advies gevraagd nieuw kolfapparaat

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flashyfly, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo dames,

Ik heb de mini electric van Medela (dubbelzijdig kolven) maar deze is echt aan vervanging toe. Gister deed hij het helemaal niet goed en vandaag ook met kuren. Ik kolf 3 dagen op het werk.
    De mini electric wordt niet meer gemaakt dus ik kan geen nieuw motors kopen. Alle losse onderdelen zijn pas 7 maanden oud.

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe dubbelzijdige elektrische kolf.
    Ik vind de Medela Swing Maxi of Freestyle wel ok.
    Ik weet niet zo goed wat het verschil precies is tussen deze twee.
    Maar ik hoor dat vrouwen met een grote cupmaat niet fijn kunnen kolven met de freestyle en de maxi swing. (ik heb cup G)
    Iemand ervaring?

Andere merken vind ik ook prima, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten. Ik zoek een gemakkelijke elektrische dubbelzijdige kolf met een gesloten motor. Ook moeten er verschillende flesjes op bevestigd kunnen worden. (ik kolf nu met medela, bewaar in flesjes beldico en ZL krijgt mm via flesje avent, lekker makkelijk ;))

Welke gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen?
    Alvast bedankt!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik gebruik de freestyle omdat dit de krachtigste dubbelzijdige kolf is na gebruik van de symphony in het ziekenhuis en gehuurd thuis. Daar kunnen de beldico flesjes op toevallig kreeg ik die van het ziekenhuis mee om thuis te kolven.

Heb zelf geen cup G dus daar kan ik niks over zeggen.
    Ik ben reuze tevreden het is een krachtig ding en zeer compact alleen maakt deze wat meer geluid dan de kolf in het ziekenhuis.

De andere kolf die je noemt ken ik niet.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier met cup G (+) prima kolvend met de freestyle; superapparaat!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ook geen problemen met cup F-G en de Medela freestyle. Je kan er ook altijd andere schelpen pp zetten denk ik. Ik vind het een super kolf!

5. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik heb de Ardo Calypso dubbelzijdig. Flesjes van medela passen hier ook op. Is een goedkopere variant (180 euro) maar net zo sterk als de medela varianten (aldus mijn lactatiekundige die ook de medela kolven verkoopt). Ik heb cup F en kan hier prima mee kolven. Fjne van deze is dat er 400 kolfuren garantie op zit, ipv een tijd (2 jaar ofzo). Dus ook al is hij 4/5 jaar oud, als je hem niet fulltime gebruikt heb je dan nog steeds garantie :)

6. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hier nog een tevreden freestyle gebruiker. Heb bij mn eertse 6 mnd 4 dagen per week gekolfd. Altijd prima gewerkt.
    De borstschilden zijn er volgens mij in heel veel maten. Ga eens langs bij een lactatiekundige die ook dealer/verkooppunt is voor medela. Zij kan je de juiste maat adviseren. Ik had in elk geval de kleinste nodig, terwijl ik best volle borsten heb (dd) isnamelijk meer afhankelijk van je tepel dan van je borst zelf heb ik me laten vertellen.

7. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    freestyle is favoriet zie ik.
    De ardo ken ik niet, ik zal eens googlen. wel interessant omdat deze een stuk goedkoper is.

@a1988, is de ardo makkelijk schoon te maken/houden? is het een gesloten motor? of moeten de slangetjes ook schoongemaakt worden?
    Dat kan ik niet vinden op internet.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kolfde gewoon met het handtrekkertje dat bij het Medelasetje zat :)

Machinekolf: kijk eens naar een Ameda Lactaline.

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    ik heb de mini electric pas nog besteld! gisteren binnen gekregen! via prenatal!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Over de ardo calypso: die heb ik ook en ik kolfde er echt veel minder mee! Met de medela in 10 minuten wat ik in 20 met de ardo kolfde! Dus ben het niet eens met de lk van A1988

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Grote cupmaat hier. Ik kolf nu voor de tweede keer met de Lactaline van Ameda. Van deze site gehaald: Ameda Lactaline dubbelzijdige electrische borstkolf
    Alleen heb ik het oude model.
    Je kunt hier ook eerst huren, met optie tot koop. Dat heb ik gedaan. Ik kolf nu al bijna 10 maanden voor mijn tweede. Voor de eerste 9 maanden gekolft (beide niet fulltime, alleen als ze op het KDV zitten).
    Ik had er een zwarte tas bij. Heel handig!

Mijn beide buurvrouwen hebben dezelfde. Buurvrouw 1 had hem vóór mij (kindje is ook 8 dagen ouder dan mijn oudste) en gaat hen mu voor de tweede gebruiken als de bv lukt.
    Buurvrouw 2 heeft de mijne geleend bij de oudste (is 9 maanden ouder) en heeft voor de 2e een eigen gekocht (kindje is 1 maand jonger dan mijn jongste). Die heeft nu dus ook het nieuwe model.
    Een vriendin van me heeft veel moeten kolven voor haar kindje, dat met 36+1 is geboren. Zij heeft ook dezelfde (nieuw model) en dat bevalt goed. Ze kolft nu al ruim een maand en kolft voldoende om haar kindje volledig te voeden met de fles. Kindje heeft pas sinds kort door hoe ze zelf aan de borst moet drinken. Ook goed om te zien dat voeden met de fles niet in de weg staat van toch nog live kunnen voeden!

Ik heb mijn set ook nog uitgeleend aan de vrouw van een collega. Die was er ook blij mee. (Uiteraard wegens hygiënische redenen hebben de leners wel zelf de kolfschelpen, balgjes en ventieltjes gekocht, maar het motorische deel en adapter hebben ze dus geleend).

Nou ja, lang verhaal, maar hier dus 5 tevreden moeders over deze dubbelzijdige elektrische kolf van Ameda.

12. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    De ardo calypso is een gesloten systeem, hoef alleen de flesjes en borstschilden schoon te maken :)

13. Bianca315

Bianca315 Niet meer actief

Ik heb ook de ardo. Bevalt goed! Ik heb eerst een medela gehuurd en daarna via een lactatiekundige deze gekocht. Ik merkte geen verschil in productie/tijd. Hij doet het nu al 8 maanden prima!

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hier sinds vorige week ook een Ardo Calypso in gebruik, hiervoor gebruikte ik de Medela PISA, maar die was echt aan zijn eind.
    Voordeel van de Ardo t.o.v. mijn oude kolf vind ik echt dat je stapsgewijs de pompkracht en snelheid kan instellen.

15. pinda17

pinda17 Lid

5 nov 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de swing maxi gekocht via internet voor 195 euro. Ik ben er erg blij mee! Was de huurkolf medela symphony gewend, maar vond de swing maxi een prima opvolger toen de borstvoeding eenmaal liep. Je kunt de toeschietreflex instellen en de zuigkracht ook. evt kun je batterijen in de kolf doen, zodat je geen stroom nodig hebt. Verder wil ik je nog de tip geven om een mammae voedingsbh aan te schaffen. Ik kon de borstschilden daar tussen klemmen zodat ik handsfree kon kolven op mijn werk. En het is ook gewoon een mooie bh! Succes met kiezen!

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier een G cup en ook maanden lang naar tevredenheid gekolfd met een freestyle. Echt een aanrader wat mij betreft!

17. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    dank je voor al jullie reacties.
    Ik vind het zo jammer dat je nergens de verschillende apparaten kunt zien, vasthouden en vergelijken met elkaar.

Maar aan jullie reacties te lezen kan ik met deze modellen geen miskoop doen.

18. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Bij onze lactatiekundige kan je wel langskomen, bekijken enz. Wellicht iemand bij jou in de buurt die dat ook doet?

19. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Goede tip!
    Ik heb gezocht en met 2 organisaties in contact gekomen maar helaas geen vergelijkingsmogelijkheden. Jammer!
    Maar beide adviseerde de medela freestyle
    Dus die heb ik net bestel. Dure investering maar hopelijk mag ik nog lang bv blijven geven en als het ons gegund is willen we nog meer kids dus ik zie het als een investering in de toekomst!
    Bedankt voor al jullie tips en adviezen

Deel Deze Pagina