Hallo allemaal, Ik heb een vraagje he, mijn moeder, stiefvader en vriend zijn bij mijn bevalling. Wie kan ik nou het beste foto's laten maken, en hebben jullie nog tips zodat ik mooie foto's van me bevalling krijg? Ik wil namelijk liever niet te bloederige foto's en ook liever geen geslachtsdelen in beeld, ik hoop dat jullie tips hebben voor me. En zouden jullie de bevalling filmen of zouden jullie een gedeelte maar filmen of helemaal niks wat denken jullie? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt Groetjes debbie
Ik had geen behoefte aan gefilm tijdens de bevalling maar daarna vond ik het wel fijn. Ik kreeg een ks en nu is er gefiilmd hoe mn dochter voor het eerst werd aangekleed, dat mn moeder haar voor het eerst zag en de naam hoorde.. kleine dingen maar omdat ik daar niet zelf bij kon zijn erg waardevol. Foto's van tijdens de bevalling (ks) heb ik een paar, ik vind het niet erg dat ze wat bloederig zijn. Zo kwam ze er nou eenmaal uit. Foto's van mn onderkantje heb ik dus ook geen ervaring mee. Ik zou het in jou geval denk ik je moeder laten doen, iig niet je vriend. Die moet gewoon naast jou zitten dan als er toch zoveel in de buurt zijn en samen genieten van die eerste momenten
@zeeuwsmeisje, ik vind dat een hele goeie tip! Ik krijg waarschijnlijk ook een keizersnede en dacht al shit dan mis ik toch wel wat dingen van het kleintje in het aller aller eerste begin. Dank je voor de tip!
Nog een tip... ik weet nu ook dat ik weer een ks krijg en ga nu uitdrukkelijk zeggen dat ik niet wil dat mn kind aangekleed, gewassen ed wordt gedaan tot ik er ben... ik wil dat gewoon ook meemaken. Vertellen dat ze is geboren wachten we nu ook mee tot ik weer "klaar" ben zodat ik ook eens zelf kan bellen... destijds was ik daar te moe voor omdat ik al daarvoor uren weeën had. Als je het van te voren weet heeft het ook zo zn voordelen.
Oh wist ik ook niet dat je dat kon zeggen! Ik ga m onthouden. Wel zo leuk als je daarbij bent. Wij weten nog niet of we de datum van de ks willen vertellen aan ouders etc. Eerst maar zelf met zijn twee genieten van ons moppie voordat de opa's en oma's (het is het eerste kleinkind) aan mijn bed staan
Wij vertellen het alleen aan mn moeder omdat zij op onze dochter past dan.... hun bel ik als eerste (misschien mn man wel al als ik nog gehecht wordt) Hopelijk komen zij dan zsm langs, daarna maakt het niet zoveel uit wie dan gebeld wordt.... ik wil mn kraambezoek vooral thuis ontvangen en de tijd in het zhuis vooral besteden aan opknappen omdat ik vrees dat met een dreumes van anderhalf ik daar verder niet zoveel tijd voor zal hebben... maar we dwalen af
Nog een tip... ik weet nu ook dat ik weer een ks krijg en ga nu uitdrukkelijk zeggen dat ik niet wil dat mn kind aangekleed, gewassen ed wordt gedaan tot ik er ben... ik wil dat gewoon ook meemaken. Zullen ze dat wel doen dan, het is nu eenmaal niet zo dat ze even 10 minuten moeten wachten totdat jij erbent. Tenminste het hechten bij mij duurde wel een stukje langer, toen moest ik nog over geheveld worden met een tillift naar mijn 'eigen' bed en toen nog weer terug naar de afdeling. Voor de rest heeft een verpleegkundige foto's gemaakt tijdens de ks, heb dus foto's van hoe Kylian uit mijn buik gehaald werd, dat de kinderarts hem aan het nakijken was, dat hij even in de transportcouveuse lag, het gewicht op het schermpje van de weegschaal, hoe papa de navelstreng doorknipte (oke hij was al geknipt maar papa mocht het een stukje korter knippen, hoe papa in zijn ok pakje voor het eerst zijn zoon vast heeft en hoe papa met Kylian voor de verloskamer op mama zitten te wachten. Heb van te voren al heel duidelijk tegen mijn man gezegd dat ik niet wilde hebben dat er foto's van geslachtsdelen gemaakt werden. Dat heeft hij zich wel in zijn oren geknoopt Groetjes Anita
Ik zou zo redeneren: lekker veel foto's laten maken en naderhand de foto's die je te ver vind gaan snel verwijderen/weggooien.
Zo hebben wij het ook gedaan lekker foto's maken en daarna alles uitzoeken. Filmen wou ik dus niet hebben van de geboorte mark heeft wel een aaltal filmpjesh gemaakt van de weeen en na de geboorte. ene om geen bloed te zien he ik meteen nadat de kleine geboren was een dunnen deken om mijn benen heen gedaan zodat je niks zag verder
Dat zijn idd nog wel goeie tips. En over die navelstreng doorknippen vind ik ook leuk. Mijn man zei gisteravond al, oh dan mag ik dat zeker niet doen. Is wel zo leuk om dat nog ff te doen al is het maar een stukje. Het lijkt me zo gek dat je beeb al aangekleed is en gewassen en ze nog met jou bezig zijn in de ok. Ik was trouwens vancohtend bij de gyn en de datum is gepland. Op 23 oktober worden mijn man en ik voor de eerste keer vader en moeder. Hoe lang hebben jullie trouwens gemiddeld in het zkh gelegen voor de keizersnede? (sorry voor deze off topic vraag).
Ik had er geen behoefte aan, maar onze vk (ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen) heeft foto's gemaakt en ik ben er achteraf gezien heeeeel erg blij mee! Dat moment is zo langs me heeggegaan en nu kan ik het terugzien. Het zijn ook hele mooie foto's, van de zijkant zeg maar, dus je ziet verder niks, maar wel dat mooie koppie dat er net uitkomt. Echt super hoor!
Eh wij wilden ook foto´s maken tijdens de bevalling, maar alleen mijn man was er bij en de vk natuurlijk en manlief die was zo intens met mij bezig en het gebeuren dat hij helemaal geen foto´s kon maken. best jammer, dus we hebben alleen wat foto´s toen ze er net uit was. Denk idd de beste tip is gewoon schieten en achteraf uitzoeken.
Is een beetje moeilijk lijkt mij, want ik kan me zo voorstellen dat je man/moeder enz. ook niks wil missen en niet bezig wil zijn met foto's maken... Misschien de kraamhulp als je thuis bevalt? Die is er ook al dan he, tijdens de bevalling! En in het ziekenhuis kan de verpleegkundige het doen. Zij weten ook wel hoe je mooie foto's kunt maken volgens mij hoor
Mijn bevalling is zo snel gegaan, dat ik nu wel zou willen dat ik wat foto's zou hebben voor mezelf om terug te zien... Doordat ik nog in een roes was van de pijnstilling is een groot deel helemaal langs me heen gegaan en ook t persen duurde maar 13 minuten en toen was ze er al... Bij een volgende zou ik wel foto's willen, maar dan ook idd van de zijkant... 'nette' foto's zeg maar
bij mij heeft de kraamverzorgster t toestel gepakt en heeft van alles wat foto`s gemaakt! ook frontaal toen ik op de baarkuk zat! Prachtige foto`s en ik heb ze zelf al 100x bekeken! zo mooi om te zien dat het schedeltje zeg maar dakpansgewijs naar buiten komt! als je mij vooraf gevraagd zou hebben of ik dit wou zou ik nee hebben gezegd maar nu ben ik zoooo blij dat ik ze heb! want zelf (zonder spiegel) zie je niet hoe je beeb eruit komt! en nu heb ik ook dit prachtige moment vast gelegd! joh als je daar eenmaal ligt kan de hele wereld vergaan en je merkt niets! ik wist ook bijvoorbeeld niet eens dat er foto`s waren gemaakt iedergeval! je kunt altijd beslissen om ze weg te doen maar zeg niet van te voren dat je er geen foto`s van wil want je weet niet wat je mist! en op mijn foto`s is niets van bloed of wat dan ook te zien! x
Ik had er geen behoefte aan maar mijn man wilde perse foto's maken van de apperatuur en van mij. Hij vond mij zo sterk en ik was echt in mezelf gekeerd. Hij heeft een paar foto's in die toestand gemaakt en daarna pas toen lars eruit was. Dus niks van de onderkant. Ook erg leuk vind ik dat we ene foto van de klok hebben op het moment dat Lars geboren is. Die heeft iemand die er ook in de kamer was gemaakt. Achteraf ben ik erg blij met de foto's, op dat moment hoefde het niet zo van mij. Filmen hoeft van mij echt niet!
Ik heb op zondag morgen de ks gehad en ik mocht woensdag morgen naar huis. Probeer gewoon zo snel mogelijk weer een beetje rond te lopen (ook al doen al je spieren pijn vooral bij het rechtop staan). Ik vond het eigenlijk niet zo raar dat de beeb al schoon en aangekleed was en mijn man is er steeds bijgeweest. Wel wist manlief precies welke kleertjes ik het liefst als eerst zou hebben aangetrokken en die had Kylian dan ook aan Maar ik heb op donderdag de eerste weeën gehad en heb 1,5 uur geperst dus ik was helemaal kapot, daardoor heb ik het misschien anders beleeft dan iemand die van te voren al weet dat ze een ks krijgt. Groetjes Anita
Pluk denk idd dat daar wel verschil inzit, primaire ks of secundaire. Ik kan nu al nadenken over het moment waarop de baby wordt geboren, je probeert automatisch wat meer te sturen dan. Kan me voorstellen als je moe bent van het persen wat dan niet lukt en al die weeen al achter de rug hebt, je je niet over dit soort relatief onbenullige dingen druk gaat maken. Ik hoor steeds vaker dat mensen maar drie dagen in het ziekenhuis liggen na een ks. Het zkh zei tegen mij 4 a 5 dagen. Maar goed ik reken op het ergste dan kan het altijd meevallen. Misschien gooi ik er deze week eens een pol tegenaan! Ben benieuwd wat daar dan uit zou komen. Groetjes Senseemillia
Mijn moeder is bij beide bevalling geweest en heeft die gefilmd, en af en toe foto's gemaakt. Ik vond het zelf erg prettig om dit terug te kunnen zien, want ik had zelf toch aardig wat gemist (was erg in mezelf gekeerd tijdens de weeen). Die films zijn voor onszelf, niet om aan iedereen te laten zien, daar kunnen we de foto's voor gebruiken. Bij de aankomende bevalling gaat een goede vriendin of mijn moeder (1 van 2 zal bij de bevalling zijn) weer filmen en foto's maken.
ik weet niet of dit al gezegd is, maar via de zijkant of vanaf je hoofd naar de baby toe, zo krijg je ook geen geslachtdelen erop toch! Of als je benen omhoog zijn, onder de benen door fotograferen. Misschien je moeder de foto's laten maken, die weet wel wat er allemaal zo'n beetje komen gaat toch ? Misschien schrikt je stiefvader en staat hij zo verbouwereerd dat hij helemaal niet meer in staat is om wat plaatjes te schieten.... hihihi... (mannen blijven het zwakkere geslacht hé)