Ach joh, t is toch grappig. Je hoeft er niks mee te doen als je niet wil! En als je zo tegen likes bent, zet dan in je handtekening dat je ze niet wil ofzo Er komt vast nog wel een functie aan waarbij je de meldingen kan uitzetten. En tot die er is: is t nou écht zo irritant om een melding open te hebben staan? Het is een veel gevraagde functie, en die is er nu. Een deel vind t leuk, en een deel niet. Dat is bijna altijd bij veranderingen. Als je daar al om weg gaat Gezien het feit dat t beheer al een tijd stil is vermoed ik dat ze er druk mee bezig zijn.
Lijkt me logisch dat er altijd 2 partijen zijn... Maar een optie om het uit te zetten hadden ze misschien iets eerder over na kunnen denken
Ik vind het leuk Dacht eerst is mijn ipad zo in de war dat hij nog denkt dat ik op fb zit? Goeie dit beheer!
ik dacht vanmiddag toen ik het zag hé wat leuk! maar nu vind ik het eigenlijk heel vervelend zo tussen de berichten door
Snap ook niet wat je eraan hebt om te zien wie het allemaal geliked heeft en wie mijn berichten leuk vindt.... Ziet er ook een beetje armoedig uit vindt ik hoe het ertussen geplaatst is liken
Het is nog in de testfase hè. Van mij had het niet gehoeven, maar er wordt inderdaad al langer door veel mensen om gevraagd. En soms is het denk ik ook wel handig / leuk om op een snelle manier te laten merken dat je het met een bericht eens bent of hem grappig vindt. Beter zo dan een eindeloze rij met alleen maar smilies of +1. Ik hoop alleen dat er aan de lay-out nog wat gedaan wordt. Ik vind de "like"-link nu op een onhandige plek zitten. En dat balkje tussen het bericht en de handtekening vind ik ook wat onhandig. Het staat gewoon niet mooi daar. Sowieso denk ik dat bericht & handtekening één geheel moeten zijn die niet onderbroken moet worden. @Beheer: ik weet niet wat jullie mogelijkheden zijn en of jullie in deze fase al op suggesties zitten te wachten. Maar zou de like-knop niet bovenin de roze balk kunnen (bij berichtnummer en verkeersbordje) kunnen? Of als knop naast de quote- en snel reageren- knop? En dan de informatie wie een bericht geliked heeft in een uitschuifmenuutje ofzo. Wie wil kan er naar kijken (zal meestal toch alleen maar de schrijfster van het betreffende bericht zijn, denk ik.) Maar met een uitklapmenu of linkje zit het wel weggewerkt zodat het niet onoverzichtelijk wordt.
Ja daar zat ik ook aan te denken! Ik weet niks van websites en forums schrijven, dus geen idee of dit realiseerbaar is? Ben het helemaal met je eens dat de like een beetje gelijk staat aan het eens zijn met iemand. En zo zijn er natuurlijk wel meer situaties waarbij een like best leuk is. Zwangerschapsaankondigingen bijvoorbeeld.
Ik kan me ergens nog wel vinden in het geklaag over de meldingen, maar wat is nou het probleem met de statistieken? Die staan toch alleen op je profiel? Of is er ook ergens een lijst met 'ZP-ers met de meeste likes' die ik over het hoofd heb gezien? Anders is het toch exact hetzelfde als het aantal bezoekers op je profiel?
Ik begrijp dat mensen er voor of tegen kunnen zijn..maar dat is met alles. Maar dat deze simpele functie er voor kan zorgen dat je stopt met zp dat vind ik wel overdramatiseren...
Ik denk niet dat zp er gezelliger op wordt. Lekker makkelijk zo'n like knopje, even snel laten weten dat die persoon gelijk heeft. Maar waarom vind je dat, dat vermeld je er niet bij. Wordt wel een heel andere sfeer hier op zp, minder persoonlijk en het staat niet op een lijn met het eigenlijke doel van een forum. Namelijk met elkaar zo gewoontjes mogelijk kunnen communiceren. Hoe je dat eigenlijk ook face 2 face doet. Wanneer je met een collega in gesprek bent dan zeg je toch ook telkens 'vind ik leuk'. Straks hebben mensen niet eens zin meer om te reageren. Je ziet het ook op fb. Iemand post vandaag jarig te zijn. Zie je op dat bericht meer likes dan leuke, warme, persoonlijke felicitaties. Gaat dat hier ook niet gebeuren dan. Een voorbeeld: Iemand plaatst een topic 'jeej ben zwanger van een tweeling' of 'eindelijk een positieve test'. Volgen er een heleboel likes maar heel weinig leuke reacties. Leuke sfeer krijg je dan. Een heel stuk tekst, maar kortom: laat die like functie maar beperkt tot fb
Ik ben het ook met ALeV84 eens, precies de reden waarom ik geen facebook heb. vind dat 'liken' meer op een populariteitswedstrijd lijken
Als je kijkt naar hoeveel mensen een topic bekijken maar niet reageren, denk ik dat er iets anders zal gebeuren dan dat jullie voorspiegelen. (Alev84, Bosi333 en soeza) De mensen die toch al niet reageren kunnen dan een like geven. De mensen die wel willen reageren die reageren toch wel. Ik denk niet dat je minder reacties gaat krijgen, ja buiten de "+1" en "hier ben ik t helemaal mee eens!" Reacties om. Nou die voegen toch al weinig toe en kunnen dan prima vervangen worden door een like. Scheelt weer scrollen. En denk je nou echt dat mensen die hun mening willen toelichten dit niet gaan doen omdat ze iets al hebben geliked? Tuurlijk niet.
Het is een vrouwenforum. Vrouwen hebben altijd wel iets te vertellen dus ik denk niet dat er veel minder gepost gaat worden
vond het liken van andermans berichten inderdaad ook wel leuk, maar wist niet dat ze er meldingen van kregen. Lijkt me ook wel irritant hoor! Maar goed we kunnen nu niet meer liken