ok vraagje, mijn man en ik zijn erg van de wat "apartere" internationale namen...of iig niet standaard en we hebben nog geen idee wat het gaat worden deze keer, maar zitten met een optie voor een meisjes naam waarvan we twijfelen of die wel of niet kan... Joolz vinden we beide ontzettend leuk!!! past ook leuk bij de naam van ons andere meisje maaaaaar...nu hebben we ook een Joolz kinderwagen... van de ene kant vind ik dat een beetje stom en raar...maar aan de andere kant, om nou een naam niet te doen alleen maar omdat je toevallig een kinderwagen hebt daarvan?! dat vind ik ook weer stom... na 2 jaar is die toch uit zicht! Graag jullie mening
Ik vind het zelf ook een leuke naam en ik heb 'm op het lijstje staan. Zal 'm waarschijnlijk niet worden omdat wij allebei echt Nederlandse namen hebben en dan is een Nederlandse naam voor ons kleintje ook leuk. Ik zou het zeker doen als je het een leuke naam vindt!!! Als het groot op de wagen staat en dat vind je vervelend, gewoon iets leuks er overheen maken. Doen hoor, leuke naam!!!
Leuk! Had hem ook op ons lijstje voor als t een meisje zou worden.. alleen dan geschreven als 'Jools '.
Ik vind het ook wel kunnen hoor. Dat wordt een nieuwe kinderwagen dan 😇 Ik ken ook een meisje dat Jules heet. Spreek je uit als juuls Vind dat ook wel erg leuk maar misschien komt dat ook wel om dat het een heel lief en schattig meisje is.
Ik vind het geen naam, klinkt als een afkorting, maast dat het volgens mij van meerdere artikelen een merknaam is.
Ik vind het niks maar het is iig geen belachelijke naam (zoals werkwoorden/zelfstandignaamwoorden etc)
Ik vind het persoonlijk niet zo. Zou het sowieso schrijven als Jools, dat is gewoon een Engelse naam, Joolz vind ik teveel 'zelfbedacht'.
Ja, want dan loop jij er niet meer mee, maar die 25 anderen die je tegenkomt, tijdens een random tripje naar de supermarkt of de stad, wel Nee, ik vind het ook absoluut niet mooi.. Zeker ook gezien de associatie met de kinderwagen, maar als dat merk niet zou bestaan, zou ik aan een ijsje of iets dergelijks denken.. Het is te gemaakt..
ja, hoor. Mercedes was ook eerst het kind van de heer Benz dus het kind is niet naar de auto vernoemd maar de auto naar het kind. En je kunt er eventueel Jules van maken. Zelfde uitspraak alleen net wat anders geschreven.
Super leuke naam En als je zelf niet steeds de vergelijking met je kinderwagen maakt hebben weinig mensen het in de gaten (tenzij ze zelf met een baby lopen) Dus niet met je kinderwagen rond lopen, en op de vraag "hoe heet je kind" zeggen Joolz, net als het merk van mijn kinderwagen
Allereerst vraag ik me af hoe je het uitspreekt.. Als ik Joolz lees spreek ik het uit als Joels.. Weet niet of ik daar echt weg van ben, voor ons iets te bijzonder.. vind het wel fijn als een naam nog echt als een naam klinkt. Maar aan de andere kant vind ik m ook niet té ver gezocht... Wat betreft de kinderwagen: als het voor jullie de naam is gewoon doen hoor Wij hadden een Mutsy kinderwagen, daar staat een grote M op en de naam van ons zoontje begint ook met de M.. Hoe vaak mensen wel niet gevraagd hebben of serieus dachten dat we de kinderwagen hadden uitgezocht bij zn naam Gewoon zeggen dat Joolz nou eenmaal niet in een Mutsy of Maxi cosi kon liggen met haar naam Ik zou het eigenlijk wel grappig vinden En inderdaad, binnen twee jaar is die wagen weg en op de middelbare school heeft geen enkel kind kennis van kinderwagen merken dus denk niet dat ze ermee gepest gaat worden
dankjullie voor alle reacties! ! stel ik erg op prijs! ook de reacties over de naam niet leuk vinden mag gezegt worden hoor, al was dat niet mijj vraag gezien we de naam.zelf echt helemaal fantastisch vinden en ALS t de naam.wordt we het toch echt als Joolz schrijven. maar t ging mij idd om.de associatie met de kinderwagen of dat stom was of niet..... maar eigenlijk vind zo goed ald iedereen dat kunnen (van de mensen die de naam leuk vinden) en een setje stickers is zo'n gek idee nog niet... gelukkig hebben we nog even thnx voor alle reacties!!!!!!!