Yippie, Ik had vanmorgen een positieve test!!!!!! Maar wie kan me helpen. Hoe moet het nu verder? Moet je naar de ha, hoelang ben ik zwanger ( 29-6 laatste menstruatie). Spannend het is nog onwerkelijk.
Gefeliciteerd met je positieve test. Na mijn positieve test heb ik de HA gebeld en die hebben mij direct doorverwezen naar een verloskundige. Ik hoefde dus niet bij de HA te komen.
Wimjo, gefeliciteerd met je posi test. Heb je ver voor je nod getest? Of een korte cyclus, want je zou ongeveer 3 weken zwanger zijn nu? Je hoeft je huisarts niet te bellen, je kan over een weekje of 2,3 gewoon een vk bellen om een afspraak te maken. Voor de rest natuurlijk alleen maar genieten van het feit dat je zwanger bent.
Ik heb een korte cyclus van 24 dagen. Vandaag is mijn NOD dag. Dus ik hoef niet naar de HA, moet je die wel op de hoogte stellen?
Ja je kan even bellen naar je HA om hem op de hoogte te stellen. Verder niets. Ik heb dat volgens mij pas gedaan toen ik ruim 20 weken was ivm een vermoedelijke blaasontsteking haha. Nou spannend allemaal hoor. Leuk!!
Gefeliciteerd! Je kunt idd meteen een VK bellen. Ivm drukte van sommige praktijken is het handig als je nu al belt, je hoeft niet te wachten. Je eerste afspraak wordt wel pas over een aantal weken ingepland. Ook wordt dan een afspraak gemaakt voor een termijn echo en dan weet je pas precies zeker hoever je zwanger bent
Idd HA op de hoogte stellen en afspraak bij VK maken. Eventueel foliumzuur gaan slikken als je dat nog niet doet? Verder zorgen dat je afblijft van de verboden dingen als alcohol en rauw vlees. En vooral, genieten van het goede nieuws! Gefeliciteerd!
je hoeft de ha alleen maar op de hoogte te brengen en op zoek gaan naar een vk in je buurt die kan je de rest vertellen
Je VK licht je HA in zodra de kleine is geboren dus maak je niet druk om he HA. Bel als je dat zelf wil maar is niet verplicht. Opzoek naar een VK waar jij je prettig bij voelt en aangeven dat je niet zo goed weet hoe lang je zwanger bent. Zodra je een goede echo heb gehad je kraamzorg aanvragen aangezien je daar echt optijd bij moet zijn.
wat een herkenbare reactie, dat hadden wij ook. We hadden echt het en nu???? gevoel. Hierboven is al uitgelegd hoe en wat en daarna loopt het vanzelf. Gefeliciteerd en geniet ervan!!!
Gefeliciteerd met je test! Herken dat "oh my God wat nu?"-gevoel maar al te goed. Rustig aan, het komt wel goed. Hoe lang je zwanger bent kan je via allerlei sites uitrekenen. Verder inderdaad gewoon een VK zoeken. En afhankelijk van waar je woont zou ik ook maar meteen op zoek gaan naar KDV's in de buurt (mocht je je toekomstige kleine naar een KDV willen sturen natuurlijk..), gewoon om je vast te orienteren.
Als eerste natuurlijk: Gefeliciteerd !! Hiervoor staan al allerlei tips, wat ik zelf extra heb gedaan, toen ik wist dat ik zwanger was: Multi vitamines speciaal voor zwangeren (zit ook foliumzuur in) Visoliecapsules. Is natuurlijk je eigen keuze, maar ik had/ heb zoiets van, heb er dan buiten de andere dingen die 'moet', dan een goed gevoel bij van, ik doe er alles aan, om een gezond kindje te krijgen ! (dat heb je natuurlijk nooit helemaal zelf in de hand, maar toch)
Hier op de site kun je berekenen hoe ver je bent. Als je cyclus altijd 24 dagen is dan ben je morgen 4 weken zwanger. Je kan nu, maar je kan ook over een paar weekjes een vk bellen. Bel niet al te laat, want het kan druk zijn en dan kunnen ze je vast inplannen. GEFELICITEERD NATUURLIJK!!!