lillypadz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door erlida, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    heeft er iemand ervaring met de lillypads(soort zoogcompressen)
    wil ze misschien aanschaffen ,maar ik vind ze eigelijk beetje te duur om het op de gok te doen......

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Toen bij mijn dochter (ze is 21 mnd) waren ze net in de handel en alleen bij de thuiszorg en niet in de winkels, dus had van die compressen van de trekpleister.
    Wil nu de lillypatz gaan kopen, want had al vroeg in de zw van mn dochter last van lekkende borsten (en die andere waren toen erg snel zeiknat na de bevalling) dus wil ze zeker gaan proberen wat ze ook kosten ;)

jessica

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ik heb ze, maar gebruik liever de gewone zoogcompressen van de hema. zit lekker, niet broeierig. ik hoorde laatst dat iemand steeds borstotsteking kreeg als ze die dingen gebruikte.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb ze een week of 3 gebruikt, maar ik kreeg er kloofjes van en ze bleven na 3 weken ook helemaal niet meer goed zitten.

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik heb ze ook gehad maar bij mij liepen ze gewoon over haha geen gezicht maar vooral als ik opstond had ik een overstroming .. alleen de eerste weken heb je last van lekken hoor dat wordt steeds minder

ik vond hydrofiele washandjes lekker en als ze nat zijn even je borsten wassen en goed schoonhouden en een nieuwe in je bh

6. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik heb ze ook en ik heb ze wel veel gebruikt, alleen als je borsten heel vol zijn lekken ze.
    Zeker in de zomer handig want die zoogkompressen zie je door een shirtje heen.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had zo´n borstvoedingsinformatieavond en daar vertelde de lactatiekundige dat die Lilypads ideaal zijn, maar niet voor dagelijks gebruik. Ze ´verstikken´ de boel toch aardig, zij raadde aan om ze alleen te gebruiken bij hele dunne kleding en anders normale zoogcompressen (die dingen lijken op senseo koffiepads, vreselijk :( ) te gebruiken.
    Groetjes, Anakin.

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    ik ben er allergisch voor! enne met voeden zijn ze helemaal niet handig! :(

9. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Een vriendin van mij is er erg over te spreken. Ik heb ze dan ook vast gekocht maar voor de zekerheid ook de gewone zoogcompressen.
    Het lijkt me voor de zomer inderdaad wel erg handig met dunne kleding.

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb ze ook gebruikt en m'n ervaring is ook niet echt positief.
    M'n borsten lekten ook en vond ze broeierig.

11. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb ze ook gebruikt, een langere tijd, was er goed over te spreken. Ik vond het ideaal dat je ze niet ziet onder je shirt, dus zeker makkelijk in de zomer of een feestje o.i.d.
    Bij mij bleven ze goed zitten en geen ontstekingen erdoor gehad.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het enigste pluspunt wat ik vind dat je ze onder een jurkje of dun shirtje mooier kan dragen, en als ik ga zwemmen zou ik ze ook dragen.

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik heb ze ook gebruikt. Maar was er niet zo enthousiast over, zaten er broerig waardoor je tepels nog kwetsbaarder worden. Het melk blijft er in staan. Heb alleen de eerste weken compressen begruikt, daarna niet meer, je lekt dan ook niet meer, tenzij je heel erg laat ben met je voeding. ik heb 11 mnd gevoed en maar 1 a 2 wkn deze compressen gebruikt.
    Zonde van je geld. Koop dan de gewone, van een eigen merk zijn ze ook niet zo duur.

Deel Deze Pagina