Wie ook triple P onderzoek?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jade86, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade86

Jade86 Bekend lid

Volgende week heb ik 20 weken echo. Ik heb aangegeven dat ik mee wilde doen met de triple P studie. Hierbij meten ze de baarmoederhals. Als de baarmoederhals te kort is kan het zijn dat ik een verhoogde kans op vroeggeboorte heb.
    Wie heeft ook meegedaan aan dit onderzoek en wat was jullie ervaring? Het is toch gewoon een inwendige echo net als bij een 8 weken echo?

2. Jade86

Jade86 Bekend lid

Helemaal niemand?? Of stel ik gewoon een hele domme vraag??:D

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heet dit wel triple p? volgens mij niet?

Maar ik heb ook een inwendige echo gehad met de 20 weken echo voor de baarmoederhals. Omdat deze de vorige zwangerschap met 25 weken al klaar was voor de bevalling (verweekt/verstreken)
    Heb toen aan de weeenremmers gelegen.

Dit keer was hij nog mooi lang en er niets afwijkends te zien gelukkig!

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik heb tot week 28 elke 2 weken baarmoederhalsmeting gehad ivm eerdere vroeggeboorte, ik heb er wel over gelezen op het forum, wat ik ervan heb onthouden is dat het om een proef gaat en dus niet standaard bij elke gyn/vk geld.

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ja dit noemen ze idd triple P onderzoek...
    Ik heb hier aan meegedaan (vond het zelf ook wel een fijn idee om het te weten!)
    Stelt niets voor hoor!! Ze gaan heel iets naar binnen en het is zo klaar... (ben ook wel wat gewend que inwendige onderzoeken maar dit stelt echt niets voor!)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja ik heb er ook aan meegedaan, kreeg met de 12 weken de vraag of ik dat wilde en aangezien ik een afwijkende vorm van baarmoeder heb vond ik dit wel een geruststellend idee.
    Ik geloof dat deze op 4,5cm gemeten werd.
    Hier duurde het een minuutje of 5, inderdaad inwendig.

Helaas bleef het hier niet bij 1 meting, heb vanaf 18 weken om de 2 a 4 weken meting gehad ivm tekenen van vroeggeboorte..

7. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Ik heb ook meegedaan aan het triple p onderzoek, inderdaad gewoon een korte, inwendige echo. Als de baarmoedermond een goede lengte heeft, ben je zo weer klaar!

8. Jade86

Jade86 Bekend lid

Bedankt hoor meiden! Ik ga me er geen zorgen over maken. Heb wel vaker een inwendige echo gehad. Ik vind het ook wel fijn om te weten of mijn baarmoederhals verkort is.

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi,
    ik heb ook meegedaan aan het triple p onderzoek.
    stelt niet zo veel voor, het is een kort inwendig onderzoek.
    als er niets afwijkends gevonden word ben je zo klaar.
    zit de lengte tussen bepaalde waardes moet je een keer naar academisch ziekenhuis om nog een keer te laten meten.
    vind het wel goed dat ze zulke onderzoeken doen, en als je daaraan mee kan werken waarom niet?
    ik sta achter zulke onderzoeken, en daarom heb ik ook mee gedaan aan MVM. Als je er zelf niets aan hebt kan je misschien wel andere vrouwen helpen. is het niet omdat ze niet zelfstandig zwanger kunnen worden, dan misschien om vroeg geboortes te kunnen bestrijden.

10. Jade86

Jade86 Bekend lid

Je hebt gelijk. Als de kans er is om aan dit onderzoek mee te doen, waarom dan niet? Je helpt er anderen mee en mocht er inderdaad een verkorte baarmoederhals geconstateerd worden, dan volgt er verder onderzoek.
    Ik heb ook heel bewust meegedaan met MvM om met mijn bijdrage anderen te kunnen helpen.

Deel Deze Pagina