hoe houden jullie de eerste weken vol?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door worteltje2009, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. worteltje2009

19 jul 2008
    59
    0
    0
    Hoi Meiden,

Zoals de titel al zegt, hoe houden jullie de eerste weken vol?
    Zondag heb ik een test gedaan en ik ben zwanger super blij natuurlijk aangezien we al een tijd bezig zijn om zwanger te raken.
    Maar nu kan ik niet wachten tot de 1e echo hoop zo dat alles goed is.

Ik wil mijzelf graag aanmelden voor moeders voor moeders, maar wanneer kan ik dat het beste doen? na de 1e echo?

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Erg he, die eerste weken?! Heb je al gebeld naar de huisarts of verloskundige? Dan weet je iig waar je aan toe bent qua eerste afspraak. Bij je eerste afspraak krijg je info mee over moeders voor moeders.
    Succes!
    groetjes, chantal

3. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi worteltje2009!

Allereerst gefeliciteerd! Je kan je nu al aanmelden voor Moeder voor Moeders. Je kan dit namelijk maar tot een bepaalde week doen dus hoe eerder hoe beter! Je hebt nu al HCG in je urine.

De eerste weken zijn inderdaad erg spannend. Ik weet dat ik elke dag zenuwachtig naar de WC ging enzo. Ik heb helaas geen tips alleen zoveel mogelijk proberen te relaxen en genieten. Ik zou in ieder geval de VK bellen, daar kun je vaak met 8 weken terecht, kun je daar alvast naar uit kijken. Meestal doen ze dan nog geen echo hoor.

Veel plezier.

4. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Hey,
    Ook ik ben nog maar net zwanger. En vind die eerste weken ook erg moeilijk, vooral omdat ik al een mk gehad heb, dat maakt alles nog eens extra spannend. De 1e echo staat gepland op 7 augustus, dus daar gaan we voor. Gewoon lekker genieten van het weer komende dagen.

5. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ja, het wachten duurde bij mij ook erg lang! Daarom hebben we een pretecho laten maken. Het is erg fijn om te zien dat alles goed is!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hoe houd ik de 1e weken vol? Met angst en beven...
    We hebben met 7 weken al wel een echo gehad en hartactie gezien, maar toch...de angst blijft....we zien wel. Ik probeer me nu wat op te beuren en er in te geloven....meer kun je niet doen..

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wachten, afleiding zoeken, nagels bijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten, wachten, afleiding zoeken, nagelbijten.........

;)

8. Janinev

Janinev Lid

8 jul 2008
    57
    0
    0
    Van alles en nog wat in een Pension
    Antfeld, Duitsland
    Hoi, ik vind het ook errug spannend! Ik heb 5 augustus een afspraak met de Gyn, maar of ik dan echo krijg of iets dergelijks is mijn onduidelijk! Dus hier...werken (zolang ik concentratie heb), aftellen, veel afleiding zoeken...

Suc6 lady's!

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik vind de eerste weken ook erg langzaam gaan.
    Heb met 6,5 week mn intake bij de vk gehad en bij 8,5 week een termijnecho. Op de echo hebben we een kloppend hartje gezien en daardoor ben ik wel wat geruster geworden.
    Maar ik zal blij zijn als we 3 weken verder zijn en ik de 12 weken goed en wel ben gepasseerd!

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Ach meiden het gaat allemaal sneller dan je denkt. ik ben nu 27 weken, als ik terug kijk naar de eerste x dat ik een test deed.... het leek gisteren wel! en nu denk ik: over 13 weken komtie al!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meiden gaat het uberhoubt wel over?

ik ben nu 13 weken en dus zou het makkelijker worden nou NIET DUS .ik zit nu weer te beven naar de 20 weken echo toe in de hoop dat daar alles goed is ik blijf in een soort bezorgheid zitten hoor.

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Dat heb ik nu ook! in het begin leken de dagen niet voorbij te gaan, maar nu gaat het allemaal supersnel!

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat is een mooi vooruitzicht!

14. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    zoo die eerste weken gaan echt langzaam, niet teveel naar de echo uitkijken anders gaat het nog langzamer haha. Als je zo rond de 20 weken bent gaat het heel hard ik ben nu al 30 weken niet te geloven gewoon.

15. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Ja die 1ste weken zijn erg he.
    Wij mogen volgende week voor de eerste echo.
    En ik vind het een eeuwigheid duren.

16. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Die eerste weken!~
    Ik vind het ook zo zenuwslopend!
    Het ene moment denk ik , ach het loopt wel los allemaal. Het andere moment zit je weer op het toilet om toch maar ff te checken of er niks aan de hand is!
    Spannend hoor!
    Maar we slepen elkaar er doorheen!

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vanaf t moment dat ik testte had ik zoiets van laat ik maar gauw de 6wk halen...dan ben ik iig die periode voorbij waarbij t bij mij steeds mis ging.
    En nu ben ik 6wk haha en heb ik zoiets van, nu gauw die 10 weken en dan die 13 weken!
    Maar hoe ik nu daaraan denk gaat t zooooo langzaam terwijl t opzicht nog wel mee valt.

18. jessica1

jessica1 Niet meer actief

Ach meiden het gaat allemaal sneller dan je denkt. ik ben nu 27 weken, als ik terug kijk naar de eerste x dat ik een test deed.... het leek gisteren wel! en nu denk ik: over 13 weken komtie al!

dat heb ik nu dus als ik hier zit te kijken met 5 weken zwanger en ga zo maar door

ik kan me nog goed herinneren dat ik ook zo ver was
    ik leefde bij de week
    en toen ik voor het eerst bij de vk kwam was ik 8 weken ze kon alleen het hartje niet vinden dus dan zit je weer in stress
    en aangezien ik bijna helemaal geen kwaaltjes had vroeg ik me vaak af of het wel goed ging pas met me termijn echo heb ik genoten en leefde toen van afspraak tot afspraak en vond het steeds weer een wonder dat het hartje klopte want er kon natuurlijk veel gebeuren in de 4 weken maar nu ik het elke dag voel bewegen weet ik dat het goed zit en het nog steeds erg naa ze zin heeft in me buik

19. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Hallo meiden,

Hier nog zo iemand die erg zenuwachtig is op dit moment. Ik heb zelfs ander wc papier gekocht. Ja echt... We hadden page toiletpapier met nog donkeroranje (rood) hondjes en balletjes er op vanwege het EK. Iedere keer is het toch weer spannend om naar het toilet te gaan. Ik heb een miskraam gehad en uit de tweede zwangerschap is een mooie gezonde zoon geboren.

Ik heb de eerste afspraak bij de gynaecoloog staan op 19 augustus. Wie weet of je dan een echo krijgt? Ik hoop zo dat ik even dat knipperlichtje mag zien.

Maar ja, je verlegt je grenzen steeds. Eerst kijk je uit naar je NOD, dan naar een positieve test, de termijnecho, dan maar hopen dat bij de 20 weken echo alles goed is. Daarna goed opletten of je het kindje goed voelt bewegen en dan komt de bevalling nog. En het gekke is dan beginnen de zorgen pas. Ademt hij nog wel, eet en drinkt hij genoeg, valt hij niet te hard, etc.

20. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    De eerste weken keek ik alleen maar uit naar de termijnecho. Nu ik die gehad heb kijk ik uit naar de periode dat de misselijkheid verleden tijd is. Ben vanaf ong. week 6 misselijk en is de laatste 2 weken toch wel erger geworden en ben het nu al spuugzat. Waarschijnlijk kijk dan wel weer uit naar een andere periode zoals bijv. de 20 weken echo.
    Ik denk dat in elke periode van je zwangerschap wel een moment zit waar je naar uitkijkt.

Deel Deze Pagina