Wie heeft gistere dossier 23.00 gezien ? Ging over natuurlijk ouderschap. Waren verschillende ouders voor. Ging o.a. over dat een kind van 5 nog de borst kreeg, een kind van 2 nog in bed van ouders sliep, kinderen niet naar school gingen maar les van ouders kregen, ouders geen kinderwagen/buggy gebruiken maar kind altijd in draagdoek hadden. En de e.c. methode, je doet daarbij kinderen geen luier om maar laat ze plassen op potje (lees ook baby's) ! Ik zelf vond het nogal ver gaan.
Ik vond het nogal extreem. Kind werd de broek uitgetrokken voor de supermarkt en moest dan in de bosjes plassen onderwijl moeder een gek geluid maakte
wil niemand voor het hoofd stoten maar ik vind het een hele raar manier van opvoeden! Ik bedoel, dat grietje van 4 dat jankt om moeders tiet! Ze kneede er uitgebreid in om de melk eruit te krijgen! En dan 2 kid stegelijk! Nee gaat mij te ver. Dat je dicht bij de natuur van de mens wilt blijven ok, maar je kan in mijn ogen te ver gaan! En plassen in de bosjes, sorry maar dat vind ik asociaal, wat je thuis doet moet je lekker weten, maar val een ander daar niet mee lastig!
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk! Maar ik vond het echt tever gaan...! Ik moet er niet aan denken om zo ons kindje te gaan opvoeden, echt niet mijn ding! En inderdaad, hoe dat kind van 4 die tiet aan het kleden was en ruzie aan het maken was met haar zusje van 2 over de borstvoeding... pfff
Ik heb op mijn werk erover gehoord, maar zelf niet gezien. Wat ik ervan gehoord heb, vond het ik het echt te ver gaan. Baby's geen luier aan doen en een geluidje aanleren wanneer ze moeten plassen en poepen. En als het dan fout gaat, zelf helemaal onder zitten, nee dank je... Over de borst geven: Ik heb Ryan een jaar de borst gegeven, had het best nog iets langer willen geven, maar op een gegeven moment vind ik dat niet meer kunnen.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk! Maar ik vond het echt tever gaan...! Ik moet er niet aan denken om zo ons kindje te gaan opvoeden, echt niet mijn ding! En inderdaad, hoe dat kind van 4 die tiet aan het kleden was en ruzie aan het maken was met haar zusje van 2 over de borstvoeding... pfff
ik vond het ook erg ver gaan. het mag dan dan wel ieder zijn eigen keus zijn , maar ik moet er niet aan denken dat mijn kids nu nog aan de tiet drinken liefs mariska
Je hebt niets gemist Elmo. Naast kleuters aan de borst vond ik vooral het niet gebruiken van luiers te goor voor woorden. Zo'n kleintje die in de woonkamer op de grond poept en er dan middenin gaat staan. Kan het kind niet helpen maar dat is toch bij de beesten af? Ik zorg zelfs dat mn honden en paarden niet in hun eigen poep hoeven te staan. Laat staan je eigen kind. Nee, voor mij geen natuurlijk ouderschap in deze doorgeschoten vorm.
Ik heb het zo juist gezien vanavond ging het over je kinderen slaan. Uit christelijk oogpunt. Christenen worden weer lekker in één hokje geduwd. Ik vind het echt te vergaan. Heel af en toe een tik op de vingers moet misschien maar kunnen bij sommige ouders..maar zo als zij deden echt zo van je hebt gelogen, 3 klappen op je kont met een leren ding. nou ik vind het echt te ver gaan! Zo dominant die ouders! Die kinderen leren zo niets van de wereld en worden zo te beschermd opgevoed vind ik. Hebben jullie het ook gezien?
Ja ik heb het ook gezien. Sommige dingen was ik het mee eens, maar sommige ook niet. Maar dit is echt een kwestie van een bepaalde levensstijl of instelling hebben. Ik kan er niet op tegen zijn eigenlijk. Ik ben geen christen, maar ik snap dat ze het zo willen of doen, net als ik mijn kind op een bepaalde manier wil opvoeden. Ook met respect trouwens, maar op een andere manier,
Heb vandaag maar een paar korte stukjes gezien. Niet echt representatieve christenen vond ik. En erg kortzichtig: als je je kinderen niet slaat hebben ze geen respect voor je. Jaja, slaan is echt DE manier om respect te verdienen.
Natuurlijk ouderschap....nee ook zeker niet mijn ding. Ik heb ook de aflevering gezien en echt met verbazing zitten kijken, de ouders willen wel dat de kinderen uitgroeien tot zelfstandige mensen, maar ondertussen zijn die kinderen nog geen minuut van de zijde van moeder verwijderd geweest. Hoe leren ze dan zelfstandig te worden. Nee hoor, ik doe het wel lekker op mijn eigen manier
En het was ook zo lekker tegenstrijdig..... Jongetje had zijn zusje geslagen en dat mocht natuurlijk niet van moeders. En wat doet zij vervolgens....... juist, haar kind slaan. Wat moet zo'n kind hier nou van leren? Tjongejonge, sommige mensen...... x Linda
Ik vond et vreselijk, ook bizar twee van die grote kids tegelijk aan de borst. Ik geneerde me zelfs een beetje om er naar te kijken Mona
Wie heeft het dinsdag avond gezien dan, dat vond ik om te janken eerlijk gezegd. Ging over gehandicapte ouders waarvan de kinderen alles moesten doen. Ging over een gezin met 6 kinderen, en vader en moeder die blind waren. De 2 oudste dochters, geloof 13 en 9 moesten voor hun 4 jongere broertjes zorgen. Dat de ouders gehandicapt zijn okee, maar die kinderen deden gewoon ALLES! En het toppunt was dat ze alweer zwanger was van haar 7e kind.. Mijn hart brak toen ik hoorde dat het meisje van 9 al een keer een zelfmoordpoging had gedaan omdat ze het allemaal niet meer zag zitten.. Ik snap niet dat dit kan, eerlijk waar