Hoe je bed opmaken voor de bevalling.

Discussion in 'De bevalling' started by Hummel, Sep 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo,

Misschien een beetje een onnozele vraag, maar kan iemand mij vertellen hoe je je bed op moet maken voor de bevalling?

Ik heb in mijn kraampakket een zeiltje en onderleggers zitten, maar in welke volgorde en hoe precies moet dit opgemaakt worden?
    Ik ben zo bang voor een kleddernatte matras!

En ik welke week van de zwangerschap hebben jullie dit gedaan?

Alvast bedankt.

Liefs Hummel.

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hoi , ik had alleen gebruik gemaakt van het kraammatras<--- dus dat grote lange zeil zeg maar :)
    die had ik op de molton en onder het hoeslaken<--- als hij OP het matras ligt dan gaat ie schuiven ;)

en in plaats van dat ik dat zeil ook in de lange weg van het matras had gelegd , heb ik hem dus dwars gelegd zodat het alleen onder mijn kont lag<--- snap je um nog ? hihi
    grtz Ramona

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

ik heb hem ook in de breedte gelegd. eerst tussen het hoeslaken en de molton in, nu onder de molton en direct om het matras. schuift bij mij hoe dan ook....maarja ik lig ook geen seconde stil in bed momenteel haha.

als je bevalling echt begint dan zijn die celstofmatjes geloof ik daar om te gebruiken.

4. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik heb voor mijn dochter zo'n hoes voor over de matras die waterafstotend is, die gebruik ik straks ook voor mijn bed. Dan kan er met de matras in ieder geval weinig gebeuren...

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik werd er helemaal gek van, heb over het zeiltje nog 2 dikke badlakens gelegd tegen het kraken en zweten, maar hielp niet echt.
    Dit keer doe ik alleen 2 dikke badlaken op het matras. De kraamhulp die yoga geeft zegt dat het maar zo weinig is als je vliezen in bed breken dat het makkelijk op te vangen is met handdoeken

6. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ja volgens mij is dat ook zo, tenminste, ik heb niet geknoeid bij de eerste. Het kwam er pas echt uit toen ik ging staan....
    mischien kan je dus beter dat matje naast je bed op de grond leggen hahahaha

7. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Haha...wordt dus een hele zoektocht om te ontdekken wat het prettigst werkt. Kan me niet voorstellen dat het gekraak van het zeiltje bevordelijk werkt voor je nachtrust of die van je partner!

Met hoeveel weken hebben jullie 'm neergelegd?

8. liss10

liss10 Lid

Oct 7, 2007
    94
    0
    0
    Ik heb 1 kraammatras direct op mijn matras gelegd, in de breedte en de hoeken heb ik gewoon vastgeplakt met schilderstape. Blijft perfect liggen. Daar overheen heb ik 2 hoeslakens gedaan. Totaal geen last van geschuif, gekraak of gezweet moet ik zeggen. Ik heb hem er sinds 2 dagen op liggen.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Wij hadden dun plastic zeil van de Gamma over het matras heen, daaroverheen een waterdicht hoeslaken van de Ikea. Vervolgens het blauwe zeiltje uit 't kraampakket en daaroverheen een gewoon hoeslaken. En dat vanaf 37 weken. Wij hadden nergens last van, dat scheelde, maar ons matras was nog niet oud en vrij prijzig dus ik wilde echt niet dat 't vernield zou worden.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hadden eerst ook zo'n zeil, maar dat kraakte, bleef niet liggen en zweette verschrikkelijk (augustus uitgerekend).
    Ik heb toen bij de IKEA een molton onderlegger gehaald met een platic/rubber kant. Die bleef goed liggen en dat zweette ook minder. Die lag tussen de gewone molton en het hoeslaken.
    Die mag je dus niet gebruiken in het babybedje, vanwege die rubber kant, maar voor mama's werkt het prima. Of later bij de zindelijkheidstraining.

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ik heb een molton van de Hema speciaal voor incontinenten en zwangeren haha, met daarover mijn eigen hoeslaken. Verder niets. Het ligt hier vanaf week 37 op bed.

12. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb ook die molton van de hema en daarvan weet ik
    dat die prima bij kinderen werkt dus hoop ik nu ook...
    Heb er wel eem extra handdoek op gelegd want ik vond het
    toch nog een beetje plakkerig... :rolleyes:

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb ook zo'n hema ding. Heb helemaal geen last van zweten en kraken doet hij sowieso niet.

14. katie25

katie25 Actief lid

Jul 20, 2007
    101
    0
    0
    ik heb bij de thuiszorgwinkel een zeil gekocht die de hele matras bedekt.

Eerst een molton over de matras dan het zeil, dan de matrashoes en dan nog het zeil onder je billen (van het kraampakket) met een dubbelgevouwen laken, anders is het zo koud aan je bipsje. Dit alles was echter voor nix want ik ben in het ziekenhuis bevallen,HAHA

15. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook het zeil niet gebruikt maar een ademend maar waterafstotend soort van hoeslaken....idd van de hema....

die had geloof ik wel een celstof matje ter hoogte van mijn billen gelegt...

en de rest doet de vk en kraamzorg wel tijdens de bevallig1

16. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het vorige week pas gedaan een zeiltje wat wat in mijn kraampakket zat op het matras gelegt en daaroverheen een handdoek.

Een handdoek werd aangeraden door de kraamverzorgster om het meeste vocht op te vangen wanneer de vliezen breken in bed.

17. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik had helemaal niks aan m'n bed gedaan. Mijn vliezen braken pas vlak voor het persen. Toen lag ik inmiddels op het zeil en een celstofmatje. Dat lag allemaal gewoon los op mijn bed, bovenop het hoeslaken dus. Het ging allemaal best wel halsoverkop, vandaar de slechte voorbereiding. Maar m'n matras en beddengoed zien er nog helemaal goed uit hoor, daar is niks op gekomen.

18. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik heb vandaag een waterdichte molton gekocht bij de Aldi. Daar hadden ze hem in de aanbieding. (misschien ook een tip voor anderen)
    En voor de zekerheid nog een extra handdoek eronder, dus het moet helemaal goed komen.

Liefs Hummel.

Share This Page