Wie heeft er veel ervaring met lilly pads? Ik heb ze gekocht en geprobeerd en vindt ze op zich wel lekker zitten. Alleen praktisch kan ik er nog niet zo goed mee overweg en durf ze daarom zeker nog niet in het openbaar te gebruiken. Ik krijg ze nl. (denk ik) niet goed genoeg om mijn tepel gevouwen. Bij teveel druk of bij drinken aan de andere kant heb ik nl. toch altijd melk rondom mijn tepel zitten. De vraag is nu, wat doe ik daarmee? | Kan dat kwaad dat dat er eventueel blijft zitten tot de volgende voeding? Of krijg ik dan problemen met mijn tepel? En hoe voorkom ik dat ik nat wordt van de melk die wegloopt als ik de pad er af haal? En hoe laat je de pad drogen terwijl je voedt? Ik kan hem toch moeilijk midden op tafel ofzo leggen als ik ergens ben?!? Hoe doen jullie dat?
Geen ervaring met lillypads, maar op deze twee vragen zou ik zeggen, lang leve de hydrofielluiers . Bij het eraf halen van de pads dus een luier erbij houden. En je pad in een luier wikkelen om daarin te laten drogen .
Er staat in de omschrijving dat je ze niet af mag drogen omdat ze dan door de stofresten niet goed meer zouden plakken. Maar ik zal het wel even proberen (met een washandje dan, anders zit ik nog met hele grote doeken te klooien...).
Daar zit wat in idd, maar komen er van luiers ook stofdeeltjes af? Ik dacht juist niet? Maar ik zou de luier dus gewoon als afdek materiaal gebruiken, gewoon een keer erom heen en dan op de tafel leggen. En anders iets van een bakje ofzo in je tas doen waar ze in kunnen liggen en dan open laten zodat het toch kan drogen? Verder tja ik heb altijd met grote doeken gewerkt, om de melk van de ene borst op te vangen terwijl ik met de andere borst aan het voeden/kolven was !
hoi, Ik heb ook op aanraden van een kennis lillypadz gekocht. Ik ben er niet tevreden over. Maar ik heb dan ook een hoge melkproductie waarbij ik nu nog steeds regelmatig 's nachts doorlek (door de zoogkompressen heen). Maar ook bij de Lillypadz lek ik gewoon door. Ik geef ook maar 1 borst per voeding, dus dan tijdens het voeden lekt ik gewoon door. Ik ben ermee opgehouden. Heb ook lekschalen van Medela, zelfde verhaal. Mijn dochter is nu 5 maanden en ik ben al maanden weer overgestapt naar de zoogkompressen. Regelmatig verschonen en dan bevalt dat t beste. Lek alleen 's nachts nog wel door. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes Jessica
Ik heb ze ook en ik ben er wel tevreden mee. In het openbaar legde ik een spuugdoekje op tafel daar legde ik de pad op met de plakkant bol naar binnen (is dat duidelijk) en dan vouwde ik het doekje dubbel erover heen. Als ik ze eraf haalde deed ik dat ook met een spuugdoekje. Voor de nacht redde ik het niet altijd en ik merkte dat soms de druk van de ketel moest dus nu gebuik ik zoogcompressen. Ik zou de melk niet laten zitten tot de volgende voeding. ps omdat hij een keer nog nat was toen ik hem erop wilde plakken in de v&d flapte ik hem hard heen en weer en toen vlogen er melkspatters af. Hele rare genante actie van mijzelf, wat dacht ik.....