Aangezien ik die gewone zoogcompressen best zat ben, maar ik wel wat nodig heb om het lekken tegen te gaan denk ik erover om LilyPadz te kopen. Maar ik ben benieuwd of het nou echt handige dingen zijn. Dus, wie heeft er ervaring mee?
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je tussendoor 'lekt'...Als je tussen de voedingen door maar een paar druppeltjes melk verliest zijn LilyPadz ideaal. Maar als je meer lekt zou ik er niet voor kiezen. Ik heb ze gekocht toen mijn dochtertje 1 week was, maar de eerste paar maanden niet kunnen gebruiken. Een borstcompres zuigt de melk in zich op, maar LilyPadz kunnen dat niet. Dus als er teveel melk in komt dan gaan ze lekken. Met als gevolg een natte bh, of erger Ik koos toen dus liever voor gewone wegwerp compressen, hoefde ik me ook niet druk te maken om onverwachte toeschietreflexen e.d. Inmiddels is dochterlief 10 maanden en is het lekken een stuk minder geworden. Nu zijn de LilyPadz wel heel handig! Ze sluiten heel mooi aan en vallen nauwelijks op, en op de lange termijn zijn ze een stuk goedkoper dan wegwerp-borstcompressen. Wat mij betreft dus zowel voors als tegens..
Hier dezelfde ervaring als Amaryllis, in het begin niet aan te raden, maar later als je geen onverwachte toeschietreflexen meer krijgt, zijn ze ideaal. Vanaf dat zoonlief 7 maanden ongeveer was, gebruik ik helemaal niks mee, geen last meer van lekkage.
het ligt volges mij ook nog aan je tepels als je tepels wat vlak/ingetrokken zijn werken ze dus ook niet goed (staat ook op de verpakking gelukkig haha) want dan kan ie niet goed "vastgedrukt" worden ofso
Zolang je nog heftig lekt zou ik ze niet gebruiken, want dan laten ze alsnog los... Maar als je niet meer heftig lekt, zijn ze ideaal!
deel dezelfde ervaring als hierboven. Bij erge lekkage gingen de padz lekken. Ook tijdens het voeden lekte de andere gewoon door. Nu gebruik ik ze wel regelmatig en bevallen ze goed
ik gebruik ook lilypadz en heb er echt nooit mee doorgelekt, misschien dat het idd aan je tepels ligt ik heb geen idee ik vind ze echt superhandig!
ik vond het niet zo veel. Lekte idd steeds door... ik gebruik niks meer vanaf een maand of 4. Lek niet meer tussendoor...
Aangezien ik bij het voeden een spuugdoekje in drieen moet vouwen en vervolgens nog een maar keer de andere kant op dubbel vouw zodat ik weet ik hoeveel lagen doekjes tussen tepel en bh heb in de cup waar ik niet uit voed.... dacht ik die lilly pad's-dingen staan vacuüm dus dan geen gekloot meer met doorlekkende zoogcompressen wat als gevolg had dat ik... op een feestje compleet doorgelekte, loslatende lilly pad's in mn bh had, shirtje doorweekt. Mijn advies: bespaar die 20 euro uit en koop ze vooral niet (of koop die krengen van mij over maar dat wil je vast niet na mijn geklaag over hoe slecht ze zijn )
als je erg veel lekt heb je ook nog iets anders, milky's ofso heet het ik weet niet meer precies maar daarmee vang je de melk die lekt uit de borst waar je niet mee voed, dus dat is natuurlijk altijd handig wie weet is dat anders ook niet iets voor je maarja dat is niet handig om tussendoor als je niet voed te dragen haha
Hm, nou ik lek niet heel erg. Soms tussendoor wat en tijdens het voeden ook wel wat. Maar ik kan het af met 1 zoogcompres per borst per dag. Ik vind die zoogcompressen gewoon zo lelijk onder een strak shirtje. Maar ik denk er nog even over na...
Ik gebruik ze al vanaf het begin. Ze werken bij mij ideaal!Ik ben ermee begonnen omdat ik in het begin tepelkloven had en gewone zoogcompressen vast geplakt bleven zitten en de kloven hierdoor verergerden Ik heb last van vlakke / ingetrokken tepels,maar ze werken prima! Ook vind ik ze snachts ideaal omdat je nu dus zonder bh kan slapen. Heel soms lekt het wel eens een beetje snachts maar ja...dat neem ik maar voor lief.
Ik vind ze ook super. Maar lekte ook alleen maar tijdens het voeden en héél soms een klein beetje voor het voeden al. 'S nachts zou ik ze niet op laten. Ik kreeg dan allemaal vellejtes op mijn tepels, net alsof ze aan het vervellen waren. Daarnaast is het ook wel goed om je tepels af en toe is te laten luchten en ze niet continue "af te plakken."
Hier liggen ze ongebruikt in de kast. Ik heb ze 1x gebruikt, maar ik vond ze irritant. Gelukkig lekken ze bij mij bijna nooit meer, dus ook niet meer nodig. ik heb er in elk geval spijt van dat ik ze heb gekocht. Maargoed, er zijn inderdaad ook mensen die ze geweldig vinden. Ik had ze op aanraden van mijn kraamhulp, want die vond ze juist ideaal.
Ik vond ze handig, geen last van lekkage, maar wel van spruw, je huid ademt minder goed, het is warm en vochtig en dat vergroot de kans. Ik was daar sowieso wat gevoelig voor toen, dus ik heb ze daarna maar niet meer gebruikt.
Ik vond ze vooral voor het aanzien super, idd die pads onder een shirtje NEEEEE. Vond ik echt een absolute no go, dus veel vestjes gedragen in die tijd. Voor het slapen vond ik ze ook niet fijn, want als je verder bloot slaapt zijn ze wat stroef op het matras als je je omdraait en lieten bij mij dan ook los zeg maar. Maar het voeden in het openbaar is het wel raar, waar laat je die pad dan . Je wilt ze het liefst "open" neerleggen dan zodat ze goed blijven plakken, maar ja, dat ziet er zo vreemd uit, haha. Nu niets meer nodig trouwens.
Tijdens het voeden kon ik ze niet dragen, mijn tsr was zo hevig, dat die andere er bijna afvloog Maar inderdaad...onder een tshirt zijn ze mega handig. Die pads zijn echt geen gezicht!