s nachts rijden! en af en toe een lange speelstop maken! evt nieuwe speeltjes mee voor in de auto en als je niet te veel meeneemt een plekje achterin vrij houden zodat je er evt bij kan gaan zitten en samen spelen. of een dvd schermpje achterin!
Wij zijn gewoon overdag gereden en was prima te doen ... Vooral als je gewoon gaat overnachten. Zorg idd voor genoeg leuke dingen in de auto. Wij hadden zo'n ding voor achter aan de stoel gekocht met daar van alles in. Koop wat leuke kleine kado's en laat ze om de paar uur iets leuks uitpakken...zo blijven ze geïnteresseerd in het speelgoed hahaha... En kinderliedjes opzetten natuurlijk...en eventueel zo'n houder voor de iPad. Dan kun je de iPad bevestigen aan je autostoel en kunnen zij tv kijken en films Succes met de rit! Wij vonden het erg mooi en leuk om die rit te maken!
Zo'n dvd-spelertje voor aan de hoofdsteun. In de slaapjes doorrijden! Zeker met 9 maanden, dan heb je er nog 2? Bij wakker zijn regelmatig stoppen. Als het niet gaat zou ik gewoon 2 overnachtingen doen. Ik zou het zelf te ver vinden om met 1 overnachting doen. Toen wij nog met zijn tweetjes naar Italië gingen reden we al 2 dagen van 8 uur, terwijl je dan hele korte stops hebt.
Gewoon relaxen! Wij hebben de heenweg snachts gereden omdat ik dacht dat dat beter zou zijn voor de kids. Gevolg: wij kwamen doodop aan op de bestemming. Terugreis overdag gereden. En ik geef mijn man gelijk (die wilde dat perse proberen), het ging perfect! Kinderen (toen 7 maand en 24 maand) hebben zich prima vermaakt. Niets aan problemen gehad! Jongste zat voorin overigens en ik met de oudste op de achterbank. Zo konden we samen 'spelen' en hebben alleen de laatste twee uur een filmpje opgezet (geen overnachting, wel losse stops. Toscane).
Wij zijn vorig jaar geweest met eentje van 5 maanden en 1 van 4,5. We zijn na de laatste fles vertrokken en in 1 keer doorgereden tot 7 uur s ochtends...wij natuurlijk wel omgewisseld maar kindjes sliepen. Om 7 uur half uurtje eruit en ontbeten. Toen doorgereden tot 11.00 en weer pauze voor flesje. Om 13.30 waren we op de camping.
Wij rijden vaak rond 3 uur weg, dan kun je eerst een lang stuk doen voordat de kinderen wakker worden. En daarna gewoon een beetje de kinderen volgen, zo ongeveer elke drie uur eruit en spelen. En idd wat merah ook al zei: gewoon relaxen. Ik vind het altijd erg meevallen en gezellig.
Wij zijn net een paar weekjes een terug van vakantie in Italië. Ons meisje was toen rond dezelfde leeftijd als jouw kindje nu. Wij hebben regelmatig stops gemaakt. Als ze moest eten maar ook als ze te zeurderig/huilerig werd zochten we een plek om er even uit te kunnen zodat ze even lekker eruit kon. De reis duurt zeker wel langer daardoor maar een blije baby is ook veel waard Ik zou zeker niet 's nachts gaan rijden. Dit voornamelijk omdat je baby niet langer dan 2 a 2,5 uur in een autostoeltje mag en het niet fijn is om je kindje elke 2,5 uur wakker te maken. Bij ons meisje helpt liedjes zingen goed. Daar wordt ze echt blij van. Ook spelen houdt haar lekker bezig, alleen lastig voor mij om de hele tijd misselijk te worden van het naar achteren kijken Waar wij ook aan gedacht hadden was om een hotel/appartement te boeken met aparte slaapkamer. Wel ons meisje bij ons op de slaapkamer maar ook een soort van woonkamer zodat je niet dezelfde tijd naar bed moet omdat je anders teveel lawaai maakt. 1 overnachting lijkt me wel erg weinig. Wij deden 2 overnachtingen en achteraf gezien had ik liever 3 overnachtingen gedaan. Succes met de reis!