Lijstje met risico's miskraam met aantal weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Amy1983, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

#1 Amy1983, 30 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2011
    Hoi dames,

In een ander topic heeft laatst iemand een lijstje gepost met daarop de risico's op een miskraam in welke week, de momenten waarop het vaker misgaat (bv gaan kloppen van hartje rond week 6). Ik kan dit nergens meer vinden, maar zou het graag nog eens lezen.

Dus als je weet waar het staat, laat dan aub een berichtje achter!!
    Tnx!

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ongeveer een maand geleden heb ik deze tabel geplaatst. volgens mij bedoel je deze:

Hoi dames, deze tabel kwam ik zojuist tegen en wil jullie deze niet onthouden. Dus als je een goede echo hebt gehad dan is de kans dat het misgaat echt klein...

Tabel 3: Kans op succes en op miskraam naar zwangerschapsduur bij echoscopisch aangetoonde vitale zwangerschap [61]
    zwangerschapsduur (wk) Succeskans (%) kans miskraam (%)
    6 weken - 78 - 22
    8 weken - 98 - 2
    10 weken - 99,4 - 0,6

3. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ja, die!! Wat goed! Dank je.

Edit: ow toch niet helemaal! Ik heb er ook een gezien waarin stond waarom het toch mis kon gaan (bv gaan kloppen van het hartje en overname van de functie van de dooierzak door placenta).

Maar hier heb ik ook al heel veel aan hoor! Tnx.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Fijn tabelletje!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je moet je nog wel even bedenken dat de kans op een miskraam per leeftijdsgroep ook weer wisselt.
    Tussen de 20 en de 30 heb je de kleinste kans op een miskraam, (ongeveer 9%), voor je 20e en tussen je 30e en 35e ligt die kans op 11% en na je 35e op 21% en na je 40e op zo'n 40%...

Verder is het zo dat de kans op een miskraam na het zien van een kloppend hartje, drastisch daalt. Heb je nooit eerder een miskraam doorgemaakt, dan ligt die kans op ongeveer 0,5-1%. Heb je eerder een miskraam meegemaakt, dan kan die kans tot wel 3% nog zijn, maar het ligt iig een stuk lager dan, dan de 10% die je gemiddeld kans loopt op een miskraam.

(Zie: Miskraam

6. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Kans op succesvolle zwangerschap
    hartactie zichtbaar in de 6e week: 87% kans op een succesvolle zwangerschap
    hartactie zichtbaar in de 7e week: 97% kans op een succesvolle zwangerschap
    hartactie zichtbaar in de 10e week: 99,4% kans op een succesvolle zwangerschap
    Bron: NVOG

Deel Deze Pagina