort tokkies-familie voorstel.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel, dus niemand hoeft zich aangevallen of beledigd te voelen :).

17. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik vind het echt geen mooie naam, sorry ;). Ik vind het wel bij Demi passen.

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik niet hoor, ik kijk dat programma niet! En ik denk ook niet dat men zich over een paar jaar die naam nog zal herinneren als een naam uit dat programma ;)

Ik vind het persoonlijk geen mooie naam, maar dat doet er niet toe. Als jullie het allebei leuk vinden, zou ik me niet tegen laten houden door een programma waar niemand het meer over heeft over een tijdje ;)

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sluit ik me helemaal bij aan;)

20. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

ik ook