Ik heb altijd het meeste tweedehands gekregen, ook de kinderwagen. Maar nu wordt het waarschijnlijk de maxicosi mura. Ik zie op de foto's alleen een bak. Wat zit er meestal bij? Een matrasje, met hoesje? Maar ook een bijpassend dekentje of dekje of iets?
Bij mij zat een matrasje (dat zit er zo ver ik weet altijd bij). Er zat ook een dekbedhoesje bij, maar het dekbedje moest ik erbij kopen.
matrasje inderdaad, maar lakentjes en hoesjes moest ik zelf halen (een hoesje van een aankleedkussen is hier ook handig voor) . Toevallig zat er wel een dekentje bij, maar daar stond het merk van de wagen op en hij was grijs (wagen zwart) dus dat vonden we niet zo geweldig. Verder zat er een regenkap bij, maar verder niets geloof ik?
Wij hebben de Quinny Speedi en er zat hier een matrasje bij, dekentje, regenhoes, zo'n gaas tegen muggen en een dekje.
Bij de bugaboo cameleon zit: - een matrasje - een dekje - regenhoes - muskieten hoes Dus ik moest zelf nog een dekentje, lakentje en een hoeslaken kopen.
bij onze Mutsy 4 rider single spoke zat: - een matrasje - een dekbed (terwijl je die niet mag gebruiken...) - dekbedhoes - hoesje om bij het hoofeind te leggen - een dekje Gebruiken alleen het matrasje en het dekje. Heb zelf hoeslakens, dekentje en lakentjes gekocht.
Maar een dekbedje in de kinderwagen kan toch niet zo'n kwaad Je kijkt er steeds naar, en de wind waait door de wagen. Lijkt me juist lekker warm.
Een dekbedje ademt niet en is (dus) ook niet verstandig als je er wel bij bent. En de eerste tijd slaapt je kindje waarschijnlijk ook thuis we in de kinderwagen en dan zit je er ook niet altijd bovenop. Als je zo'n dekje hebt, heb je al helemaal geen dekbed nodig, dat is warm zat, er komt door dat dekje en de kap haast geen wind in.
Thuis zal ons kindje niet in de wandelwagen slapen. Ach Snoopy, niet om jou aan te vallen hoor, maar soms denk ik wel eens dat de kraamzorg in Nederland in de omekeerde wereld denkt. Met de bevalling mag je thuis pijn lijden met alle mogelijke complicaties vandien, maar een dekbedje in de wandelwagen is verboden
Als jij hebt gewandeld en je kindje valt in slaap, ga je het dan in bed leggen waar het waarschijnlijk wakker van wordt? Ik ging best vaak wandelen om Eva in slaap te krijgen. En iedereen moet het zelf weten, is gewoon een advies. Thuis bevallen is helemaal niet zo onveilig als je denkt en pijn lijden hoort er nu eenmaal bij . En je kan er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen?
Ik woon drie hoog in een flat zonder lift. Mijn zoontje in de kelder te laten slapen is dus niet echt een optie. En er zullen nog wel veel meer moeders zijn die daar last van hebben. Een dekentje, dekbedje of alleen maar lakentjes in de wagen? Tja ik denk dat iedere mama maar zelf moet weten wat haar voorkeur heeft. Bij onze Quinny zat een fleecedekentje terwijl dat vaak genoeg afgeraden wordt. En bij onze Maxi Cosi kregen we een voetenzak erbij die totaal afsluit en waar mijn kleine man het dus erg warm in kan krijgen. Men moet volgens mij maar gewoon zijn gezonde verstand gebruiken en af en toe even voelen of een kindje niet heel erg warm aanvoelt. Een deken/dekbed/laken kan altijd nog teruggeslagen/weggehaald worden.
Bij onze kinderwagen zat een matrasje regenhoes dekbedhoesje dekbed Wij hebben de eerst tijd een dekentje gebruikt. Later toen F de dekentje ging aftrappen hebben wij het dekbedje gebruikt.