Wat in de vluchttas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door missyb, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

wat hebben jullie in de vluchttas gestopt mochten julie naar het ziekenhuis gaan.

ik heb het volgende;

* een pakje (maat 50 voor de baby)
    * een setje (maat 50 ook voor de baby)
    * 2 mutsjes
    * 2 paar sokjes
    * 1 badjasje/cape
    * jasje
    * 2 luiertjes
    * 1 paar warme sokken voor mij zelf
    * pyama
    * ponsplaatje
    * deo
    * tandpasta met tandenborstel
    * haarborstel

Weet iemand nog wat?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Lippenbalsem. Tijdens het wegpuffen kan je erg last van droge lippen krijgen. Afhankelijk van het ziekenhuis ook wat drinken/eten voor je partner. Iets van sultana's ofzo. Het kan soms lang duren en dan is het voor hem wel lekker als ie wat te knabbelen heeft.

Ook een fototoestel niet vergeten en de maxicosi als je weer met de auto naar huis gaat.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    En niet te vergeten je telefoon/lijstje met nummers van de mensen die je meteen na de bevalling wilt bellen.

4. missyb

missyb Niet meer actief

ja en uiteraard een maxicosi en fototoestel en camera

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat schoon ondergoed zou ik er ook in doen.

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ochtendjas voor jezelf
    Maxicosi
    Tijschrift/klein geld
    2 pyama's

Dit staat nog op het lijstje wat ik van de kraamzorg heb gekregen!

7. missyb

missyb Niet meer actief

hartstikke handig.

ja 2 paar ondergoed is ook heel handig
    en makelijke kleding voor naar huis

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    misschien kom je al in makkelijke kleding
    ik wel jogging broek en polo...in december! ging in jogging broek met pyama jasje naar huis...maakte mij op dat moment niet uit hoe ik er uit zag.....
    Teun was er binnen 4 uur!...dus ik heb het meeste uit de koffer niet gebruikt en ook geen ondergoed...had een netbroekje van het ziekenhuis aan...zat veel lekkerder voor al met zo'n kraamverband erin

je i.d. zou ik ook niet vergeten, en de papieren van de verloskundige

9. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ik heb voor de zekerheid een wegwerpcamera met flits in me vlucht koffertje gedaanwant stel je voor dat we onze digicamera vergeten en een kadootje voor onze dochter :D

10. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Wanneer moet zo'n koffer/tas al klaar staan?

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik had m klaar staan met 36 weken.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat te eten en te drinken voor jezelf. Ik moest een nachtje in het zh blijven en 's avonds laat is er dus niets meer te krijgen daar. En een honger dat ik had, ik had al ruim 30 uur niet meer gegeten..

Ik zou er ook een pakje maat 50/56 indoen. Mijn dochtertje paste dus niet in maatje 50..

Een voetenzak/dekentje voor de maxicoos...

Ik had ook schone (gemakkelijke) kleding voor mezelf ingepakt en was daar erg blij mee, aangezien ik mezelf aardig onder had gekotst 8)

Shampoo en pasje van je verzekering.

13. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    En rietjes.... Mocht je wat moeilijker kunnen drinken dan is dat wel makkelijk.
    Tijdens de intake van de kraamzorg werd mij gezegd 3 setjes kleding mee te nemen voor de baby. Wellicht dat je een nachtje moet blijven en voor als er 1tje vies wordt.
    Ik neem ook een t shirt met trainingsbroek mee voor de rit naar huis, lijkt me wel zo gemakkelijk zitten.
    En voor de lenzendragers, ik neem ook een klein flesje lenzenvloeistof mee en een bakje voor de lenzen.

Oh ja, probeer m deze week klaar te zetten......

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    hahah :) , ik zit hier ff te neuzen wat je idd in je vluchttasje kan doen, maar als ik het zo lees wordt het bijna een vluchtkoffer ;)

15. Female

Female Niet meer actief

Dat heb ik nou ook, ik heb gister de lijst gemaakt en dat gaat niet passen in mijn Kia Piacanto (mini)... Hihi... Nou ja het zijn natuurlijk allemaal heeel veel kleine losse spulletjes dus misschien valt het ingepakt wel mee. Ik ga het zien vandaag, wil hem vandaag nl klaarzetten ;)

16. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    energie drank en een mars of zoiets.
    om weer even bij te tanken tijdens de bevalling.

groetjes susanne

17. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    en je bril als je die hebt (zie namelijk bijna niets zonder lenzen, misschien 15 cm), en ik ben heel bang dat ik die ga vergeten, dus probeer nu elke dag dat ding in mijn tas te stoppen maar je gebruik hem elke avond en ochtend.

18. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    maandverband niet vergeten
    een boek of iets om af te leiden...

bij ons in het ziekenhuis krijgt het babietje kleding van het ziekenhuis aan omdat ze het kindje niet wassen, je mag er wel voor kiezen om je eigen kleren aan te doen als je wilt. dus je hebt alleen een pakje nodig als je naar huis gaat.

voor mezelf heb ik :
    2 pyama's
    ondergoed
    toiletspullen
    ochtendjas

ik heb steeds het gevoel dat ik niet alles heb....

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hihi, met maandverband begin je niet veel hoor na je bevalling. Het ziekenhuis heeft kraamverband. En daar dan in het begin 2 tegelijk van gebruiken.

Een boek heb ik tijdens de bevalling echt niet nodig gehad. Ik heb wel wat gelezen in de anderhalve dag ervoor, tijdens het primen. Kon me niet super concentreren dus heb tijdschriften gelezen.

20. Elf

Elf Actief lid

1 mei 2006
    159
    0
    0
    Dextro energy of druivensuiker schijnt ook erg handig te zijn.

Deel Deze Pagina