Baby verkouden, help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dee-tje, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hallo

Wij zijn vorige week pas thuisgekomen uit het zh na de geboorte van onze zoon omdat hij wat opstartprobleempjes had en daarom aan het zuurstof lag.

Nu eenmaal thuis heeft dochterlief een verkoudheidsvirus te pakken wat ons zoontje van 1,5 week helaas ook heeft meegepakt :( erg balen...

We zijn gister en vandaag al 2x bij de huisarts geweest maar die horen niets aan zijn longetjes, en hij heeft (nog) geen koorts.. Als hij maar goed blijft drinken zeiden ze.

Nu deed hij dat ook, hij komt normaal om de 2/3 uur ongeveer, beetje wisselend. Soms voor korte voedinkjes achter elkaar, soms langere voedingen met 3 uur ertussen. Maar nu, inmiddels al 5 uur geleden heeft hij voor het laatat gedronken. En juist omdat hij goed moet drinken (hij is erg benauwd en zit vol met slijm) maak ik me zorgen. Mag er zo lang tussen zitten bij voeden op verzoek? Normaal laat hij er nooit zo lang tussen. Hij is nu 11 dagen.
    Ik heb net al geprobeerd hem toch wakker te maken en aan te leggen, maar dat doet hij niet, slaapt weer verder. Nu maar afgekolfd en dat aangeboden omdat ik dacht, dat kost minder energie, maar wil hij ook niet.

Wat is wijsheid? Afwachten? Of hebben jullie tips om hem te laten drinken? Is meer dan 5 uur tussen voedingen lang? Bedankt!

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Goed dat je al bij de huisarts bent geweest. Zulke kleintjes kunnen alleen nog maar door de neus ademen, als die verstopt is krijgen ze het al snel benauwd en krijgen ze moeite met drinken. Omdat het drinken moeizaam gaat, kost het ze ook nog eens extra veel energie.

Een keer wat langer tussen een voeding lijkt me niet zo'n probleem, maar ik zou het echt goed in de gaten houden. Als hij slecht blijft drinken, meteen weer aan de bel trekken. Desnoods bij de huisartsenpost, om uitdroging te voorkomen. Dat is zo snel bij die hele kleintjes.

En misschien advies inwinnen bij de huisarts over een zoutoplossing om de neus open te houden zodat hij beter drinkt? Navragen wat hij wel of niet mag, en hoe vaak?

Toevoeging: Misschien moeilijk te zien omdat hij zo jong is. Maar als hij minder alert is of niet wil drinken, dsn natuurlijk ook meteen een arts opzoeken. Lieve een keer extra, dan een keer te weinig.

3. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik zou eens na de neonatologie bellen, Teminste daar zal hij gelegen hebben? Kijken wat hun zeggen wat wijsheid is, of toch de dokter, het is vrijdag dus je gaat het weekend in.

Succes en beterschap!

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik vind 5 uur overigens wel al redelijk lang. Dan zou je verwachten dat hij binnen korte tijd weer goed bij je komt drinken. Zo niet, dan zou ik zeker vanmiddag of vanavond nog een keer een dokter opzoeken. En niet de hele nacht afwachten.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Bovenstaande, en eventueel kolven en dan via fingerfeeding voeden. Belangrijk is dat je kindje genoeg voeding krijgt. Lukt dat even niet met live voeden, dan op.deze manier.
    Lukt dat ook niet, dan inderdaad naar de HA (post)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hoe gaat het nu? Heeft hij al weer gedronken?

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hai,

Bedankt voor jullie reactie :)
    Ik heb hem na ruim vijf uurtjes wakker moeten maken en gelukkig had hij toen wel weer trek. Hij dronk ietsje minder lang maar opzich goed. Daarna kwam hij gewoon weer netjes om de drie uur gemiddeld. Vandaag zelfde verhaal zo een beetje. Hij zit nog wel erg vol dus merk dag hij gewoon meer moeite heeft met drinken en minder energie heeft. Maar zolang hij drinkt en plasluiers heeft, ben ik blij! Hij heeft geen koorts gekregen sinds gister dus hoop dat dit ook zo blijft!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    +1:p

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dee-tje, Wat fijn! Hopelijk knapt hij snel helemaal op.

Deel Deze Pagina