LilyPadz

Discussion in 'Gezondheid' started by marijke2, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    ik wist niet waar ik het neer moest zetten.
    maar heeft iemand ervaring met lilypadz?
    en zijn ze goed?
    hoor het graag.

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    die zijn toch heel duur en voor als je borstvoeding geeft? Ik had er niets aan en heb ze weer terug gebracht. Moest ze toen halen op avies van de KV

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik heb ze ook gebruikt. Met name 's nachts was het erg prettig omdat ze als het ware aan je borsten vast plakken. Ik maakte ze elke dag goed schoon met water een zeep. Toch had ik na een week of twee een flinke Spruw-infectie. Nou weet ik niet of dat per se door de Lily-Pads komt, ik heb ze immers goed verzorgd, maar ik zou ze niet snel weer kopen. Dan maar normale zoogcompressen die je dan elke keer vernieuwd.

Groetjes,
    Nikki F

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik had ze gekocht op aanraden van een vriendin maar ik vond het waardeloze dingen.
    Wat ik erg vervelend vond was dat ze gedurende de nacht toch langzaam volliepen (ondanks dat ik ze er met flinke druk op had gezet) en dan ineens loslieten. Dan heb je dus ineens een hele plons in je bed.
    Ik heb ook spruw gehad, maakte ze ook elke dag schoon. Nadat ik ze met water en azijn gereinigd had (tegen de spruw, volgens de gebruiksaanwijzing) plakten ze niet goed meer.
    Ik gebruik nu wasbare borstcompressen van Avent. Die bevallen heel goed. Ik doe ze gewoon op 60 graden in de wasmachine en verschoon ze lekker vaak! Geen last meer van spruw en lekkages.

5. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    dit kun je beter in het bv topic vragen denk ik.
    Zelf vind ik ze ideaal maar wel pas als je borsten al redelijk "zindelijk" zijn, 's nachts zonder bh slapen alleen dan wel bij het afdoen een doekje erbij houden.
    Verder handig als je een strak truitje aanhebt, zie je geen kompressen of tepels door je truitje heen. Ik ga ze ook zeker weer aanschaffen maar gebruik ze denk ik pas vanaf een week of 8. Verder goed schoonmaken met water en zeep.

6. tascha75

tascha75 Actief lid

Oct 2, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb 13 maanden borstvoeding gegeven en toen ik de deur uitging ben ik begonnen met het gebruiken van de lilypadz. Ik vind ze helemaal geweldig. Ik heb 2 setjes verbruikt in 13 maanden tijd en vond ze ideaal. Ik maakte ze schoon met een beetje water met afwasmiddel en dat ging prima. Als ik ooit weer een kindje zou krijgen ga ik ze zeker weer gebruiken. :)

7. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Hi,
    Ik ben ze gaan gebruiken in de kraamweek omdat ik niks kon verdragen aan mijn tepels en heel veel pijn heb gehad bij het voeden in de eerste 6 weken.
    Later kwam ik erachter dat ik ook zonder bh en mét lilly's kon slapen! Heerlijk eindelijk die bh uit 's nachts!!
    Heb geen kleine borsten, vandaar dat ik nooit last heb gehad van stuwing en lekkende borsten. Hel af en toe een druppeltje erin 's morgens, maar verder perfect!!!

Share This Page